آقای فرماندار؛ با مردم شفاف باش

سفر یک وزیر به فریدونکنار بدون حضور خبرنگاران!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۶۷۱۱۵
نکته بسیار تاسف‌بار در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار که به‌عنوان یک نقطه ضعف اساسی برای مجموعه فرمانداری این شهرستان محسوب می‌شود، عدم اطلاع‌رسانی به خبرنگاران برای حضور در این برنامه بود.
۰
plusresetminus
سفر یک وزیر به فریدونکنار بدون حضور خبرنگاران!
به گزارش بلاغ، خبر کوتاه بود اما برای اهالی رسانه فریدونکنار بسیار تعجب‌آور؛ تیتر خبر این بود”حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان فریدونکنار”

عصر سه شنبه، ششم دی ماه، خبری در صفحه فرمانداری فریدونکنار منتشر شد مبنی بر اینکه با پیگیری باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، نوری وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار سفر کرد تا اعتبار لازم را برای پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص دهد و همچنین یکی از مدارس فریدونکنار را مورد بازدید قرار داد.

نکته بسیار تاسف‌بار در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار، که به‌عنوان یک نقطه ضعف اساسی برای مجموعه فرمانداری این شهرستان محسوب می‌شود، عدم اطلاع‌رسانی به خبرنگاران برای حضور در این برنامه بود.

البته شاید آقای فرماندار و مجموعه فرمانداری مسئولیت این سفر را متوجه نماینده مجلس کنند، اما اگر این فکر را می‌کنند باید بدانند که اهالی رسانه و مردم، فرماندار را مسئول ارشد شهرستان می‌دانند و اینکه یک وزیر به همراه استاندار و مدیرکل به فریدونکنار می‌آیند و خبرنگاران به این برنامه دعوت نمی‌شوند نقطه ضعف بزرگ برای ایشان به حساب می‌آید.

شاید آقای نماینده با اهداف پیدا و پنهان این سفر را ترتیب داده باشد و یا آقای استاندار اهداف و نظراتی داشته باشد، اما آقای فرماندار باید بداند که فراتر از اهداف و اغراض آقای نماینده و آقای استاندار، این آقای فرماندار است که همچنان باید مسئولیت فرمانداری فریدونکنار را به عهده داشته باشد و آنوقت فقط تنها کسانی که می‌توانند پیگیر مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش باشند، همین اهالی رسانه هستند که با قلم و تصاویرشان به مسئولان استانی و کشوری وعده‌هایشان را یادآوری کنند.

اما متاسفانه به دلیل عدم حضور خبرنگاران در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار مشخص نشد که این سفر چه نتایجی برای فریدونکنار به دنبال داشت؟ و یا قرار است برای پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش چه میزان بودجه اختصاص پیدا کند؟ و یا زمان‌بندی پایان این پروژه‌ها به چه صورت است؟

همچنین این سفر می‌توانست فرصت بسیار مناسبی باشد تا آقای وزیر به سوالات مهمی در مورد آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و به هم ریختگی مسائل فرهنگی در مدارس و چگونگی برنامه‌ریزی دولت برای کشف و پرورش استعدادهای برتر دانش‌آموزان پاسخ دهند که متاسفانه آقای فرماندار این فرصت را از خبرنگاران فریدونکنار دریغ داشت.

در دولت گذشته این لاپوشانی‌ها و مخفی‌کاری‌ها مرسوم بود اما انتظار می‌رود از کارگزاران دولت انقلابی که شیوه گذشته را اصلاح کرده و با شفافیت کامل تمامی برنامه‌ها و تصمیمات خود را به واسطه اهالی رسانه به گوش مردم برسانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷