تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۲
کد مطلب : ۴۶۷۳۷۶
سران موساد می‌گویند که سال‌ها سردار سلیمانی را تحت نظر داشته و شاهد فعالیت‌های تاثیرگزار او بودند و او را مانعی بزرگ در پیشبرد اهداف‌شان می‌دیدند و حاضر نیستند چیز بیشتری از او بگویند تا مورد انتقام ایران قرار نگیرند.
۰
plusresetminus
سردار سلیمانی از دریچه دید سران رژیم اشغالگر قدس
به گزارش بلاغ؛ چند ماه پیش از ترور ناجوانمردانه و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، فیلم مستندی از شبکه 11 تلویزیون اسرائیل (کان) پخش شد که در آن برخی از مهم‌ترین مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر اعتراف به شخصیت منحصر به فرد و خصوصیات و ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی‌، اذعان کردند که چگونه او را زیر نظر داشته و با همکاری آمریکایی‌ها همواره مترصد به دست آوردن فرصتی برای ترور او بودند. 
این فیلم مستند که در انستیتو مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS) ساخته شد‌، به خوبی نشانگر آن است که چگونه رژیم صهیونیستی همه قوای امنیتی و جاسوسی خود را جمع نمود تا شرایط ترور سردار را برای نیروهای آمریکایی فراهم آورد.
گفت‌و‌گو‌کننده مرکز INSS: اسم سلیمانی، اسمی است که در موساد سر زبان‌ها افتاده؟
مدیر اطلاعاتی موساد: این کمترین برداشتی است [که می‌توانید از او بکنید] سلیمانی کسی است که سال‌ها ما را تحت نظر داشته و در مقابل چشمانمان شاهد پیشرفتش بوده ایم. در خیلی از نقاط دنیا برایمان باعث دردسرهای زیادی بوده است.
آیا او را مهم‌ترین مهره درپروژه صدور انقلاب می‌دانید؟
رئیس ‌اداره جاسوسی موساد: بله خصوصا در سال‌های اخیر، ژنرال‌های آمریکایی می‌گویند صد‌ها سرباز آمریکایی غرامت داده‌ایم. او (سلیمانی) می‌داند چطور جریان‌های مختلف را به هم وصل کند. این کار نیازمند تخصص و مهارت است.
سیما شاین، رئیس ‌سابق بخش تحقیقات موساد: او یک روستایی و پسر یک خانواده فقیر است. فردی است که خیلی به مردم دلبسته بوده و از یک خانواده فقیر با 5 فرزند آمده است. 
مقام امنیتی اسرائیلی: پدرش یک کشاورز بود. او از [روستایشان] به عنوان پسری جوان خارج شد و برای کار به کرمان رفت. از رژیم شاهنشاهی بسیار بسیار متنفر بود. 
سیما شاین: در نیمه دوم از دهه بیست سالگی‌اش او فرمانده لشکر بود‌، از درجات پایین‌تر رشد پیدا کرد. 
مسئول مطالعاتی موساد: همواره یک جنگجوی خیلی دلیر درنظر گرفته می‌شده و به عنوان یک جنگجو در جنگ ایران و عراق مورد تحسین بوده است.
شما رئیس ‌بخش تحقیقات در موساد بودید، اولین بار کی با قاسم سلیمانی آشنا شدید؟
سیما شاین: تا اوایل دهه 2000 او شخصی ناشناخته بود، واضح بود فردی در سایه است که شکوفا شد و به مقامی بالا رسید. اولین باری که سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی پدیدار شد‌، بعد از این بود که کنگره آمریکا مباحثاتی برگزار کرد‌، یک عضو کنگره پیشنهاد ترور سلیمانی را مطرح کرد. اما صد‌ها ایرانی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی حمایت از سلیمانی راه‌انداختند.
وقتی راجع به فرمانده کل قوا صحبت می‌کنید منظورتان این است که به طور مستقیم با او در ارتباط است؟
مسئول مطالعاتی موساد: او (سلیمانی) ارتباط مستقیمی با (آیت‌الله) خامنه‌ای دارد کسی که خیلی به وی نزدیک است.
مقام امنیتی اسرائیل: این در ایران بسیار حائز اهمیت است. اگر شما به رهبر نزدیک باشید‌، لازم نیست تا بخشی از این گروه یا آن گروه نخبه باشید و اعتماد و اعتقادی که (آیت‌الله) خامنه‌ای به شما می‌دهد‌، به شما نفوذ و اعتبار می‌دهد، سلیمانی نزدیک به او درنظر گرفته شد.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با کریستین امانپور گفته که ایران هیچ سربازی در عراق ندارد؟ امکانش هست که او اصلا آنجا نبوده باشد؟
یک مقام اطلاعاتی آمریکایی: جواد ظریف مرد فوق‌العاده‌ای است‌، اما او نیروهای قدس را اداره نمی‌کند‌، او چنین عملیاتی را رهبری نمی‌کند. وقتی راجع به مهره‌های بازیگر [در این زمینه] متعلق به ایران و نیروهای وابسته اش [صحبت می‌کنیم] جواد ظریف هیچ ربطی به آنها ندارد‌، این قاسم سلیمانی است که همه چیز به او مربوط است. 
مدیر اطلاعاتی موساد: یکی از بزرگ‌ترین امتیازاتش همین نزدیکی به فرمانده کل قوا است‌، خیلی جاها او را می‌بینید که دست راست رهبر نشسته که جایگاه بزرگ او را نشان می‌دهد‌، پس درک کنید که او نقشی در فرآیند تصمیم‌گیری در ایران دارد‌، اما او نهایتا یک فرمانده دستگاه نظامی است و نه یک شخصیت سیاسی.
سیما شاین، رئیس ‌سابق بخش تحقیقات موساد: من فکر می‌کنم رهبر‌، او را همچون پسرخود می‌بیند. این معتبر است‌، فکر می‌کنم قدردانی بیشتری برای عملکردش وجود دارد‌، رهبر احساسات شخصی صمیمانه‌ای [نسبت به او] دارد.
(تصاویری از انیمیشن «جنگ خلیج‌فارس 2» که ابتدا انفجار و برخاستن آتش و دود از یک منطقه وسیع را نشان داده و سپس کاراکتری شبیه به سردار سلیمانی با نگاه به صحنه فوق اظهار می‌دارد که دشمن منهدم شد. سپس صحنه‌ای از استقبال مردم در سوریه و عراق از سردار سلیمانی نمایش داده می‌شود)
سیما شاین: تحولی که از یک جای خاص [به بعد می‌بینیم] به نوعی از قداست حریم خصوصی‌اش است. جایی که مردم عکس‌هایش را خیلی جاها می‌بینند‌، می‌بینیم که سرباز‌ها خیلی جاها می‌خواهند با او عکس بگیرند‌، می‌بینیم که آنها یک فیلم راجع به زندگی اش تهیه کرده‌اند.کل زندگی اش او را تبدیل به یک شخصیت اسطوره‌ای کرده است.
مقام امنیتی اسرائیلی: صبح شروع شد با صحنه یک گروه ایرانی که یک سرود جدید می‌خوانند‌، من مطمئنم که ژنرال‌های ما خوشحال خواهند بود وقتی روزنامه‌ها را باز می‌کنند‌، تصور نمایند به ستاره فرهنگی اسرائیل تبدیل شده‌اند!
(صحنه‌هایی از رای دادن ایرانیان خارج کشور در مراکز فرهنگی و سیاسی ایران و سپس حضور سردار سلیمانی در میان ایرانیان)
مدیر اطلاعاتی موساد: قاسم سلیمانی حتی در جنبه سیاسی هم قوی است‌، او وجهه‌ای هم سطح با ریاست جمهوری ایرانی‌ها دارد‌، او از رئیس‌جمهور ایرانی‌ها قوی‌تر است. البته او به این چیزها نیازی ندارد. در واقع رهبری و قاسم سلیمانی یکی هستند.
مقام امنیتی اسرائیلی: به نظر می‌رسد آنها تلاش کرده‌اند او را به عنوان نامزد ریاست جمهوری و به عنوان رقیب روحانی آماده کنند. به نظر می‌رسد که او آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد‌، این چالش بزرگی است اما برای او ارزشی ندارد. 
(سردار سلیمانی در حال سخنرانی برای رزمندگان مدافع حرم نشان داده می‌شود که می‌گوید:
«ببینید این حجم نیروهای آمریکایی را. بیش از یک میلیون نفر در این جا نیرو دارد. خب، این نیرو وقتی به عراق می‌آید برای سربازش پوشک بچه تهیه می‌کنند که از ترسش از‌تانک خارج نشود!»)
مدیر اطلاعاتی موساد: او بعضی اوقات پیام‌های تلخ برای آمریکایی‌ها می‌فرستد. مثلا وقتی جنگ دوم لبنان تمام شد‌، سکوت خاصی بر عراق حاکم شده بود‌، با انتقال سفیر سابق ایالات متحده‌، آنها پیامی از سلیمانی دریافت کردند که در آن نوشته بود:
«امیدوارم از آرامش لذت برده باشید، من در بیروت مشغول بودم و به عراق قول داده بودم برای دفعه بعد صبر کند.»
سیما شاین، رئیس ‌سابق بخش تحقیقات موساد: چیزی را که ما در لبنان آموختیم و آن را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادیم‌، آنها خودشان در عراق به آن رسیدند. تردیدی نیست که شمارش خونین مابین ایالات متحده و قاسم سلیمانی وجود دارد. نیروی قدس و ایران، فردی را فرستاده که این حساب را باز کند.
آیا هنوز شریکی برای مذاکرات در طرف آمریکایی‌ها هست؟
مدیر اطلاعاتی موساد: بله چون آمریکایی‌ها می‌فهمند او کسی است که می‌تواند راهکار‌های توافقات را ارائه دهد. او مرد عمل، نفوذ و اجرا است و نمی‌شود از وی چشم پوشی کرد.
(بخشی از سخنان سردار سلیمانی پخش می‌شود:
«... قصاص خون عماد و همه عمادهایی که در فلسطین و لبنان به شهادت رسیدند و در ایران و در جاهای دیگر با توطئه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند‌، قصاص خون عماد‌، برچیدن و بنیان کن کردن این رژیم کودک کش صهیونیستی است...»)
آیا در زمان ریاست اوباما شما پیام قطعی دریافت کردید؟ شما می‌گویید قاسم سلیمانی کارش تمام است دیگر؟
 مدیر اطلاعاتی موساد: من وارد نامه‌هایی که از آمریکا رسید نمی‌شوم‌، اگر می‌خواستند آن نامه‌ها را به صورت عمومی چاپ کنند حتما می‌کردند. 
سیما شاین، رئیس‌ سابق بخش تحقیقات موساد: من راجع به حساب بین آمریکایی‌ها و قاسم سلیمانی صحبت کردم.
اما آمریکایی‌ها به اسرائیل نگفتند کی باید این حساب تسویه بشود؟
مدیر اطلاعاتی موساد: یک جایی راجع به آن خواندم اما چیزی در این مورد نمی‌دانم!
دوره‌ای که شما سر کار بودید مطرح نشد؟
سیما شاین، رئیس‌ سابق بخش تحقیقاتی موساد: می‌دانید هرگز در مورد موضوعاتی از این دست صحبت نخواهم کرد. نمی‌دانم شما می‌دانید که خبرنگاران گاهی اوقات افرادی را که در خیلی از دستگاه‌ها کار می‌کنند به دلایل متعدد می‌شناسند‌، اما علی‌القاعده راجع به کار صحبت نمی‌کنند.
اسرائیل خیلی زیاد رشد داشته، اسرائیل فعالیت‌های سلیمانی را و شاید حتی پیشروی‌هایش را دنبال می‌کند.
مدیر اطلاعاتی موساد: در این مورد نمی‌خواهم صحبت کنم، ما قاسم سلیمانی را دنبال می‌کنیم و می‌دانیم چه کاری انجام می‌دهد.
ژنرال دیوید پترائوس (فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و رئیس‌‌ سابق سازمان سیا) در فیلم مستندی دیگر از شبکه 11 اسرائیل پس از ترور سردار سلیمانی گفت:
«قاسم سلیمانی نقشی معادل رئیس ‌‌سازمان سیا و رئیس ‌‌فرماندهی مرکزی ایالات متحده و رئیس ‌فرماندهی مشترک عملیات ویژه و فرستاده ویژه منطقه‌ای را داشت... همین یک نفر معادل همه آنها بود...»
یعنی اگر ایران می‌خواست، انتقام خون سردار شهیدش را بگیرد، از دیدگاه فرمانده ارشد آمریکایی، بایستی حداقل 4 تن از فرماندهان رده بالا و اصلی نظامی/ امنیتی آمریکایی را مجازات می‌کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴