کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدها و نبایدهای اجاره تجهیزات پزشکی برای بیماران و سالمندان

7 آذر 1401 ساعت 12:09

چه کسانی از تجهیزات پزشکی اجاره‌ای استفاده می کند؟


به گزارش بلاغ، بسیاری از بیماران پس از عمل های جراحی یا سپری کردن دوره ای در بیمارستان ترجیح می دهند که دوره نقاهت شان را در منزل و به دور از محیط عفونی بیمارستان و مراکز درمانی سپری کنند، در این مقاله به باید ها و نباید های اجاره تجهیزات پزشکی برای بیماران و سالمندان می پردازیم.

بیماران و سالمندان مهم ترین افرادی هستند که ممکن است به صورت دائم یا موقت به تجهیزات پزشکی نیاز داشته باشند، تجهیزات پزشکی در دو نوع دائم و یکبار مصرف تولید و ارائه می شوند که بسته به بیماری های افراد از آن ها استفاده می شود.
 

تجهیزات پزشکی

به لوازم و دستگاه هایی که از آن ها جهت تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها استفاده می شود تجهیزات پزشکی گفته می شود، بسیاری از افراد در طول زندگی شان به این تجهیزات نیاز دارند.
تجهیزات پزشکی با دوام ملزومات و دستگاه های گران قیمت پزشکی هستند که امکان استفاده از آن ها برای طولانی مدت وجود دارد، تجهیزات پزشکی یکبار مصرف هم پس از یکبار استفاده دور انداخته می شوند.

باید ها و نباید های اجاره تجهیزات پزشکی برای بیماران و سالمندان

در این بخش به معرفی مزایا و معایب و باید ها و نبایدهای اجاره تجهیزات پزشکی می پردازیم.

هزینه نگهداری تجهیزات پزشکی در اجاره پایین تر است یا خرید؟

هنگام خرید تجهیزات پزشکی باید به این موضوع توجه کنید که هزینه نگهداری تجهیزات پزشکی بالاست، در صورتی که اجاره تجهیزات پزشکی هزینه نگهداری ندارد، در صورتی که تجهیزات پزشکی دچار ایراد و خرابی شوند، تعمیرشان نیاز به تخصص داشته و ممکن است برخی از قطعات معیوب در ایران موجود نباشند، فرستادن تجهیزات به سایر کشورها نیز برای تعمیرات امری پر هزینه است، در نتیجه جهت کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی، توصیه می شود لوازم مورد نیاز تان را از مؤسسات معتبر اجاره کنید.

بلا استفاده شدن تجهیزات پس از اتمام نیاز به آن

از برخی از تجهیزات پزشکی تنها برای مدت زمان محدودی باید استفاده شود، در این صورت امکان بلااستفاده شدن بسیاری از آن ها پس از پایان کار وجود دارد، فروش تجهیزات پزشکی یکی از راه هایی است که می توانید انتخاب کنید، بسیاری از افراد به دلیل استفاده شدن دستگاه ها آن ها را با قیمت کمی خریداری می کنند و احتمال ضرر و زیان برای شما وجود دارد.
 
در صورتی که با اجاره تجهیزات، محصول را پس از مدت زمان استفاده به صاحبش برمی گردانید و تنها مدت زمان محدودی هزینه اجاره را پرداخت می کنید.

برخی از تجهیزات پزشکی نیاز به شارژ شدن و سرویس دارند

توجه داشته باشید برخی از محصولات همچون کپسول اکسیژن نیاز به شارژ شدن دارد، در صورتی که بیمارتان برای مدت زمان کوتاهی به استفاده از کپسول اکسیژن نیاز دارد پیشنهاد می شود که کپسول اکسیژن اجاره کنید، تا شرکت اجاره دهنده به شارژ و سرویس کپسول اکسیژن بپردازد.

اگر بیمارتان به صورت نامحدود و طولانی مدت به کپسول اکسیژن نیاز دارد می توانید کپسول اکسیژن را از مؤسسات معتبر خریداری کنید توجه کنید که لازم است کپسول اکسیژن به طور مداوم توسط افراد معتبر شارژ شود.
توجه داشته باشید سرویس و شارژ تجهیزات پزشکی توسط افراد بدون تخصص باعث خسارات مالی و جانی بسیاری خواهد شد.

اجاره تجهیزات پزشکی به صرفه تر است یا خرید آن؟

با توجه به تحریم ها قیمت تجهیزات پزشکی خارجی بسیار بالا است در صورتی که قیمت اجاره آن ها کمتر از قیمت خرید شان است، در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی می توانید جهت پرداخت هزینه های کمتر از خدمات اجاره تجهیزات پزشکی در مؤسسات و مراکز معتبر استفاده کنید.

این مورد را توجه داشته باشید که در صورت نیاز بیمار به استفاده طولانی مدت از تجهیزات می توانید خرید تجهیزات را انجام دهید، در صورت عدم استفاده صحیح از محصولات و تجهیزات پزشکی خارجی لازم است که جریمه های زیادی را پرداخت کنید.

با اجاره تجهیزات و دستگاه های سالم در اختیار دارید

سالم بودن تجهیزات پزشکی از مهم ترین عواملی است که در روند درمان  اثر بخشی دارد، در نتیجه همواره استفاده از تجهیزات پزشکی اجاره ای به شما این امکان را می دهد که از دستگاه ها و تجهیزات پزشکی کاملاً سالم استفاده کنید.
پس از اجاره تجهیزات پزشکی از مؤسسات و شرکت ها در رابطه با تعویض تجهیزات پزشکی معیوب اطلاعات کافی کسب کنید، بهتر است اجاره را از شرکتی که تجهیزات پزشکی اش دارای گارانتی و ضمانت هستند انجام دهید.
معمولاً شرکت هایی که به اجاره تجهیزات پزشکی می پردازند در صورت خراب شدن محصول، لوازم و تجهیزات پزشکی سالم را جایگزین لوازم معیوب کرده و ارائه می دهند، این ویژگی به شما کمک می کند که همیشه از تجهیزات پزشکی سالم در منزل تان استفاده کنید.

اجاره امکان دسترسی به جدید ترین تجهیزات پزشکی را فراهم میکند

با توجه به این موضوع که علم پزشکی هر روز پیشرفت دارد و در نهایت روزانه انواع مختلفی از دستگاه ها و تجهیزات پزشکی تولید و وارد بازار می شوند، بهتر است که از تجهیزات پزشکی جدیدی که با آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید می شوند استفاده کنید.
خرید جدیدترین و به روز ترین تجهیزات پزشکی قیمت و هزینه بالاتری دارد در نتیجه می توانید جدیدترین تجهیزات را از مؤسسات معتبر اجاره کنید، اجاره جدید ترین تجهیزات در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها تأثیرات بیشتری داشته و همواره اجاره شان توصیه می شود.

عدم اطلاع کافی از آمار بیماران

 با توجه به اینکه از تعداد بیماران آمار دقیقی در دست نیست اجاره تجهیزات پزشکی گزینه بهتری از خرید است، البته که این مورد برای مراکز درمانی و بیمارستانی بیشتر صدق می کند و اجاره تجهیزات پزشکی باعث کاهش هزینه های این مراکز خواهد شد.
بیمارستان ها و مراکز درمانی برای خرید همه تجهیزات به هزینه های هنگفتی نیاز دارند از این جهت اجاره تجهیرات پزشکی عمده برای مراکز درمانی نیز بسیار مقرون به صرفه تر از خرید تجهیزات پزشکی است.

احتمال کمبود تجهیزات پزشکی وجود دارد

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در تهیه تجهیزات پزشکی با آن رو به رو شوید کمبود تجهیزات پزشکی در بازار است، معمولاً ممکن است این مشکل در زمان ها و فصول خاصی به وجود بیاید، مانند زمان شیوع آنفولانزا یا دوران اپیدمی بیماری کووید 19.
توجه کنید معمولاً افراد هنگام خرید تجهیزات پزشکی با این مشکلات رو به رو می شوند، جهت آسودگی خیال تان از این مشکلات می توانید از خدمات اجاره تجهیزات پزشکی استفاده کنید، تا دچار همچنین مشکلاتی نشوید.

هزینه اجاره کمتر از هزینه خرید تجهیزات پزشکی است

از دیگر موارد بسیار مهمی که باید به آن ها توجه کنید این است که هزینه اجاره تجهیزات پزشکی به طور کلی از هزینه خرید پایین تر است، همچنین در اجاره انتخاب های بیشتری دارید اما خرید تجهیزات پزشکی با توجه به میزان بودجه تان محدود می باشد.
منبع
 
 انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 466432

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466432/بایدها-نبایدهای-اجاره-تجهیزات-پزشکی-بیماران-سالمندان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com