کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصرف گاز خانگی 100 میلیون متر مکعب بیشتر شد/ 3 توصیه وزیر نفت به مردم

24 آذر 1401 ساعت 13:45

طبق آمار واحد دیسپاچینگ شرکت ملی گاز، مصرف گاز خانگی از 9 آذر در سال جاری در قیاس با سال قبل پیشی گرفته است و طبق آخرین آمار در روز 20 آذر مصرف گاز خانگی و تجاری 607 میلیون متر مکعب بوده است.


به گزارش بلاغ؛ با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یافته است که این موضوع موجی محدودیت گازرسانی به صنعت پتروشیمی و نیروگاه‌ها شده است.
طبق آمار واحد دیسپاچینگ شرکت ملی گاز (تصویر 1)، مصرف گاز خانگی و تجاری از 9 آذرماه در سال جاری نسبت به سال قبل پیشی گرفته است و طبق آخرین آمار در روز  20ام آذرماه مصرف گاز خانگی و تجاری 607 میلیون متر مکعب بوده است درحالیکه در 20ام آذرماه سال گذشته عدد مصرف 509 میلیون متر مکعب بوده است.

 
طبق گفته مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز، با کاهش دمای هوا، هم‌اکنون ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

جواد اوجی وزیر نفت برای گذر از زمستان بدون قطعی گاز و برق سه توصیه ساده به مردم ایران کرده است که در صورت رعایت آن می‌توان با کمترین هزینه از زمستان عبور کرد.

اول اینکه «مردم دمای خانه را بین ۱۸ تا ۱۹ درجه نگه‌ دارند و این دما بیش از حد نیاز افزایش پیدا نکند»، دوم اینکه «مردم عزیز لطف کنند بعد از خروج از خانه و هنگامی در خانه تشریف ندارند وسایل گرمایشی را خاموش کنند» و سوم اینکه «‌‌مردم عزیز در فصل زمستان لباس نسبتا گرمی را در خانه بپوشند».

‌که مصرف گاز خانگی سال گذشته در 3 بهمن‌‌ با ثبت عدد 692 میلیون متر مکعب رکورد زد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در صورت عدم رعایت مردم و مصرف غیربهینه گاز این رکورد شکسته شود که تبعات منفی آن در کاهش تولید صنایع و عدم‌النفع‌های چند میلیارد دلاری برای کشور قابل مشاهده خواهد بود.

پایان پیام/
 


کد مطلب: 466826

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466826/مصرف-گاز-خانگی-100-میلیون-متر-مکعب-بیشتر-3-توصیه-وزیر-نفت-مردم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com