تاریخ انتشاريکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۶۷۰۴۴
معاون راهداری مازندران با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش برف را در محور هراز در حدود ۱۲ سانتی‌متر را شاهد بودیم، گفت: همکاران ما در همان ساعات نخست بارش برف در محورهای جاده‌ای مستقر بودند تاکنون مشکل مسدود شدن راه‌ها در استان گزارش نشد. همچنین همه محورهای کوهستانی مازندران باز است.
۰
plusresetminus
تمام محورهای کوهستانی مازندران باز است/استقرار ۳۷ اکیپ راهداری در مناطق برف‌گیر
به گزارش بلاغ، محسن محمدنژاد در گفت‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه در اجرای طرح زمستانی همکاران ما از اول آذرماه تا ۲۵ فروردین ماه در محورهای کوهستانی در ۳۷ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین مستقر هستند، اظهار کرد: در اجرای این طرح  ۳۰۰ نیروی راهدار در ۲۳ باب راهدارخانه ثابت و سیار به منظور اجرای عملیات راهداری زمستانی مستقر هستند.

وی وجود چهار محور مهم مواصلاتی هراز، سوادکوه، کیاسر و کندوان در مازندران که به استان‌های همجوار مرتبط و از مناطق برف‌گیر محسوب می‌شوند، افزود: ۱۳ گردنه برف‌گیر به‌طور تقریبی ۷۰۰ کیلومتر از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومترراه‌های مازندران، ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر برفگیر است.

محمدنژاد با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش برف را در محور هراز در حدود ۱۲ سانتی‌متر را شاهد بودیم، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی در مناطق کوهستانی مازندران تا روز سه‌شنبه درگیر بارش برف هستیم.

وی افزود: همکاران ما در همان ساعات نخست بارش برف در محورهای جاده‌ای مستقر بودند تاکنون مشکل مسدود شدن راه‌ها در استان گزارش نشد. همچنین همه محورهای کوهستانی مازندران باز است.

معاون راهداری مازندران با تاکید براینکه هموطنان ما به روستاهای فاقد سکنه سفر نکنند، گفت: به دلیل محدودیت‌ها اولویت تمرکز ما بازگشایی محورهای مواصلاتی و شریانی مازندران است بعد راه‌های روستایی را پوشش می‌دهیم.

 این مسئول با توصیه به رانندگانی که به هر دلیل از جاده‌های برف‌گیر تردد می‌کنند، افزود: رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و نحوه بستن آن را تمرین کنند تا دچار مشکل نشوند.

محمدنژاد یادآور شد: رانندگانی که در جاده‌ها سفر می‌کنند به همراه داشتن آذوقه گرم و سوخت کافی در باک بنزین را در یاد بسپارند.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز به شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافران و هموطنان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما