تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۴۶۷۲۸۱
فرانسه، بلژیک و آلمان در شب سال نو میلادی شاهد شورش‌های خیابانی بودند با صدها مجروح و بازداشتی. فقط در فرانسه 690 خودرو را به آتش کشیده شده است..
۰
plusresetminus
سال نو میلادی در اروپا با شورش آغاز شد معترضان فرانسوی 690 خودرو  را به آتش کشیدند

به گزارش بلاغ؛ سال نو امسال نیز در اروپا تحت تاثیر بحران شدید سوخت و تورم با آشوب و شورش همراه بود و از فرانسه گرفته تا بلژیک و آلمان مردم علیه حاکمیت شوریدند، صدها نفر زخمی و شماری نیز بازداشت شدند. خبرگزاری «اس ار‌اف» سوئیس در مطلبی به «تغییر نا آرام و همراه با خشونت سال در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و آلمان» پرداخت و نوشت: «تنها در فرانسه، تقریباً 700 خودرو در شب سال نو به آتش کشیده شدند.» با این همه «جرالد دارونین»، وزیر کشورفرانسه به رسانه‌ها گفت که این بار 21 درصد کمتر از ابتدای سال قبل، خودرو سوزانده شده است. به گزارش تسنیم «اس ار اف» این را هم نوشته که «پلیس فرانسه اقدامات مستمری را علیه اغتشاشگران در پیش گرفت و 490 نفر در سراسر کشور فرانسه دستگیر شدند. درمانین گفت که بیش از 90 هزار افسر پلیس در فرانسه مشغول به کار بودند تا شروع سال به طور کلی آرام و بدون حوادث بزرگ برگزار شود.»در «استراسبورگ»، جایی که در سال‌های اخیر اغلب مشکلاتی وجود داشته است، پلیس اعلام کرد که حدود 60 وسیله نقلیه به آتش کشیده شد و حدود 60 نفر دستگیر شدند که عمدتاً از جوانان بودند.

 بر اساس این گزارش در بلژیک نیز جشن‌های سال نو تحت‌الشعاع شورش‌ها قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری بلژیک، پلیس تنها در‌، بروکسل پایتخت حدود 160 نفر را در شب سال نو دستگیر کرد.همچنین ده‌ها نفر در« آنتورپ» بلژیک دستگیر شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده بعد از مداخله پلیس از جمله حملاتی با آتش بازی به نیروهای امدادی و امنیتی رخ داده است.
گفته می‌شود در یک مورد، امدادگران مجبور به عقب‌نشینی از صحنه حادثه شده‌اند. به گفته آتش‌نشانی در بروکسل، خودروها، اسکوترهای برقی و ظروف زباله در نقاط مختلف شهر به آتش کشیده شد. بر اساس ارزیابی‌های اولیه، 26 خودرو و حدود 20 اسکوتر در این حوادث آسیب دیده‌اند. این گزارش می‌افزاید: آلمان و به‌ویژه برلین، پایتخت این کشور هم در شب سال نوی میلادی صحنه ناآرامی‌ها و حملاتی با مواد آتش زا به نیروهای پلیس و آتش‌نشانی از طرف برخی گروه‌ها بود که طی آن تعدادی مجروح و دستگیر شدند.
پلیس آلمان در توئیتی نوشت: «در برلین، افسران پلیس و آتش نشانان هنگام خاموش کردن خودروی در حال سوختن به طور گسترده با ترقه مورد حمله قرار گرفتند.»پلیس در توئیتی نوشت که همکاران به معنای واقعی کلمه زیر آتش قرار گرفتند و یک افسر مجروح شد.سازمان آتش‌نشانی پایتخت آلمان در مجموع بیش از 1700 ماموریت را گزارش کرد که تقریباً 700 مورد بیشتر از یک سال قبل در زمان محدودیت‌های کرونا بود. بر این اساس 22 نفر بر اثر اصابت ترقه و مواد آتش زا مجروح شدند. در 38 مورد حمله به اورژانس صورت گرفت که یکی از امدادگران مجروح مجبور شد به بیمارستان برود. اتحادیه پلیس برلین در واکنش به حملات با ترقه و مواد منفجره به افسران پلیس و آتش نشانان خواستار جدی گرفتن طرح ممنوعیت گسترده استفاده از ترقه شده است.
استفان وه، رئیس‌اتحادیه پلیس برلین در صبح سال نو گفت: «ما در سرتاسر آلمان دیده‌ایم که از مواد آتش‌زا به‌طور خاص به عنوان سلاحی علیه مردم استفاده می‌شود. این روند باید به پایان برسد.» اتحادیه آتش‌نشانی آلمان تصمیم گرفته است خودروهای اورژانس را به دوربین مجهز کند. این واکنشی به حمله به پلیس و آتش‌نشانی در شب سال نو است.«لارس ویگ»، رئیس‌ایالت برلین هم گفت: آنچه خدمات اورژانس در شب سال نو تجربه کردند غیرقابل تصور بود. آتش‌نشانی و پلیس در برلین مجموعاً 33 مجروح اورژانس در شب سال نو را شمارش کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴