تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۶۶۸۴۶
نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: زنان زندانی آمریکا یک سوم زنان زندانی جهان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۵۰ زن طی چندسال گذشته در خیابان‌های آمریکا توسط پلیس کشته شده است و نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین ناقض حقوق زنان است.
۰
plusresetminus
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق زنان است/خون شهیدان دامن استکبار را می‌گیرد
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری اظهار کرد: بازهم همه شما بزرگواران و خودم را به تقوا و پرهیز از حرام و مخالفت با دستورات خداوند متعال سفارش و توصیه می کنم.
 
نماینده ولی فقیه درمازندران ادامه داد:با تقوا باشید از با تقوا ها الگوبگیرید به دنبال انسان های بی تقوا نروید از خدا بخواهیم با تقوا باشیم چراکه یکی از بهترین نعمات خدا همین است.
 
 محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام علی علیه السلام افزود: یکی از چیزهای بد این که انسان دنبال پیدا کردن نقاط ضعف انسان دیگری باشد و بخواهد باطن آن شخص را علنی کند. هرکسی که دنبال اسرار دیگران باشد خدا اسرار او را هم افشا می کند.
 
وی با بیان اینکه تقوا عیب زدایی می کند، گفت: انسان باتقوا هرگز دنبال افشای اسرار دیگران نخواهد رفت بلکه درصدد عیب زدایی از هم نوع خود خواهد بود.
 
محمدی لائینی به روز حمل و نقل اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب تلاش دارند شریان مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی را قطع کنند و برای تحقق این دسیسه به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب بین جامعه رانندگان هستند که خدا را شاکریم رانندگان به صف آشوبگران نپیوستن.
 
امام جمعه ساری به سالروز شهید مفتح اشاره و بیان کرد: هم گرایی جامعه دانشگاهی و حوزوی خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است افزایش این هم گرایی باید مورد توجه دانشگاهیان و حوزویان باشد.
 
وی از روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری نیز یاد کرد و گفت: اسلام دین صلح و صفا است و فرد مسلمان باید از تعرض و خشونت بدور باشد.
 
محمدی لائینی با بیان اینکه غرب که شعار دوری از خشونت و افراطی گری را سر می دهد بدترین خشونت ها و افراطی گری ها را در کشورهای مختلف افغانستان،  سوریه، عراق و حتی ایران اسلامی ودیگر کشورها پیاده سازی کرده، اذعان کرد: ترویج ایده تکفیری، زایش داعش و ... مخلوق اذهان بیمار غرب است.
 
وی به شب یلدا اشاره و برلزوم پرهیز از گناه در محافل و مجالس شادی تاکید کرد و گفت: انفاق و نیکوکاری و صله رحم در شب یلدا نیز مورد توجه باشد.
 
محمدی لائینی به حذف نام ایران از کمیسیون مقام زن اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در بحث تحصیل بانوان اقدامات ارزشمندی داشته به طوری که عضویت بانوان در هیات های علمی دانشگاه ها به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.
 
وی با بیان اینکه مرگ زن جوانی به نام مهسا امینی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به آشوب و درگیری تبدیل می شود اما کسی با کشتار بیش از ۲۵۰زن آمریکایی توسط پلیس در خیابان های این کشور برخورد نمی کند، گفت: لغو عضویت آمریکا در این کمیسیون به جهت کشتار بانوان بدون دلیل قانونی از سوی کشوری مطرح نمی شود این نشان از توطئه استکبار علیه ایران اسلامی دارد.
 
امام جمعه ساری برلزوم حفط حرمت ایام فاطمیه تاکید کرد و خواستار برپایی موکب و فضاسازی شهری متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شد.
 
وی به نهم دی و روز بصیرت اشاره کرد و گفت: ملت بصیر ایران اسلامی در صحنه های مختلف نظام خوش درخشیدند.
 
محمدی لائینی برلزوم پاسداشت نهم دی تاکید کرد و خواستار گرامیداشت ۱۳دی سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی سیدالشهدا جبهه مقاومت شد.
 
وی به تحصن و تجمعات مطالبه گرانه بانوان مازندرانی در راستای حفظ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بانوان و آقایان با پیوستن به این تجمعات باید از تداوم بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی اعلام انزجار کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰