تاریخ انتشاريکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۷۰۳۲
منابع آگاه از طرح وحشتناک رژیم آل‌سعود برای آغاز دور جدیدی از اعدام مخالفان عربستانی در آستانه آغاز سال نو میلادی خبر می‌دهند. نحوه اعدام در عربستان غالبا به شکل «گردن زدن با شمشیر» است.
۰
plusresetminus
آغاز اعدام‌های دسته جمعی در عربستان

به گزارش بلاغ؛ ماشین ترور و قتل «بن سلمان» ولی‌عهد سودایی رژیم سعودی همچنان در حرکت است. وبگاه «الحره» به نقل از منابع آگاه در گزارشی نوشته، مقامات رژیم سعودی در صدد هستند از عید سال نو میلادی به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایات استفاده کنند، همان‌گونه که در سال ۲۰۱۶‌، دست‌کم ۵۰ نفر از جمله چندین کودک را در اواخر دسامبر (در 1395) و نزدیک به سال نو میلادی اعدام کردند. مقامات سعودی با توجه به اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا در این ایام درگیر تدارکات و جشن‌های سال نو میلادی هستند، در نظر دارد با سوءاستفاده از این رخدادها اعدام‌های جدیدی را به اجرا بگذارد. آن‎طور که تسنیم نوشته، منابع موثق در این باره هشدار دادند رژیم آل‌سعود که سابقه اجرای احکام اعدام در طول تعطیلات سال نو میلادی را دارد، ممکن است در کریسمس ۲۰۲۳ مجدداً طرح خطرناک و حشتناک قتل عام مخالفان را اجرایی کند. گفته می‌شود رژیم آل‌سعود در نظر دارد در دور جدید اعدام‌ها دست‌کم ۶۰ مخالف را گردن بزند.

۴ سال حبس برای عالم شیعه
دادگاه کیفری رژیم سعودی در شهر مدینه منوره، «شیخ کاظم العمری» از علمای دینی شیعیان را به چهار سال حبس محکوم کرد. این عالم دینی در ماه نوامبر گذشته (آبان ماه) از سوی نیروهای امنیتی آل‌سعود بازداشت شده بود اما اشاره‌ای به اتهام اصلی وی در زمان بازداشت نشده بود و روشن نیست این حکم نیز به چه اتهامی برای او بریده شده است.
تماس‌های محرمانه نتانیاهو و بن سلمان
سیاست داخلی بن سلمان که خط وحشت را دنبال می‌کند، اما سیاست خارجی او به دنبال «صلح و دوستی و عادی‌‌سازی» است، منتها با رژیم آپارتاید اسرائیل. بن سلمان شدیداً دنبال این است که از نمدِ عادی‌‌سازی روابط با رژیم آپارتاید اسرائیل کلاهی برای رژیم آل‌سعود ببافد. مطبوعات رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخست‌وزیر مکلف این رژیم از زمان پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر به منظور دستیابی به توافق عادی ‌سازی روابط با عربستان تماس‌های محرمانه‌ای با ولیعهد این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا برقرار کرده است.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، ولی‌عهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیماهای اف-35 به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد. به گزارش مهر از یدیعوت آحارونوت، امارات پس از دریافت چراغ سبز از عربستان به توافقنامه‌های ابراهیمی پیوست و اگر ریاض چراغ سبز نشان نمی‌داد این توافق‌ها صورت نمی‌گرفت. این روزنامه در ادامه نوشت، پس از گذشت دو سال و سه ماه از امضای این توافق‌ها سعودی‌ها متوجه شدند که کشورهای امضا‌کننده به هیچ عنوان متضرر نشده‌اند و بلکه این تجربه موفقیت‌آمیز بوده و امکان رفتن به مرحله بعد نیز وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴