دیدار جامعه ورزش مازندران با عضو خبرگان رهبری؛

آیت‌الله معلمی: روحیه پهلوانی و اقتدار بین ورزشکاران تقویت شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۷۳۲۲
جمعی از اعضای جامعه ورزش استان با آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.
۰
plusresetminus
آیت‌الله معلمی: روحیه پهلوانی و اقتدار بین ورزشکاران تقویت شود
به گزارش بلاغ، جمعی از جامعه ورزش استان مازندران با هدف تجدید پیام با آرمان‌های انقلاب با آیت الله معلمی نماینده محترم مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان دیدار کردند.

*ورزشکاران ما سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند 

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و همچنین سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: همه مدیران در کسب افتخارات ورزشکاران مازندرانی نقش تاثیرگذار داشته‌اند، اما نقش خانواده ورزشکاران و تلاش شخص ورزشکاران پر رنگ‌تر است.

عالیشان ضمن تقدیر از زحمات سایر مدیران در مدیریت ورزش مازندران، گفت: از آقای رنگرز که یک پهلوان بزرگ در ورزش کشور است بابت تمام زحماتی که برای ورزش استان در طول دوران مدیریتش کشیده تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی از ظرفیت بالای ورزش قهرمانی در استان مازندران گفت و افزود: مدال‌آوری ورزشکاران مازندرانی فراتر از کشورهای آسیایی است و در بحث مدال‌آوری مازندران به تنهایی هم تراز با کشورهای اروپایی است.
عالیشان در ادامه بیان کرد: ۱۷۰هزار ورزشکار حرفه‌ای و آماتور داریم که از این تعداد ورزشکار ۵۷۶ مدال جهانی و بین المللی داریم که این نشان از ظرفیت بالای مدال‌آوری در استان مازندران است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته گلیم خود را در قبال دشمنی‌های مختلف از آب بیرون بکشد و در توفان حوادث در مسائل تحریم‌ها همچون سروی کهن بایستد و قد علم کند، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، بعد از انقلاب درحال حاضر در شهرهای مختلف استان تعداد ۵۴۴ سالن ورزشی داریم.

عالیشان افزود: همچنین در حال حاضر ۷۰ پروژه نیمه کاره هم در مناطق محروم داریم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک الگو است و باید ورزشکاران ما سردار را الگو قرار دهند، گفت: دختران ما با رعایت عفاف و حجاب، افتخارآفرینی می‌کنند و به دسیسه‌های دشمنان انقلاب دست رد می‌زنند.

عالیشان در بخش دیگری از سخنانش ورزش را ابزاری برای ارتقای غرور و وحدت ملی دانست و تصریح کرد: با توجه به اثرگذاری ورزش در وحدت ملی بایستی قدرتمندتر و سرافرازتر از گذشته در میادین ورزشی حاضر شویم و موجبات نشاط ملی را فراهم کنیم.

*ورزش یکی از مولفه‌های قدرت و شخصیت انسانی است 
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه با بیان اینکه، ورزش یکی از مولفه‌های قدرت و شخصیت انسانی است، گفت: ورزش در بالابردن شخصیت انسانی کمک می‌کند؛ در کنار توانمندی و نیروی جسمی ارزش‌های بالای انسانی مکمل هم می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مسائل مهم حیاتی برای انسان امر به ورزش است که اگر منهای ارزش‌های انسانی باشد ناقص است؛ ولی اگر در کنار ارزش‌های انسانی باشد خیلی زیبا جلوه گری می‌کند.

آیت الله معلمی بیان کرد: اگر توانمندی جسمی نباشد انسان در کار روزمره خودش هم ناتوان خواهد بود.

وی از همت والای اداره ورزش و جوانان و همچنین ورزشکاران و هیات‌های ورزشی شهرستان که با دست خالی و با کمترین بودجه چرخ ورزش را می‌چرخانند تقدیر کرد و از آنها خواستند تا تمام توان و کوشش خویش را تا رسیدن به قله‌های افتخار به کار گیرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از ورزشکارانی که در برابر اسرائیلی‌ها حاضر نشدند، اظهار داشت: اینجاست که بی بصیرتی با بصیرتی مشخص شود؛ نگاه انسان بصیر نگاه بسیار عالی و ارزنده و عمیق باید باشد.

وی در خصوص خصوصیات حاج قاسم سلیمانی هم سخن گفت و بیان کرد: اگر ویژگی‌های فراوان حاج قاسم را بخواهیم خلاصه کنیم؛ ایشان انسانی بصیر و مومن ولایت‌مدار بود. درست می‌فهمید و درست می‌دید.

آیت الله معلمی باری دیگر به تمجید از اقدامات ورزشکاران مازندرانی در خصوص به رسمیت نشناختن اسرائیلی‌ها، اشاره کرد و از امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی تقدیر کرد و گفت: بازی نکردن در برابر اسرائیلی‌ها یک عزت است و برای ورزشکاران ما یک شخصیت به‌شمار می‌رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به نقش فرهنگ و ورزش اشاره داشت و افزود: جوانان ما باید روح فرهنگ پهلوانی و روح اقتدار را از سید الشهدا یاد بگیرند و در خود عجین کنند؛ وقتی بانوان ما در صحنه‌های بین‌المللی با حجاب و با ذکر ائمه اطهار در صحنه ها حضور می‌یاند و سجده شکر می گذارند بسیار شادمان و خوشحال می‌شویم.

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه تشکیلات شما ورزش و جوانان است و باید شناخت جوان و روحیات جوانان و پرورش جوان ورزشکار در بعد اخلاقی و ورزشی مورد توجه باشد، بیان کرد: با این همدلی و هم سویی‌ها انتظار می‌رود که تا سال آینده شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران مازندران برای تیم‌های ملی باشیم.

معلمی در پایان با بیان اینکه هدف از ورزش برد و باخت نیست افزود: هدف از ورزش شادابی جسم و جان است؛ هدف تعالی روح پهلوانی و روح اقتدار در بین جوانان ماست.

در این مراسم روسای ادارات و هیأت‌های ورزشی و همچنین ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشتند.

به گزارش بلاغ، در این مراسم از امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی به پاس اقدام فرهنگی در آوردگاه جهانی که در میادین بین‌المللی مقابل حریفان خود از رژیم غاصب صهیونیستی حاضر نشدند، تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما