کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زشت و زیبای هفته پانزدهم لیگ‌برتر|

از جنگ اعصاب ناجوانمردانه علیه یک پرسپولیسی تا خراب شدن رکورد ساپینتو

17 دی 1401 ساعت 13:28

در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال هم اتفاقات زشت و زیبای زیادی رخ داد که مهم‌ترین آن رخ دادن جنگ اعصاب علیه یکی از اخلاق‌مدارترین بازیکنان پرسپولیس بود.


به گزارش بلاغ، دیدارهای نیم فصل نخست لیگ برتر دیروز به پایان رسید البته یک بازی معوقه بین دو تیم آلومینیوم اراک و گل‌گهرسیرجان دوشنبه برگزار خواهد شد. تمامی اتفاقات  هفته نیم فصل پایانی لیگ تحت تاثیر جنگ اعصاب ناجوانمردانه احمد موسوی بازیکن نساجی علیه مهدی ترابی بود. 
نتایج هفته پانزدهم لیگ برتر:
آلومینیوم اراک صفر- فولاد خوزستان یک
هوادار یک - ذوب آهن اصفهان صفر
سپاهان 2- مس کرمان صفر
مس رفسنجان 2- پیکان تهران صفر
پرسپولیس 5- نساجی مازندران یک
صنعت نفت آبادان صفر- گل گهرسیرجان یک
ملوان یک - نفت مسجدسلیمان صفر
تراکتور تبریز 2 - استقلال صفر
زیبایی‌های هفته
 احترام به پله

 
یکی از اتفاقات خوب این هفته  ادای احترام در مسابقات لیگ برتر به پله اسطوره فقید فوتبال برزیل بود. در  تمامی مسابقات یک دقیقه سکوت به احترام این مروارید سیاه فوتبال اعلام شد. پله تنها بازیکن فوتبال جهان بود که در سه دوره متوالی جام جهانی با برزیل به مقام قهرمانی رسید.
 
بارش شدید برف و رفت و برگشت استقلال

 
بارش شدید برف در تبریز باعث شد که مسابقه دو تیم استقلال و تراکتور به جای روز پنجشنبه در جمعه برگزار شود. البته تبریزی‌ها تلاش ستودنی داشتند تا زمین ورزشگاه شهید سردار سلیمانی برای برگزاری مسابقه آماده شود. هرچند این تلاش ها روز پنجشنبه آغاز شد اما  به دلیل بارش سنگین، پارو کردن برف‌ها بیش از یک روز زمان برد و جالب‌تر اینکه استقلال قبل از لغو مسابقه راهی ورزشگاه شد و بعد دوباره به هتل برگشت! 
داور فراموش کار 
سید مهدی سیدعلی داور مسابقه صنعت نفت آبادان و گل گهر سیرجان در دقیقه 90+2 به بهنام برزای بازیکن گل‌گهر به دلیل اتلاف وقت کارت زرد نشان داد که این اخطار دومش بود اما داور این مساله را فراموش کرده بود که با تذکر بازیکنان نفت آبادان کارت قرمز به بهنام برزای داده شد.
شادی بعد از گل به شیوه کشتی!
مهدی مومنی گل سه امتیازی تیم ملوان انزلی را در دقیقه 42 به نفت مسجدسلیمان زد و بعد از این گل بازیکن هم تیم‌اش به شیوه کشتی‌گیران با او شادی کرد و با اجرای یک فن کمر گلزن تیمش را خاک کرد!
تیم هفته: پرسپولیس و تراکتور

 
پرسپولیس بعد از جدایی لوکا دیا مهاجم هلندی‌اش توانسته نتایج خوبی بگیرد و شیوه بازی تیم هم بهتر شده است. آنها هفته گذشته گل‌گهرسیرجان را شکست دادند و این هفته هم نساجی را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبیدند تا تیم هفته لقب بگیرند. پرسپولیس نیم فصل اول را با صدرنشینی و قهرمانی به پایان رساند اما تا پایان فصل و به دست آوردن جام راه طولانی باقی مانده است.تراکتور تبریز هم مقابل یکی از مدعیان قهرمانی با ارایه فوتبالی زیبا و هجومی به پیروزی رسید. 
ترین‌های نیم فصل:
بیشترین برد: پرسپولیس با 9 پیروزی
بیشترین تساوی: مس رفسنجان با 10 تساوی
بیشترین باخت: نفت مسجدسلیمان با 10 باخت
هجومی‌ترین تیم: سپاهان اصفهان با 21 گل زده
گل‌نزن ترین تیم: پیکان تهران با 7 گل زده
بدترین خط دفاع: نفت مسجدسلیمان با 35 گل خورده
بهترین خط دفاع: مس رفسنجان با 4 گل خورده
آقای گل های نیم فصل:  با 6 گل زده
 کوین یامگا - استقلال
محمد عباس زاده - تراکتور
 یورگن لوکادیا - پرسپولیس

 حامد شیریو ایوب کلانتری - نساجی مازندران
زشت‌های هفته
جنگ اعصاب ناجوانمردانه علیه یک پرسپولیسی
  درگیری مهدی ترابی بازیکن اخلاق‌مدار پرسپولیس با احمد موسوی بازیکن نساجی در دقیقه 60 مسابقه نقطه اوج حاشیه‌های این هفته لیگ برتر شد.احمد موسوی خیلی رندانه و ناجوانمردانه به مهدی ترابی حمله لفظی و کلامی کرد و اعتقادات این بازیکن بی‌حاشیه پرسپولیس را زیر سوال برد تا ترابی از کوره در برود و برای دفاع از اعتقاداتش واکنش نشان بدهد.

 
علی صفایی داور هم عجولانه کارت زرد دوم را به ترابی نشان داد تا پرسپولیس هم در زمین مسابقه از این تصمیم داور متضرر شود و هم برای بازی‌ آینده در لیگ برتر از داشتن ترابی محروم شود. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری گفت: داور می‌توانست در آن صحنه بهتر مدیریت کند و ترابی اخراج نشود اما این اتفاق رخ نداد.
اخراج ترابی و درگیری ترابی و موسوی اکنون ابعادی بسیار فراتر از میدان سبز فوتبال پیدا کرده و بهانه‌ای به دست رسانه‌های ضد ایرانی داده تا این مرتبه به این بهانه حاشیه‌سازی و موج سواری کنند. در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر دو بازیکن را تا اطلاع ثانوی محروم کرد و دوشنبه آینده جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام شده است.  با این حال جنگ اعصاب ناجوانمردانه احمد موسوی علیه بازیکن پرسپولیس را می‌توان زشت‌ترین رفتار نیم فصل اول لیگ دانست. 
 
ادامه داستان‌های غم انگیز نفت مسجدسلیمان و واترپلو 
نفت مسجدسلیمان بعد از ماجراها و اتفاقات زیادی بالاخره خود را به انزلی رساند و درخواست کرد که بازی با یک روز تاخیر برگزار شود که این درخواست مورد قبول برگزار کنندگان مسابقه قرار نگرفت. به هر حال تیم میهمان وظیفه دارد در موعد مقرر خود را به محل برگزاری مسابقه برساند اما جالب است که ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان از این اتفاق گلایه کرده و گفته اگر می‌خواستند بازی را تا ساعت 10 شب عقب می‌انداختند تا بازی معوق نشود! 48 ساعت در فرودگاه و هتل سرگردان بودیم. به هر حال این بازی برگزار شد و نفت مسجدسلیمان در ادامه سریال‌های ناکامی خود بازهم شکست خورد تا همچنان قعرنشین لیگ برتر باشد. البته مسابقه در زمینی که شبیه استخر بود برگزار شد! که این مساله یکی از زشتی‌های این هفته لیگ بود چون این مسابقه بیشتر شبیه واترپلو شده بود تا فوتبال!
کنایه هفته؛پیراهن‌های گشاد نساجی 

 
حمید مطهری سرمربی نساجی مازندران بعد از باخت شکست سنگین 5 بر یک را گردن گرفت و گفت دوست ندارد تیمش دفاعی و بسته بازی کند و مسئولیت این باخت را هم برعهده من است! البته او در جایی دیگر از برخی بازیکنان تیمش به شدت انتقاد کرد و گفت: . چند نفر در تیم ما امروز خوب کار نکردند که اینجا یا جای من است یا آنها؛ کسی که باید برای نساجی سرش را بدهد.پیراهن نساجی برای برخی از بازیکنان تیم گشاد است. با این صحبت‌ها باید منتظر تغییراتی در فهرست بازیکنان نساجی باشیم.
فریادهای مالک باشگاه نساجی در ورزشگاه
رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی پس از ممانعت از حضورش در جایگاه ویژه با عصبانیت این جایگاه را ترک کرد و سپس به جایگاه cip۲ رفت.فریادهای حدادی به شکلی بود که همه حاضران در ورزشگاه آن را شنیدند! ایزد سیف اله پور مدیرعامل باشگاه نساجی در واکنش به این اتفاقات اظهار داشت: مالک نساجی است، برای این فوتبال زحمت می‌کشد و باعث سربلندی فوتبال استان مازندران است، باید فردی را در جایگاه قرار بدهیم که فوتبالی‌ها را بشناسد. این فرد حدادیان را نمی‌شناخت و خوب صحبت نکرد. امیدوارم دیگر شاهد چنین برخوردهایی با بزرگان ورزش و فوتبال‌مان نباشیم. حدادیان کم برای ورزش ایران زحمت نکشیده است.
ساپینتو برف را دید اما عید را می‌بیند؟

 
ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال برف ایران را در تبریز مشاهده کرد ولی شکست مقابل تراکتور و حضور در رتبه چهارم جدول لیگ که باعث خراب شدن رکودش در خارج از خانه شد، ممکن است باعث شود که او عید نوروز را نبیند و زودتر از انتظار کشورمان و باشگاه استقلال را ترک کند. هیات مدیره استقلال اعلام کرده یکشنبه جلسه‌ای در خصوص وضعیت و نتایج تیم فوتبال برگزار خواهد کرد. 
حجت کریمی در‌ گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه گفته می‌شود ساپینتو از شرایطش راضی نیست و قرار است طبق توافق دو طرفه، قراردادش فسخ و جدا شود، اظهار داشت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. هیچ صحبتی هم در این مورد نشده است. قرار است در جلسه روز یکشنبه هیات مدیره، مسائل و مشکلات تیم بررسی شود.
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا صحبتی در مورد تغییر کادرفنی مطرح شده، گفت: نه، اصلا. کادر فنی تغییر نمی‌کند و ساپینتو باید محکم به کارش ادامه بدهد اما مسائل فنی تیم را بررسی می‌کنیم.
ناکام هفته استقلال
تیم استقلال را می توان ناکام هفته نامید زیرا مقابل تراکتور فرصت داشت تا با یک برد به رده دوم جدول برسد  اما این اتفاق رخ نداد و آبی پوشان نیم فصلی را که هفته‌ها در آن صدرنشین بودند با رتبه چهارمی به پایان رساندند. 


کد مطلب: 467366

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467366/جنگ-اعصاب-ناجوانمردانه-علیه-یک-پرسپولیسی-خراب-شدن-رکورد-ساپینتو

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com