رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

حل اختلافات ملکی اراضی زراعی با اجرای کامل حدنگاری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۳۳۱
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه موانعی در اجرای کامل قانون حدنگار در استان وجود دارد که عدم استقبال کشاورزان یکی از مهم ترین آن است؛ گفت: اگر قانون حدنگاری با همکاری مردم  به موقع انجام شود بسیاری از منازعات ملکی بین کشاورزان مرتفع خواهد شد.
۰
plusresetminus
حل اختلافات ملکی اراضی زراعی با اجرای کامل حدنگاری
به گزارش بلاغ،حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه حفظ حقوق بیت المال، اظهار کرد: از زمان تصویب قانون حد نگاری و مکلف شدن سازمان ثبت اسناد برای صدور سند مالکیت برای کل کشور که شامل اراضی ملی، کشاورزی و بافت شهری می‌شود، اقداماتی خوبی در چند سال اخیر در اجرای این قانون دراستان صورت گرفته است.

وی افزود: اما  یکی ازمهم‌ترین بخش‌های آن که اراضی کشاورزی است با موانعی روبه رو است و متاسفانه مورد استقبال خوب کشاورزان استان قرار نگرفته است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، با بیان اینکه مرحله مهم  در اجرای طرح حدنگاری مربوط به اراضی کشاورزی است؛ خاطرنشان کرد: لذا از این لحاظ که اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی برپایه تقاضای کشاورزان است از کشاورزان می‌خواهیم تا برای تسریع در تثبیت مالکیت‌ها و پیشگیری از اختلافات ملکی، تقاضای خود را به دستگاه‌های متولی اعم از سازمان ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی ارائه دهند.

اکبری ادامه داد: مقرر شد جهاد کشاورزی استان، بسته‌های تشویقی برای کشاورزان درنظر بگیرد و سازمان ثبت نیز همراهی لازم را داشته و تا جایی که مقدور باشد مساعدت لازم از جهت مالی را نسبت به کشاورزان اعمال کند. 

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اختلافات ملکی، از مهم‌ترین مسایل مبتلا به استان است که اگر قانون حدنگاری با همکاری مردم  به موقع انجام شود یکی از فواید اجرای آن و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، برطرف شدن بسیاری از منازعات و اختلافات بین کشاورزان در بحث مالکیت است که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به محاکم دادگستری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴