تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۴۶۷۲۸۰
۰
plusresetminus
مرده را زنده می‌کنند تا زنده‌ای را بمیرانند/ سانسور رکوردشکنی تاریخی دولت روحانی در تورم برای تخریب دولت رئیسی!
 

 



سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای‌، برای تخریب دولت سیزدهم دست به دامان تحریف و دروغ شد و در گزارش تیتر یک خود با سانسور رکوردشکنی تورم دولت روحانی در تاریخ کشور نوشت: « رييسي ركورد‌ هاشمي رفسنجاني را مي‌شكند؛ بررسي آمارهاي تورم در 75 سال گذشته نشان مي‌دهد دولت سيزدهم در حال رسيدن به نقطه اوج تورم در سال 1374 است.»
این روزنامه طیف مدعی اصلاحات در حالی با یک دروغ و تحریف تاریخی دوره 8 ساله روحانی با رکوردشکنی تاریخی نرخ 60 درصدی تورم را سانسور کرده تا به زعم خود دولت سیزدهم را تخریب کند که پیش از دولت روحانی‌، دولت مرحوم ‌هاشمی با تورم 49.7 درصدی رکورددار بالاترین نرخ تورم بود اما دولت سیزدهم تا پیش از اغتشاشات سه ماه گذشته و نقش آن در ایجاد التهاب و بی‌ثبات‌سازی اقتصادی‌، تورم 60 درصدی دولت روحانی را در یک سال اخیر به ۴۰ درصد کاهش داده بود.
گفتنی است دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما ۸ سال بعد به رغم امضای برجام و پذیرش ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF‌، علاوه‌بر نابودکردن معیشت مردم‌، افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن‌، دلار‌، خودرو‌، کالاهای اساسی‌، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.
بانیان وضع موجود، مدعی نباشند و با طرح میانجیگری
ژست روشنفکری نگیرند
روزنامه آفتاب یزد در مطلبی نوشت: «تداوم تنش‌های اجتماعی در ابعاد مختلف، آثار زیان‌بار روانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. در تحلیل رفتاری از اوضاع هفته‌های گذشته به این نتیجه می‌رسیم که تنش‌های عصبی و روحی، به دنبال خود اختلافات خانوادگی و تقابل اجتماعی را به همراه آورده و صد البته نکات تعجب‌آور و اسفناک دیگر. اول اینکه افرادی که خود از عوامل بروز نابه‌سامانی‌های حاضر بوده و سهم به‌سزایی در بهم ریختگی‌های اقتصادی و اجتماعی داشتند، حالا به صف مدعیان پیوسته و موجب تداعی خر برفت و خر برفت از مثنوی مولوی می‌گردند.»
در ادامه این مطلب امده است: «از نگاه رفتارشناسی سیاسی، کسانی که بحث میانجیگری را در شرایط فعلی مطرح می‌نمایند یا با فلسفه تضادهای اجتماعی آشنا نیستند (فقط قصد گرفتن ژست روشنفکر مآبانه دارند) یا بافتهای اجتماعی و لایه‌های فرهنگی ایران را نمی‌شناسند. میانجیگری معمولا بین دو طیف مشخص برگزار می‌گردد که در شرایط حاضر یک طرف از ماجرا به طور واضح دولت و دستگاه حاکم است ولی طرف دوم مشخص نیست. بنابراین به جای طرح سرفصل‌های نامشخص و تعلیق آرامش فکری جامعه به ابعاد نامعین، باید نخبگان به جای طرح این‌گونه موضوعات برای اتمام شرایط حاضر و عودت آرامش به جامعه با اعلام عفو عمومی و استخلاص کسانی که بدون برنامه و طرح‌های قبلی صرفا بر اساس هیجان‌های اجتماعی به خیابان‌ها آمدند و نقشی در تخریب و ایجاد زیان به جامعه و اموال مردم نداشتند، قدم بردارند.»
واردات واکسن و تجارت خارجی را هم می‌گفتید بدون برجام ممکن نیست!
روزنامه هم‌میهن دیروز طی گفت‌و‌گویی نوشت: «در آغاز شروع دوره پنجم شورای شهر که با حل نسبی مشکل برجام و برداشتن تحریم‌ها، همزمان شد، گشایش‌هایی صورت گرفت که مدیریت شهری دوره پنجم پایتخت برای کنترل آلودگی هوا و گسترش حمل‌و‌نقل عمومی به‌ویژه مترو با شرکت‌های کره‌ای و آلمانی پای میز مذاکره نشست و تفاهم‌نامه‌هایی هم آماده شد. اما به‌ناگهان وقتی برجام و FATF با چالش مواجه شد، تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. قاعدتاً وقتی ارتباطی با بازار‌های دنیا نداریم، تحریم‌ هستیم و با چالش‌های بین‌المللی و داخلی مواجهیم، چگونه می‌شود خودرو و قطار برقی خرید؟»
واکسن کرونا، تجارت خارجی و الحاق به پیمان‌های همکاری اقتصادی را هم باید به سطرهای فوق افزود که دروغ‌بافان مدعی اصلاحات می‌گفتند بدون برجام و رفع تحریم‌ها و بدون FATF نمی‌توانیم اینها را داشته باشیم اما دولت سیزدهم آمد و این دروغ‌ها را برملا کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷