تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۶۶۸۲۷
استاندار مازندران با بیان این که فرصت های اقتصادی و شرق مازندران باید احیا شود، گفت: منطقه شرق مازندران دارای توانمندی های فراوانی است و کریدور شمال جنوب، محوری ترین ظرفیت برای توسعه این منطقه است. ‎
۰
plusresetminus
فرصت‌های اقتصادی شرق مازندران باید احیا شود/شناسایی ۱۶۲ فرصت سرمایه‌گذاری
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی پور در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان که با محوریت شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه برگزار شد، با عنوان اینکه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اسفند ماه در مازندران برگزار می شود، خاطرنشان کرد :اجازه نمی دهیم هیچ کس در روند سرمایه گذاری مانع ایجاد کند.

استاندار مازندران با بیان این که دشمنان قصد دارند با تحریم های سنگین و توطئه های پیچیده حرکت نظام اسلامی را در مسیر رشد و توسعه متوقف کنند، افزود: دشمنان با بکارگیری همه ابزارها نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند و ما تبدیل به قدرت اول منطقه شدیم .

حسینی پور افزود :بزرگترین جنگ سایبری قرن ۲۱ طی دو ماه گذشته علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته شد فارغ از این که ایران اسلامی سرزمین شهیدان و پیروان آل الله و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و پایداری و ایستادگی در مسیر صیانت از آرمان های انقلاب، مرادشان است.

 نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه دشمن تمام مسیرهای اقتصادی را به روی جمهوری اسلامی بست که یک جریان مردمی مقتدر همچون لشگر اقتصادی کشور و تولید کنندگان با اراده و غیرت تمام توانستند دشمن را متوقف کنند، یادآور شد :تجار و صادر کنندگان توانستند علیرغم همه تحریم ها راه های اقتصادی را در کشور بازگشایی کنند و مازندران در عرصه بزرگ اقتصادی خط مقدم مبارزه با دشمنان بود.

استاندار، با اشاره به این که در زمینه تولید برخی محصولات مقام اول کشور را داریم که نباید نادیده گرفته شود، افزود: در سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه مراکز مهم صنعتی، تولیدی و اقتصادی داریم که بیانگر نقش ممتاز منطقه در اقتصاد استان و کشور است.

وی با تاکید بر این که فرصت های اقتصادی شرق مازندران باید احیا شود چرا که بهترین شرایط اقلیمی و جغرافیایی را دارد و این منطقه در کریدور شمال جنوب وافع است، اضافه کرد : نگاه به غرب از سوی دولت های اخیر موجب عقب ماندگی شرق مازندران و مغفول ماندن ظرفیت های این بخش شده است و کریدور شمال جنوب محوری ترین ظرفیت برای توسعه منطقه شرق مازندران است.

حسینی پور، با بیان این که کشور تصمیم گرفت هژمونی غربی را بشکند و محصولات خود را به کشورهای شرق از طریق بندر امیر آباد که ظرفیت عظیمی دارد صادر کند، اظهار کرد : ۹۰ درصد ظرفیت بندر امیر آباد راکد مانده است که باید احیا شود و صنایع تبدیلی اولویت اول ما در شرق استان است و باید تلاش مان این باشد تولیدات مان را تبدیل کنیم و به فروش برسانیم.

استاندار مازندران گفت :۱۵ محصول صنایع تبدیلی برنج در استان تولید می شود و در گلوگاه که مرکز تولید انجیر است را می توانیم با استفاده از صنایع تبدیلی توسعه بدهیم که تاکنون مغفول مانده است و تسهیلات مان را باید بسمت روستاها ببریم که جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد تمامی امکانات را به روستاها برده است.

حسینی پور، گفت: ۵۰۰ روستای استان را برای توسعه اقتصادی پایلوت قرار دادیم و اقدامات مهمی در دستور کار قرار دارد و توسعه بافت روستایی نیز در برنامه قرار دارد تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

 به گفته حسینی پور، ۲۰۰۰ واحد ۱۰۰ راسی جهت تولید شیر در روستاهای استان در دست بررسی است که صنعت دامپروری می بایست در روستاها مستقر شود.

 استاندار مازندران افزود: در روستای خرماکلا قائم شهر برند لیموترش را توانستند صادرات و روستای خودشان را به یک روستای حرفه ای تبدیل کنند و اگر قرار باشد مازندران را ارتقا دهیم باید فرهنگ کار مشارکتی و همدلی را ارتقا ببخشیم.

 وی با بیان این که برای اینکه موانع سرمایه گذاری را از پیش روی سرمایه گذاران برداریم، مدت صدور مجوز سرمایه گذاری را کاهش دادیم و به همین منظور پنجره واحد را در استان ایجاد کردیم، عنوان کرد؛ تاکنون ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری در این سه شهرستان شناسایی شده است که دستور دادیم هر سرمایه گذاری در کمتر از یک ماه مجوز لازم را دریافت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴