کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد؛

دلایل افزایش مصرف گاز در مازندران/احتمال افت فشار گاز وجود دارد

4 دی 1401 ساعت 9:42

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه امسال 50 هزار مشترک خانگی و 300 واحد صنعتی به مشترکان استان اضافه‌شده است، گفت: افزایش مشترکان و سرمای هوا از دلایل افزایش مصرف گاز در استان بوده است.


به گزارش بلاغ، قاسم مایلی رستمی در جلسه شورای فرهنگی منطقه 4 صنعت نفت استان‌های گیلان، مازندران و گلستان که با حضور علی زمانی دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حضور در جبهه‌های نبرد علیه داعشیان در سوریه به حق‌الناس و اهمیت رعایت این مهم توجه ویژه داشت، اظهار کرد: این تأکید سردار سلیمانی نوعی فرهنگ‌سازی در حوزه ارزش‌های دینی است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های دینی و انقلابی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که جای خادم و خائن عوض نشود، افزود: برای رسیدن به اهداف عالیه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در مباحث فرهنگی نظیر اصلاح الگوی مصرف اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه استان‌های مازندران و گیلان در معرض خطر افت فشار قرار دارند، گفت: متأسفانه با کاهش دما، مصرف گاز طبیعی در استان‌های شمالی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته و تداوم این مصرف افزایشی ممکن است این استان‌ها را با افت فشار گاز روبرو سازد.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال 50 هزار مشترک خانگی و 300 واحد صنعتی به مشترکان استان اضافه‌شده است، گفت: افزایش مشترکان و سرمای هوا از دلایل افزایش مصرف گاز در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بابیان اینکه مجموعاً سه هزار روستای مازندران نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف هستند، افزود: سه برابر مصرف گاز اروپا را داریم و اصلاح این آمار تکان‌دهنده نیازمند فرهنگ‌سازی در خصوص اصلاح الگوی مصرف بین اقشار مختلف جامعه است.

مایلی رستمی بر لزوم فرهنگ‌سازی در بخش اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد و افزود: به دلیل شرایط ویژه‌ی استان‌های شمالی (قرار گرفتن در انتهای خط انتقال) و با توجه به افزایش برودت دما باید برای جلوگیری از افت فشار درست مصرف کردن را بیاموزیم و آموزش دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه دغدغه امروز ما فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت الگوی مصرف است و ممکن است با تداوم افزایش مصرف با مشکل افت فشار گاز طبیعی مواجه شویم، خاطرنشان شد: امید است با همراهی و همکاری هم استانی‌های شریف استان شهیدپرور و ولایتمدار مازندران بتوانیم در رعایت الگوی مصرف گاز با تبلیغات وسیع به توفیقات ارزشمندی دست‌یابیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 467042

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467042/دلایل-افزایش-مصرف-گاز-مازندران-احتمال-افت-فشار-وجود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com