تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۶۷۳۶۳
وزارت ورزش و جوانان درباره چرایی اداره ۱۵ فدراسیون ورزشی توسط سرپرست به صورت تفکیکی پاسخ داد. موضوعی که اخیرا با انتقادهای زیادی همراه شده بود.
۰
plusresetminus
چرا ۱۵ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند؟ + جدول
به گزارش بلاغ، وضعیت اداره فدراسیون‌های ورزشی از جمله موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر چالش‌هایی را بوجود آورده تا جایی که این موضوع به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و وزیر ورزش توضیحاتی در این باره ارائه کرد. به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی از «بلاتکلیفی ۱۸، ۱۹» فدراسیون سخن گفت؛ فدراسیون‌هایی که بخاطر برکناری، استعفا یا پایان دوره کاری تحت سرپرستی اداره می‌شوند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته، تعداد فدراسیون‌هایی که به دلایل مختلف با سرپرست اداره می‌شوند ۱۵ مورد است و از جمع این ۱۵ فدراسیون، ۳ فدراسیون (آمادگی جسمانی، بادبانی، دریایی و ساحلی) به تازگی تشکیل شده و باید مقدمات برگزاری مجمع آن ها فراهم شود.

همچنین یک فدراسیون با توجه به مخالفت محل کار مبدا رییس خود، توسط همان فرد فعلا تحت سرپرستی اداره می‌شود و مشکلات فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری با توجه به نظراتی که فدراسیون‌های جهانی این ۲ رشته ورزشی‌ داشته‌اند و گفت‌وگوی مسئولان وزارت ورزش ایران، در حال مرتفع شدن است.

فدراسیون وزنه‌برداری نیز به دلیل حکم ابطال انتخابات گذشته این فدراسیون فعلا با سرپرستی اداره می‌شود اما با انجام استعلام، وصول پاسخ و مشخص شدن نتایج کمیسیون‌ها تاریخ انتخابات در هیات رییسه فدراسیون مشخص خواهد شد.

در ادامه دلایل وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت فدراسیون‌هایی که تحت سرپرستی اداره می‌شوند و قرار است با طی روند قانونی روسای خود را طی ماه‌های آتی بشناسند، آمده است.
ردیف فدراسیون سرپرست  تاریخ انتصاب توضیح‌وزارت‌ورزش‌وجوانان
۱ دوچرخه سواری رسول هاشم کندی اسدی ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، داوران و مربیان برگزار شده و نتایج انتخابات کمیسیون‌ها نیز مشخص شده است.
ثبت نام از داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه انجام شده و پاسخ استعلام از مراجع نظارتی نیز وصول شده است. با توجه به مصوبه هیات ­رییسه فدراسیون، انتخابات در روز یک­شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ برگزار خواهد شد.
۲ ژیمناستیک عابد حقدادی ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ انتخابات کمیسیون های ورزشکاران، داوران و مربیان برگزار شده و ثبت نام از داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون نیز به اتمام رسیده است.
جلسه کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبان نیز در اداره کل امور مشترک فدراسیون ها برگزار شده و با برگزاری شورای تجدیدنظر طی روزهای آتی اسامی کاندیداهای تاییده شده در شورای تجدیدنظر مشخص خواهد شد و پس از استعلام از مراجع نظارتی و وصول پاسخ، تاریخ انتخابات در هیات رییسه فدراسیون مشخص و انتخابات برگزار خواهد شد.
۳ وزنه برداری سجاد انوشیروانی ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، داوران و مربیان در روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ برگزار خواهد شد.
ثبت نام از  داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون نیز به اتمام رسیده است.
جلسه کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبین نیز در اداره کل امور مشترک فدراسیون ها برگزار شده و با برگزاری شورای تجدیدنظر طی روزهای آتی اسامی کاندیداهای تاییده شده در شورای تجدیدنظر مشخص خواهد شد و پس از استعلام از مراجع نظارتی و وصول پاسخ، تاریخ انتخابات در هیات رییسه فدراسیون مشخص و انتخابات برگزار خواهد شد.
۴ شمشیربازی علیرضا پورسلمانی ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ انتخابات کمیسیون های ورزشکاران، داوران و مربیان برگزار شده و نتایج انتخابات کمیسیون ­ها نیز مشخص شده است.
ثبت نام از داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه انجام شده و جلسات کمیسیون تطبیق و شورای تجدیدنظر نیز برگزار شده است.
با توجه به مکاتبه با مراجع نظارتی، به محض دریافت پاسخ استعلام، تاریخ انتخابات در هیات­ رییسه فدراسیون، مشخص و انتخابات برگزار خواهد شد.
۵ سوارکاری رضا زندی ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ با توجه به عدم حضور رییس مجمع به عنوان ناظر بر فدراسیون های ورزشی در انتخابات، مجمع ابطال و سرپرست فدراسیون منصوب گردید و در ادامه با توجه حکم دیوان عدالت اداری، حکم سرپرست فدراسیون بدون اعتبار و سرپرست جدید فدراسیون ( رضا زندی) منصوب شد.
در حال حاضر پیگیری لازم از طریق مکاتبه با دیوان عدالت اداری در حال انجام است.
۶ بدمینتون محمدرضا پوریا ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ انتخابات کمیسیون های ورزشکاران، داوران و مربیان برگزار شده و نتایج انتخابات کمیسیون­ ها نیز مشخص شده است.
ثبت نام از داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه انجام شده و پاسخ استعلام از مراجع نظارتی نیز وصول شده است. با تصویب هیات ­رییسه فدراسیون، تاریخ انتخابات مشخص و برگزار خواهد شد.
۷ گلف محمد کاظمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ انتخابات کمیسیون های ورزشکاران، داوران و مربیان برگزار شده و نتایج انتخابات کمیسیون­ ها نیز مشخص شده است.
ثبت نام از داوطلبان احراز پست ریاست و سایر اعضای هیات رییسه انجام شده و پاسخ استعلام از مراجع نظارتی نیز وصول شده است.
با توجه به مصوبه هیات ­رییسه فدراسیون، انتخابات در روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ برگزار خواهد شد.
                             
۸ ورزش های همگانی علی خلیلی ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ مجمع سالیانه فدراسیون باید برگزار و اساسنامه و دستورالعمل های مربوطه مصوب شود و پس از آن نسبت به برگزاری انتخابات کمیسیون ها اقدام تا مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی مهیا شود.
۹  روستایی و بازی‌های بومی محلی علیرضا پسندیده ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ اساسنامه و دستورالعمل های مربوطه از جمله کمیسیون‌ها مصوب شده و باید فراخوان ثبت نام از داوطلبان انجام شود و همزمان انتخابات کمیسیون ها نیز، برگزار شود.
۱۰ بولینگ و بیلیارد هاشم اسکندری ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ مقدمات برگزاری انتخابات به طور کامل انجام شده و پاسخ استعلام داوطلبان نیز وصول شده است و تاریخ انتخابات باید در هیات رییسه فدراسیون با هماهنگی وزارت ورزش مصوب شود.
۱۱ کونگ فو رضا حیدری ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ استعفای رییس فدراسیون مورد موافقت اعضای مجمع قرار گرفت و رضا حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد. همچنین با توجه به برگزاری کمیسیون ها باید نسبت به صدور فراخوان ثبت نام از داوطلبان اقدام شود که مراتب به این فدراسیون اعلام و موضوع در حال پیگیری است.
۱۲ بوکس روح‌الله حسینی ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ با توجه به برکناری رییس اسبق فدراسیون و تصویب مجمع، سرپرست این فدراسیون منصوب شد و همچنین با توجه به آماده بودن شرایط (از جمله کمیسیون ها) تاریخ ثبت نام باید مشخص و ثبت نام از علاقمندان انجام پذیرد که مراتب به این فدراسیون اعلام و موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عبدالله
آقای بلاغ
شما به اداره کل ورزش و جوانان و هیات های سرپرست بپرداز !!!!
فرماندرای بپرداز !!!!
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴