کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

افزایش بیماران سرپایی کرونایی در مازندران/سویه جدید گزارش نشد

18 دی 1401 ساعت 9:16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شمار بیماران سرپایی در سطح استان رو به افزایش بوده که اگر ادامه یابد روی بستری‌شدگان بیماری تاثیر می‌گذارد. 


به گزارش بلاغ، عباس علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شمار بیماران سرپایی در سطح استان رو به افزایش بوده که اگر ادامه یابد روی بستری‌شدگان بیماری تاثیر می‌گذارد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ویروس سویه جدید بیماری در استان گزارش نشده است، افزود: موضوع مهم بحث واکسیناسیون است که باید مردم این مهم را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی در سطح شهرها و روستاهای استان آماده تزریق واکسن هستند.

علی‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم باتوجه به توصیه‌ها و هشدارها این موج بیماری را به‌صورت خفیف پشت سر بگذاریم.

همچنین طی ۲۴ساعت گذشته نیز تعداد بیمار ۳نفر مشکوک به کرونا در سطح استان، براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۱۳ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری که از این تعداد ۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در حال حاضر ۱۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ساعت گذشته ۳ بیمار جدید بستری  و یک بیمار هم ترخیص شد.  همچنین یک بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری است‌.

براین اساس در شبانه‌روز گذشته با شناسایی تعداد ۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۲ نفر رسید که از این تعداد ۳ نفر بدحال هستند.

طی شبانه‌روز گذشته موردی از فوتی براثر کرونا در استان مازندران گزارش نشده است.

واکسیناسیون، ماسک زدن، استقرار تهویه مناسب در اماکن سربسته، رعایت و مراقبت بهداشتی به ویژه در تجمعات ضروری است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 467393

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467393/افزایش-بیماران-سرپایی-کرونایی-مازندران-سویه-جدید-گزارش-نشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com