تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۶۶۷۲۴
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهرهای ایران از صدور پروانه ساختمانی برای تمامی خانه‌های بافت فرسوده خبر داد و از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
پروانه ساختمانی برای نو‌سازی تمامی خانه‌های بافت فرسوده صادر می‌شود  
به گزارش بلاغ؛ محمد آئینی با یادآوری برنامه‌ریزی برای ساخت سالانه 150 هزار واحد مسکونی در قالب برنامه دولت جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد، اظهار کرد: 111 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در حال ساخت است که حدود 77 هزار واحد از این میزان با حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات نو‌سازی با بانک‌ها امضا و 4300 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: پیشرفت فیزیکی تولید واحدهای مسکن در حال ساخت با استفاده از تسهیلات نو‌سازی در حدود 55 درصد است.

وی با یادآور افتتاح 12 هزار واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در دهه فجر 1400، اضافه کرد: حدود 15 هزار واحد مسکونی دیگر در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بسته تشویقی
وی با تاکید بر این‌که با بسته تشویقی شهرسازانه بن‌بستی برای نو‌سازی بافت‌های فرسوده وجود ندارد، تصریح کرد: در بافت‌های فرسوده برای نو‌سازی تمام خانه‌های پلاکی با هر متراژی که امکان تجمیع نداشته باشند پروانه ساختمانی صادر خواهد شد، حتی اگر زیر 50 مترمربع باشد. معاون وزیر راه و شهر‌سازی درخصوص تشویقات شهرسازانه مصوب نو‌سازی در مقیاس محورهای اصلی محلات فرسوده عنوان کرد: متقاضیان باید دارای حد نصاب تفکیک‌(موجود یا حاصل از تجمیع) طبق طرح مصوب بوده و مجاورت قطعه با یک معبر دارای عرض حداقل 6 متر و در جبهه اول محورهای اصلی محله (مطابق طرح‌های توسعه و عمران شهری) مستقر باشند اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری‌های انتفاعی مشروط به تامین ورودی مستقل، عدم احتساب سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی،کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به 75 صدم مشروط به وجود پارک حاشیه‌ای در معبر و امکان استفاده از مساحت معابر بن‌بست فاقد کارکرد در طرح مصوب بلوک و تراکم حاصل از آن‌(در صورت موافقت شهرداری‌ها) از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای کسانی است که در مقیاس محله محور اقدام به نو‌سازی می‌کنند.

آئینی با بیان اینکه شهرداری‌ها اجازه دارند در صدور پروانه و تراکم ساختمانی تا 100 درصد تخفیف اعمال و معادل‌ آن‌ را از دولت دریافت کنند، تصریح کرد: چنانچه ارائه تخفیف به سازندگان و توسعه‌گران از سوی شهرداری‌های سراسر کشور، کمتر از 50 درصد محاسبه شود، صدور مجوزها بیش از دو ماه به طول بینجامد و بسته تشویقی شهرسازانه مصوبه شورای عالی شهر‌سازی ابلاغ شده‌ مورد توجه آنان قرار نگرفت متقاضیان می‌توانند این موارد را از طریق سامانه پیامکی به شماره 30008612 به کارشناسان و مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 34هزار واحد دریافت تسهیلات نو‌سازی در بافت فرسوده به بانک مسکن معرفی شد که بانک با 12500 واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد امضا کرده است، گفت: تسهیلات نو‌سازی در تهران 450 میلیون تومان و در سایر کلانشهرها 400 میلیون تومان با نرخ سود حدود 11 درصد و سایر شهرها 350 میلیون تومان با نرخ سود حدود 10 درصد است که در تمام این موارد 150 میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیان نو‌سازی بافت فرسوده می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با بازپرداخت 20 ساله با سود تسهیلات 18 درصد استفاده کنند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
کسی به این طرح ها اعتماد نمیکنه
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴