تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۶۶۴۲۰
چرا برخی رسانه های اصلاح طلب آشکارا در پروژه دشمن علیه مردم ایران مشارکت می کنند؟! چرا برخی رسانه های اصلاح طلب با تطهیر تروریست ها، به پروژه تجزیه طلبی ضریب می دهند؟!
۰
plusresetminus
چرا اصلاح‌طلبان در پازل تجزیه‌طلبان بازی می‌کنند؟!
به گزارش بلاغ،
خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.
*******
چرا اصلاح طلبان در پازل تجزیه طلبان بازی می کنند؟!
یکی از بخش های اصلی جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه مردم ایران، تمرکز بر مسئله گسل های قومیتی است. هدف این است که با تحریک قومیت ها در کشورمان، مسیر اجرای پروژه ضدایرانی «تجزیه طلبی» و تکه تکه کردن ایران هموار شود.
به همین منظور، رسانه های معاند در یک عملیات روانی و رسانه ای پرحجم از یکسو اقدامات تروریستی اعضای منتسب به گروهک های کومله، پژاک و دموکرات در هفته های اخیر در شهرهای کردنشین را سانسور کرده و از سوی دیگر ادعای دروغ و بی اساس کستار مردم در شهرهای کردنشین توسط حاکمیت را منتشر می کنند.
 

 
در این میان، برخی رسانه ها در داخل با این پروژه ضدایرانی همصدا و همراه شده و به آن ضریب می دهند. نکته قابل توجه اینجاست که این همصدایی و همراهی، استقبال ویژه رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی را در پی داشته است.
در همین رابطه سایت بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از "امنیتی شدن" شماری از شهرهای کردنشین در جریان اعتراضات اخیر انتقاد کرده و "اعتمادآنلاین" به نقل از او نوشته که در شهرهای کردنشین براساس آمار غیررسمی 105 نفر کشته شدند. مشخص نیست این آمار از آغاز اعتراضات است یا به اعتراضات شدید چند روز اخیر  در این شهرها مرتبط است.»
 

 
بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«هفته پیش در چند شهر کردنشین از جمله مهاباد، جوانرود، بوکان و سنندج، حکومت دست به سرکوب خونین اعتراضات زد...به گفته اعتمادآنلاسن، محمودزاده در این رابطه گفت:" لشکرکشی و امنیتی کردن مهاباد و شهرهای کردنشین، دستگیری شهروندان عادی، هجوم شبانه به منازل مسکونی، تخریب وسایل مردم، نوشتن شعار روی دیوارهای داخلی ساختمان ها، چک کردن وسایل شخصی مردم و ایجاد ایست های بازرسی متعدد در ورودی شهرهای کردنشین مانند اوایل انقلاب، چه مفهومی دارد؟»
در هفته های اخیر تروریست های منتسب به گروهک های کومله و پژاک در شهرهای کردنشین دست به اقدامات جنایت آمیزی شده اند. آتش زدن و تخریب خانه مردم، تنها بخش از اقدامات جنایتکارانه این افراد بوده است. این واقعه زمانی به وقوع پیوست که خانواده‌های ساکن این خانه‌ها شامل زنان و کودکان نیز در منزل حضور داشتند و آشوبگران برای ایجاد رعب و وحشت خانه‌های مذکور را به آتش کشیدند. تروریست ها همچنین با تعرض به خانه مردم و خالی کردن اسباب و وسایل شخصی، به زنان کرد نیز توهین و جسارت کرده اند.
علاوه بر این تروریست ها در روزهای گذشته با سلاح گرم با عوامل نظامی و انتظامی که سعی در ایجاد نظام و امنیت در شهرستان جوانرود را داشتند درگیر شدند و به سمت نیروهای حافظ امنیت تیراندازی کردند.عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که مجاور یکدیگر هستند حمله می‌کنند. این هجوم ابتدا با سنگ پراکنی آغاز می‌شود اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت می‌گیرد.
نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک می‌کنند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمین می‌شوند.پس از آن عناصر تجزیه طلب حاضر در میان اغتشاشات، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.
حساب رسانه های معاند مشخص است، اما سوال اینجاست که چرا برخی رسانه های اصلاح طلب آشکارا در پروژه دشمن علیه مردم ایران مشارکت می کنند؟! چرا برخی رسانه های اصلاح طلب با تطهیر تروریست ها، به پروژه تجزیه طلبی ضریب می دهند؟!
تلاش برای کلیدزدن مجدد آشوب ها با چاشنی معیشت و اقتصاد
تحلیلگران مسائل اقتصادی تاکید کرده اند که آشوب های اخیر به معیشت مردم و اقتصاد جامعه ضربه زده است. یکی از اضلاع جنگ ترکیبی اخیر نیز این بود که با ضربه به معشیت مردم، آشوب ها گسترده تر شده و بر آتش اغتشاشات بنزین ریخته شود.
 

 
در حقیقت هدف این بود که چاشنی اقتصادی و معیشتی، مانع از خاموش شدن آتش آشوب ها شده و به استمرار آن کمک کند. تلاش آشوبگران در تعطیلی و اعتصاب زورکی مغازه ها و بازارها نیز در همین پروژه قابل تعریف است.
حالا رسانه های دشمن با سانسور تاثیر آشوب ها بر معیشت مردم، از افزایش قیمت ها استقبال کرده و با ذوق زدگی از تورم می گویند.
در همین رابطه وبسایت صدای آمریکا در مطلبی با عنوان «رکورد تازه در بازار سکه و طلا ایران؛ یک اقتصاددان: چشم انداز کشور مبهم است» نوشت:«احمد علوی، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت و گویی با بخش فارسی صدای آمریکا گفت: این رکوردشکنی دلایلی بنیادین از جمله تورم ناشی از کسر بودجه دولت و روانی شدن نقدینگی و افزایش پایه پولی دارد.»
صدای آمریکا در ادامه نوشت:«علوی در توضیح افزایش ارزش طلا و سکه همچنین به دلایل روانی از جمله عدم اطمینان مردم نسبت به آینده کدر اقتصاد و سیاست کشور و خروج متعاقب سرمایه ها از بازار بورس و در عوض روی آوردن سرمایه داران به خرید سکه و طلا اشاره کرد. داده های مربوط به بازار طلا و سکه حاکی از افزایش نسبتا پیوسته ارزش آنها از ابتدای اعتراضات سراسری جاری است.»
 

 
همزمان با این خط خبری، روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- در مطلبی با عنوان «تورم ۶۱ درصدی مواد غذایی» نوشت:«در جوامع مختلف تاثیر تورم بر مردم متفاوت است. به این دلیل که باید وضعیت درآمدی مردم هر جامعه مورد توجه قرار گرفته و این موضوع بررسی شود که آیا میزان درآمدها متناسب با افزایش تورم، افزایش می‌یابد یا خیر.»
این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«این موضوع تاثیری جدی بر نارضایتی مردم دارد زیرا مردم در چنین شرایط معیشتی فقط برای بقا تلاش می‌کنند و تلاش برای بهبود زندگی کاهش می‌‌یابد. تورم ۶۰درصدی در مواردی که به بقا مرتبط هستند یعنی کالاهای اساسی، قطعا نارضایتی‌ها را افزایش داده و آماده اتصال مردم به انواع اعتراض‌ها را فراهم می‌کند. یعنی این پتانسیل ایجاد می‌شود که وقتی به هر دلیلی، ‌اعتراض شکل بگیرد، عده زیادی به آن ملحق شوند.»
دشمن همچنان در پی آن است تا نارضایتی های معیشتی و اقتصادی را به آشوب های اخیر متصل کرده و مجددا فضای کشور را ملتهب کند.
پایان پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴