تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷
کد مطلب : ۴۶۶۹۰۹
عضو هیئت‌مدیره انجمن لوازم خانگی گفت: وقتی شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی‌(سامسونگ و ال‌جی) از بازار ایران خارج شدند، موضوع حمایت از تولید داخل فعال شد.
۰
plusresetminus
عضو هیئت‌مدیره انجمن لوازم خانگی: لوازم خانگی ایران با خروج کره‌ای‌ها جان گرفت
به گزارش بلاغ؛ محمدحسین فهیمی افزود: در حال حاضر فعالان صنعت لوازم خانگی، مازاد تولید و عرضه دارند و انبار‌های کارخانه‌ها مملو از کالا‌های آماده برای عرضه به بازار است و هیچ مشکلی برای تامین یا تولید نیست.
وی گفت: یکی از خصوصیات صنعت لوازم خانگی این است که همه تولیدکنندگانش از بخش خصوصی هستند و تقریبا هیچ کارخانه یا شرکت دولتی در این صنعت نداریم.
وی افزود: پس از خارج شدن آمریکا از برجام و وضع قوانین تحریمی، شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی از بازار ایران خارج شدند و به صورت اتوماتیک‌وار پس از این اتفاق، موضوع حمایت از تولید داخل فعال شد.
عضو هیئت‌مدیره انجمن لوازم خانگی در ادامه بیان داشت: شرکت‌های داخلی صنعت لوازم خانگی با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده کرده بودند، توانستند خلأ بازار را از لحاظ کمی و تا حدود زیادی کیفی تامین کنند به جز یکی دو محصول که آن هم یک یا دو ماه با مشکل مواجه شد، فعالان این صنعت در این چند سال اخیر جوابگوی مصرف‌کنندگان بودند.
فهیمی اضافه کرد: در مقطع کنونی فعالان صنعت لوازم خانگی، مازاد تولید و عرضه دارند طوری که به هر کارخانه‌ای مراجعه نمایید مملو از کالا‌های آماده برای عرضه به بازار است و هیچ مشکلی برای تامین یا تولید نیست و بیشتر مشکل فروش محصولات است.
صرفه‌جویی ارزی 170 میلیون دلاری در صنعت لوازم خانگی
با داخلی‌‌سازی

از سوی دیگر، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران از صرفه‌جویی ارزی 170 میلیون دلاری در صنعت لوازم خانگی با داخلی‌سازی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس ‌هاشمی در نشستی خبری با اعلام اینکه گردش مالی صنعت لوازم خانگی در سال متوسط 6.5 تا 7 میلیارد دلار است، گفت: کشورهای منطقه در سال بین 37 تا 38 میلیارد دلار لوازم خانگی وارد می‌کنند بنابراین صنعت لوازم خانگی ایران با توجه به نرخ پایین دستمزدها، مزیت‌های حمل‌ونقل، نرخ ارزان انرژی و ... پتانسیل این را دارد که بازار داخل و منطقه را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی میانگین 70 تا 75 درصد است، افزود: عمق ساخت داخل در گروه تلویزیون 35 درصد، کل وسایل گازسوز 100 درصد و وسایل برقی حجیم مثل یخچال، فریزر و... 65 تا 75 درصد است. طی 3 سال گذشته از ناحیه ساخت داخل 160 تا 170 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.
هاشمی تصریح کرد: قیاس تولید نسبت به نیاز کشور 80 الی 85 درصد است؛ یعنی 85 درصد نیاز بازار توسط تولیدات داخلی امکان پوشش‌دهی دارد که در برخی کالاها این عدد بالاتر است. نیاز ارزی تولید به مقیاس سال 1400 معادل یک میلیارد و 300 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: صادرات نیز سالانه 350 تا 400 میلیون دلار است که البته با توجه به میزان ارزبری، تراز ارزی منفی است که برای برابر شدن تراز و حرکت به سمت مثبت کردن تراز، باید توسعه صادرات انجام شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷