تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۶۷۳۶۴
نیم فصل نخست لیگ برتر با شکست ناامیدکننده استقلال و برتری خیره‌کننده پرسپولیس و قهرمانی این تیم به پایان رسید.
۰
plusresetminus
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
به گزارش بلاغ، لیگ برتر فوتبال ایران ایستگاه پانزدهم را هم پشت سر گذاشت و پرسپولیس قهرمان زمستان شد. شاگردان گل‌محمدی که برای تثبیت قهرمانی خود در نیم‌فصل نیازمند پیروزی بودند، به حمید مطهری، مربی پیشین و رفیق خود هم رحم نکردند و بعد از برتری مقابل قلعه‌نویی، نساجی را با پنج گل به توپ بستند که حواشی این دیدار کم نبود.
در تبریز تراکتور کار را برای استقلال سخت‌ کرد و شاگردان ساپینتو بعد از ۱۴ هفته باز هم باختند تا در کوران مسابقات، اختلاف با صدرجدول به پنجم امتیاز برسد که جبران کردن آن در نیم فصل دوم سخت‌تر از هر زمان دیگری است. گل‌گهر و سپاهان به روند رو به رشد خود ادامه دادند و نفت مسجدسلیمان مطابق هفته‌های گذشته کیسه گل بود.
تعدادی از تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر را در ادامه مشاهده می‌کنید:
- اوضاع خوب نیست ریکاردو!
ناگفته پیداست که حال استقلال بعد از جام جهانی خوب نیست. آبی‌ها بعد از پایان جام جهانی دو تساوی، یک برد و یک باخت را کسب کرده‌اند که منجر به سقوط استقلال به رده چهارم شده و فاصله این تیم با صدر جدول به پنج امتیاز رسیده است. در این بین محرومیت‌های وقت و بی‌وقت ریکاردو ساپینتو هم کار را برای استقلال سخت‌تر کرده و او در سرمای تبریز از اتاق گرم مهمان‌های ویژه شاهد نمایش ضعیف تیمش بود و خودش هم می‌دانست که اوضاع خوب نیست.
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
- هنر بردن هم‌زمان استقلال و پرسپولیس
تراکتور تا طی چند فصل قبل توفیقی جلوی استقلال و پرسپولیس نداشت اما امسال به لطف خریدهای نسبتا خوب و حضور مربیانی مانند بردیف و خمز، آن‌ها تبدیل به تنها تیمی شده‌اند که در یک نیم‌فصل موفق به پیروزی همزمان مقابل استقلال و پرسپولیس شده‌اند؛ کاری که هیچ تیم دیگری امسال نتوانسته انجام دهد. تراکتور نیم‌فصل را در رده ششم تمام کرد که یک رتبه خوب برای تبریزی‌ها است.
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
- محروم تا اطلاع ثانوی
باز هم حاشیه بر متن غلبه کرد. در شبی که پرسپولیس با اقتدار و با حساب پنج بر یک از نساجی جلو بود، مهدی ترابی از کوره در رفت و در واکنش به صحبت‌های احمد موسوی، دفاع راست نساجی، جملاتی را به زبان آورد که داور را برای دادن کارت قرمز قانع کرد. البته ترابی عصبانی‌تر از این حرف‌ها بود که به این راحتی‌ها آرام شود و تا لحظه ورود به تونل، توسط افشین پیروانی و یکی، دو سرخپوش دیگر مهار شده بود. نتیجه این جنجال، محرومیت هر دو بازیکن تا اطلاع ثانوی است!
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
- با شهریار در کورس
شهریار مغانلو کم گل می‌زند اما می‌زند. او در پایان نیم‌فصل و در دیدار خانگی مقابل مس کرمان، به قول انگلیسی‌ها "آن فایر" (on fire) بود و یک گل زد و یک پاس گل داد تا سپاهان نیم‌فصل را در رده سوم و در فاصله پنج امتیازی تا صدرجدول تمام کند. با این آمار، شهریار هم روند صعودی خود در جدول گلزنان را حفظ کرد.
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
- اپیدمی نادر
نادر محمدی کم بود، حالا باید نسخه‌های درجه دو و سه این بازیکن را هم در شهرهای مختلف ببینیم. به خصوص که سرمربی برزیلی و نامدار صنعت نفت آبادان که با کوله‌باری از تجربه به ایران آمده، برای غلبه بر امیر قلعه‌نویی و گل گهر دست به دامن اوت‌ دستی‌های آکروباتیک شد که البته ثمری نداشت. در سال‌های دور اکبر میثاقیان دایه‌دار پرتاب اوت تا داخل محوطه جریمه بود که بعدها علی‌ علی‌زاده، این اوت را به‌روزرسانی کرد اما نادر محمدی برای خود پدیده‌ای است. هفته گذشته صنعت نفت با پرتاب اوت نادر محمدی زمین‌گیر شد و در هفته اخیر برزیلی‌های آبادان هم دست به دامن این اپیدمی شدند.
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
- دستی که زود بالا آمد
علیرضا ابراهیمی هیچ وقت این لحظه را فراموش نمی‌کند! او می‌خواست به داور نشان دهد که وحید امیری در آفساید قرار دارد اما در همین لحظه توپی که توسط امیری ارسال شد به دستش خورد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد تا پرسپولیس در دقیقه ۸ به گل برسد. ابراهیمی که با انگیزه‌های بسیار و برای نشان دادن توانمندی‌های خود در فصل گذشته (که عمدتا روی نیمکت پرسپولیس جا خوش کرده بود)، به آزادی آمده بود، از هر بازیکن دیگری بیش‌تر به کار پرسپولیس آمد؛ البته این بار با لباس نساجی!
تصاویر برتر هفته پانزدهم لیگ برتر؛ زبان سرخ!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴