تاریخ انتشارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۸
کد مطلب : ۴۶۶۸۵۸
شبکه تلویزیونی وش (WESH) در آمریکا در گزارشی به بررسی وضعیت آشفته زندانیان زن در آمریکا و نتایج تحقیقات رسمی درباره تجاوز به آنها پرداخت.
۰
plusresetminus
آمریکا و رسوايی تجاوز به زنان در زندان
به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی وش (WESH) در آمریکا در گزارشی به بررسی وضعیت آشفته زندانیان زن در آمریکا و نتایج تحقیقات رسمی سنا در این باره پرداخت.
نتایج گزارشی که کمیته تحقیق و تفحص سنا منتشر کرده گویای تصویری بغرنج از بحران در زندان‌های فدرال آمریکاست که یکی از آنها در مناطق مرکزی فلوریدا واقع است.
این گزارش حاوی مطالبی درباره سوءاستفاده جنسی از زندانیان زن است. آماندا دوکس، تحلیلگر شبکه وش، گفت: تدوین این گزارش
30 صفحه نتیجه هشت ماه کار است. این گزارش به منزله کیفرخواستی تکان‌دهنده علیه سازمان زندان‌هاست که نتوانسته است از زندانیان زن در مقابل سوءاستفاده‌های جنسی محافظت کند. این سوءاستفاده‌ها ازجانب افراد مختلف از نگهبان گرفته تا کشیش زندان بوده است. بخش اعظم این کار‌ها نیز در زندانی در ایالت فلوریدا رخ داده است.
دوکس افزود: گزارش یکی از کمیته‌های سنا درباره سوءاستفاده‌های جنسی از زندانیان زن در زندان‌های فدرال گویای جزئیات تکان دهنده‌ای از این مسئله است. تحقیقات نشان می‌دهد این سوءاستفاده‌های جنسی در دو سوم از زندان‌های فدرال برای مدت بیش از یک دهه در جریان بوده است. موارد متعددی از این اتفاقات در زندان کولمن بوده است.
سناتور جان اوسوف، عضو دموکرات سنای آمریکا و عضو کمیته تحقیق و تفحص هم گفت: یافته‌های ما به شدت ناراحت‌کننده است و به نظر من، نشان‌دهنده آن است که سازمان زندان‌ها به صورت گسترده نتوانسته است از سوءاستفاده جنسی کارکنانش از زندانیان جلوگیری کند، این موارد را شناسایی و به آنها رسیدگی کند.
جلسه استماع (سنا) درباره این موضوع، شامل اظهارات سه زندانی سابق بود که افراد دخیل در تعرض جنسی به آنها محکوم شده‌اند. برایان مور یکی از این زنان است. او در این جلسه استماع گفت سرپرست یکی از زندان‌های فدرال در ویرجینای غربی، به او پنج مرتبه تجاوزبه عنف کرد و تهدید کرد که اگر حرفی بزند، این کارش را تلافی خواهد کرد. سخت می‌توانم توضیح دهم که این رفتار چه حسی به من داده است. سروان آروی بر زندگی هر روز من در زندگی کنترل داشت. او بر بدن من نیز کنترل یافته بود.
6 نفری که به سوءاستفاده از زندانیان متهم بودند، هرگز درباره آنها تحقیق نشد و درنهایت هم با حقوق کامل بازنشسته شدند. مشکلات موجود در این زندان، چند سال پیش برای نخستین بار مطرح شد و آن زمانی بود که چنین زندانی زن، به بیان سرگذشت خود پرداختند. در ماه مه ۲۰۲۱ دولت فدرال آمریکا، دست‌کم ۱.۲۵۰ میلیون دلار به عنوان غرامت در پرونده شکایت‌های تعرض‌های جنسی 15 زندانی زن در زندان کولمن، پرداخت کرد. یکی دیگر از موارد فاش شده در این گزارش حاکی از آن است که صد‌ها اتهام مربوط به تعرض جنسی درباره هشت هزار پرونده سوء رفتار وجود دارد که سازمان زندان‌ها هنوز درباره آنها تحقیق و تفحص نکرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما