کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داورزنی:

2023 سال پرترافیکی برای والیبال کشور است/ دولت مسئله مالیات فدراسیون ها را حل کند

18 دی 1401 ساعت 9:57

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با توجه به رویدادهای پیش رو سال ۲۰۲۳ برای والیبال بسیار پرترافیک خواهد بود. امیدواریم که از پس این سال بر بیایم و کارهای‌مان را خوب انجام دهیم.


به گزارش بلاغ، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های ملی والیبال اظهار داشت: در حال حاضر بازی های لیگ را داریم که در بخش بانوان و آقایان در حال پیگیری است. همه بازیکنان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش تا پایان اسفندماه در گیر بازی های لیگ‌ هستند. پس از اتمام لیگ به فاصله ۲هفته بازیکنان مدنظر کادرفنی به اردوی تیم‌های ملی دعوت می‌شوند. ما برای سال جدید نیز ۲ تیم ملی والیبال بزرگسالان مردان خواهیم داشت تا بتوانند به راحتی در مسابقاتی که پیش بینی شده است شرکت کنند.

وی افزود: تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شوند و تیم زیر ۱۶ سال هم خودش را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کند. ما بعد از اتمام لیگ ۵ تیم ملی در اردو خواهیم داشت و دختران زیر ۱۶ سال و تیم بزرگسالان هم در این بین خود را برای مسابقات آماده خواهند کرد. در مجموع ۷ یا ۸ تیم داریم که در سال جدید کار خودشان را آعاز خواهند کرد.

داورزنی درباره مسابقات پیش‌روی تیم‌های ملی والیبال عنوان کرد: چند رویداد مهم داریم که یکی از آن‌ها مسابقات جام ملت‌ها است. همچنین سال آینده میزبان مسابقات بزرگسالان آسیایی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی هستیم. تیم دختران و پسران ما به بازی‌های آسیایی خواهند رفت که رویداد مهمی برای ما است. در ادامه یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که با آن روبه‌رو خواهیم شد مسابقات انتخابی المپیک است که در اواخر شهریور و اوایل مهر برگزار خواهد شد. این ها همه نشان دهنده این است که سال ۲۰۲۳ برای والیبال بسیار پرترافیک خواهد بود. امیدواریم که از پس این سال بر بیایم و کارهای‌مان را خوب انجام دهیم. با درنظر گرفتن مسابقات ساحلی، ۲۴ ساعته باید کار کنیم تا برنامه‌های‌مان را پوشش بدهیم. ما جوان هستیم و کار می‌‌کنیم تا پول این رویدادها را تأمین کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی که آیا لیگ برتر به دلیل شیوع دوباره کرونا به شکل متمرکز برگزاری خواهد شد یا خیر؟ گفت: در حال رصد آخرین شرایط میزبانی‌ها در لیگ برتر والیبال هستیم و از سمت دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی کشور را هم در نظر می‌گیریم. با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی خواهیم داشت که اگر پیک سویه جدید کرونا به سمت این برود که باز در کشور زیاد شود، مسابقات را کنترل  و متمرکز خواهیم کرد. مسابقات پلی‌آف لیگ برتر طبق برنامه قبلی به‌شکل متمرکز برگزار خواهد شد، اکنون 10 هفته از رقابت های برگشت لیگ باقی مانده است که باید برگزار شود.

وی در ادامه افزود: نحوه برگزاری این ۱۰ هفته پیش‌رو به شرایط بهداشتی کشور و وضعیت استان‌ها بستگی خواهد داشت. باید ببینیم که وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین استان‌ها چه اجازه‌ای به ما می‌دهند. باید این هماهنگی را به وجود بیاوریم که مشکلی از بابت کرونا برای مردم، تماشاگران و بازیکنان به وجود نیاید. برای ما مهم این است که به سلامت این مقطع را سپری کنیم و تیم‌های ما بعد از اتمام مسابقات لیگ زنان و مردان به اردوهای تیم ملی دعوت شده و در میادین بین‌المللی حضور داشته باشد.

داورزنی در خصوص واریز بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون والیبال با توجه به ترافیک رویدادهای پیش‌رو، عنوان کرد: ما فقط ۲۰ درصد منابع فدراسیون والیبال را از دولت می‌گیریم، پس برای ۲۰ درصد خیلی وقت‌مان را تلف نمی‌کنیم. شاید هم ۲۰ درصدی هم که دولت به ما بدهد، از ما مالیات را کم کند. خیلی هم از وزارت ورزش و جوانان یا کمیته ملی المپیک توقع نداریم. از اول امسال شاید حدود ۷ یا ۸ میلیارد از دولت گرفتیم و ۶۰ الی ۷۰ میلیارد خودمان خرج کرده‌ایم که قسمتی از آن ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان خرج مالیات بوده است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با این حال انتظار داریم که مسئله مالیاتی حل بشود، چون ما دستگاه‌هایی هستیم که کار حاکمیتی انجام می‌دهیم و کارمان شخصی نیست. در اینجا تیم‌های ملی کشورمان هستند. در دنیا فدراسیون‌ها هستند که مالیات می‌گیرند نه این که حساب‌های فدراسیون‌ها را ببندند تا مالیات‌شان را دریافت کنند! البته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تا جایی که توانسته‌اند، به ما کمک کرده‌اند. ما هم توقعی نداریم و تلاش می‌کنیم که منابع مالی‌مان را خودمان تامین کنیم. حرکت فدراسیون والیبال در این راستاست که خودکفا شده و منابع مالی‌اش را خودش تأمین کند؛ الان ۸۰ درصد به این رسیده‌ایم و ۲۰ درصد مانده که باید به آن برسیم.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت الساندرا کمپدلی گفت: خانم کمپدلی بازمی‌گردد و کارش را در ایران انجام می‌دهد. او تا فوریه سال آینده با ما قرارداد خواهد داشت؛ البته پول او را فدراسیون جهانی والیبال می‌دهد و هرکجا که لازم باشد از او استفاده خواهیم کرد.

پایان پیام/


کد مطلب: 467367

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467367/2023-سال-پرترافیکی-والیبال-کشور-دولت-مسئله-مالیات-فدراسیون-حل-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com