کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر:

امروز تمام نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم

11 آذر 1401 ساعت 15:31

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با عنوان اینکه امروز جوانان متخصص وطن در حوزه‌های دفاعی و نظامی سازنده پیشرفته‌ترین تجهیزات هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم و دریانورد‌های موفقی را تجربه کردیم.


به گزارش بلاغ، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر امروز در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری با گرامیداشت یاد شهدا و تیریک روز نیروی دریایی و با اشاره به موفقیت‌های انقلاب اسلامی و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و ضرورت آن در جامعه امروز اظهار داشت: شبکه‌های معاند و خارجی محاسن ما را نادیده می‌گیرند و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دستاورد‌های چشمگیری داشته است.

امیر شفقت رودسری افزود: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی با چند عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید شاهرگ اقتصاد و صادرات نفت صدام را از بین برد و نیروی دریایی با اسکورت کاروان اجازه نداد حتی یک روز صادرات نفت از جزایر و بنادر ما قطع شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی با اقتدار سبب شد تا صادرات نفت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن قطع نشود، بیان کرد: با رشادت‌های صورت گرفته، مسیر دریا را برای ترانزیت و صادرات و واردات کالا‌های اساسی امن کرد.

شفقت رودسری اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی در دوران دفاع مقدس را از جمله دستاورد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد و ادامه داد: صیادت از دریا در حاکمیت جمهوری اسلامی قرار داشت و در عملیات مروارید بیش از ۷۰ درصد شناور‌های عراق را مغروق کردیم.

وی سازندگی را راهبرد نیروی دریایی بیان و اضافه کرد: بسیاری از کشور‌های دنیا سازنده تجهیزات دریایی نیستند و جوانان ما در حوزه‌های دفاعی سازنده تجهیزاتی هستند که ترس برتن نیرو‌های به ظاهر قدرتمند جهانی انداخته است و در حوزه‌های نظامی، پهبادی و زیرسطحی به توانمندی بالایی دست یافتیم و زیردریایی غدیر و فاتح ما اقدام به رصد و کنترل کنند و در حوزه سازندگی و تأمین تجهیزات نیز نیروی دریایی با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی اقدام به ساخت مجهزترین شناور‌های سطحی، زیرسطحی و ... کرده است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر با عنوان اینکه امروز جوانان متخصص وطن در حوزه‌های دفاعی و نظامی سازنده پیشرفته‌ترین تجهیزات هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم و دریانورد‌های موفقی را تجربه کردیم.

وی با اظهار اینکه امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر ناو‌ها پیشرفته و مجهزی نظیر سهند و دنا را می‌سازند، افزود: شناور‌های ساخت داخل ایران در آب‌های بین المللی به اجرای مأموریت می‌پردازند.

شقفت رودسری با عنوان اینکه نیروی دریایی در کنار برادران سپاه به گونه‌ای فعال است که تمامی نیازمندی‌های دفاعی در عرصه دریا، زیردریا و هوا را می‌سازد، خاطرنشان کرد: امروز شناور‌های ما در سواحل کشور‌های مختلف درحال دریانوردی هستند و ناوگروه ما در حال دریانوردی در اقیانوس آرام و طی مسیر دور کره زمین است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 466517

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466517/امروز-تمام-نیاز-های-دریایی-زیردریایی-داخل-تولید-می-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com