تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۴۶۶۸۱۳
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: ما در موقعیت استثنایی از جنگ هستیم و توانسته‌ایم با نگاه به آموزه‌های دفاع مقدس قدرتی ایجاد کنیم که برای دشمن قابل تصور نیست، این از حکمت‌های دفاع مقدس است.
۰
plusresetminus
سردار سلامی: قدرت ما برای دشمن قابل تصور نیست
به گزارش بلاغ، سردار سرلشکر حسین سلامی که در دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و جبهه مقاومت «جایزه سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: بدون تردید مقاطعی از تاریخ در همه کشورها و جوامع  وجود دارد که در آن، مقاطع  و رخدادهای متعدد به آن متوقف نمی‌شود و جریانات و رخدادها آن‌قدر عظیم و جوشان و زنده هستند که به یک هویت جاری در متن جامعه و در امتداد زمان تبدیل می‌شوند. 
سرلشکر سلامی یادآور شد: دفاع مقدس از این دست حوادث است یعنی ماجرایی که درست است در یک مقطع هشت ساله اتفاق افتاد ولی این جریان عظیم در آن 8 سال متوقف نمانده است به این دلیل که دفاع مقدس با هیچ جنگ ماقبل خود قابل مقایسه نیست. چگونه می‌توان بر ائتلاف و صورت‌بندی همه قدرت‌های بزرگ و مسلط جهان در اوج نابرابری قدرت علیه کرد. چگونه می‌توان در فضای نابرابری قدرت سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی، اطلاعاتی، سخت‌افزارهای نظامی و نابرابری قدرت فنی و علمی و صنعتی، قدرت به ظاهر ضعیف‌تر بر قدرت به ظاهر قوی‌تر غلبه کند.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه فهم تاریخ به برنامه‌ریزی‌های دقیق حماسی، معنوی و اعتقادی  کمک می‌کند بیان کرد: آیا می‌شود نقش انگلیس را در کشورما نادیده گرفت؟ یا غارت نفت‌مان را توسط انگلیس می‌توان نادیده گرفت؟ آیا سیاست‌های امروز انگلیس و سیاستمداران‌شان همان راهی را در پی نگرفته‌اند که چرچیل در نظر داشت! اگر جوانان ما تاریخ را بدانند به نقش سیاستمداران امروز آنها پی‌خواهند برد و تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. همچنین این جوانان فریب عملیاتی آمریکا را نخواهند خورد.
وی افزود: هیچ جامعه‌ای از تاریخ خود منقطع نمی‌شود. حتما باید این‌ها را در آیینه تاریخ دید. می‌دانیم دوستان و دشمنان ما چه کسانی هستند و چه کسانی در صدد محو کردن نام کشور ما از جغرافیا هستند. تفکر، آرزو و آرمان شولتز همچنان وجود دارد. باید بدانیم که ملت ایران چگونه پشت رهبر خود ایستاد و با دشمنان مقابله کرد. این مقاومت و ایستادگی  باید به نسل آینده بیان شود.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: از دل تاریخ باید راه آینده را جست‌وجو کرد. در کتاب تاریخ همه چیز روشن است. ما نمی‌توانیم بدون شاهدمثال جوانان‌مان را به مقاومت ترغیب کنیم. سازش، تسلیم و تن دادن به دشمن ضامن سلامتی کشور و عزت و استقلال ما نیست چون  آنجا که جوانان‌مان از تسلیحات دشمن نترسیدند و گام‌هایشان مستحکم‌تر شد و پیش رفتند، توانستند با اراده دشمنان مقابله کنند.
وی گفت: مقام معظم رهبری همواره ما را به آگاهی از وقایع دفاع مقدس و انقلاب ترغیب می‌کنند چون فرهنگ ساز است و اجتناب از طاغوت را به ما یاد می‌دهد. خاطرات یک رزمنده گاهی الهام آفرین است، اذهان را وسیع می‌کند و ثبات قدم را رقم می‌زند. کار ما با دشمنان تمام نشده و فقط موازنه قدرت تغییر کرده است. ما در موقعیت استثنایی از جنگ هستیم و توانسته‌ایم با نگاه به آموزه‌های دفاع مقدس قدرتی ایجاد کنیم که برای دشمن قابل تصور نیست. این از حکمت‌های دفاع مقدس است. ما نو‌سازی‌اندیشه، تفکر و قواعد جنگ را داریم و سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را به روز کرده‌ایم.
سردار سلامی با یادآوری این نکته که آرمان‌های قلبی و اعتقادی ما ثابت است و ابزارها نو شده‌اند، ادامه داد: مردم ما شخصیتی تسلیم ناپذیر، آگاه و فریب ناپذیر پیدا کرده‌اند. دشمن روی کاغذ و کلام بسیار فریب کار است و جز قول زور، چیزی نمی‌گوید ولی ملت ما قدرت تشخیص فریب آنها را دارد چون ملت ما دشمن را در میدان به طور واقعی می‌شناسد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴