مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد:

کسب ۵ رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان فریدونکناری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۶۶۶۲۳
مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار از کسب پنج رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار خبر داد.
۰
plusresetminus
کسب ۵ رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان فریدونکناری
به گزارش بلاغ، سیدرضا کاظم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما از کسب پنج رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار خبر داد.

وی خاطرنشان ‌کرد: این جشنواره در ۱۰رشته نجوم، انرژی‌های نوین، کدنویسی، دریا، آزمایشگاه تجربی، ادبیات و علوم انسانی، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، زیست فناوری و نانو فناوری هرساله برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: استان مازندران از ۴۰ رتبه موجود توانست در ۱۱ رشته جشنواره علمی پژوهشی بیشترین رتبه‌های برتر کشوری را در رشته رباتیک کسب کند که پژوهش‌سرای شهرستان فریدونکنار به عنوان قطب استانی رباتیک وظیفه تبیین ترویج و برگزاری مرحله ی استانی آن را به عهده داشته است.

کاظم‌پور با اشاره به اینکه از میان ۲۰ دانش‌آموزی که با اعلام نتایج استانی توانستند حائز رتبه شوند پنج دانش‌آموز توانستند به رتبه کشوری دست پیدا کنند، افزود: دانش‌آموزان فریدونکناری حسنعلی مالایی کناری(رتبه سوم کشوری از مدرسه امام علی(ع))،  محمدصدرا مجیدی( رتبه سوم کشوری از مدرسه باقرالعلوم)، علیرضا خانی(رتبه سوم کشوری از مدرسه باقرالعلوم) ، سهند صفی پور(رتبه پنجم کشوری از مدرسه خوارزمی) و امیرعلی اسفندیار( رتبه پنجم کشوری از مدرسه زنده یاد مسعود شکرانه) توانستند در این جشنواره افتخارآفرینی کنند.

وی با بیان اهمیت نقش پژوهش‌سراها در ترویج، آموزش و ایجاد انگیزه برای حضور دانش‌آموزان در مسابقات علمی پژوهشی گفت: در دومین دوره مسابقات علمی پژوهشی بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور در ۱۰ محور علوم نوین، علوم انسانی و علوم پایه شرکت کرده بودند.
انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲