نمایندگان مجلس با اشاره به اهمیت امید در پیشبرد اهداف کشور به تکاپوی دشمنان و رسانه‌های آنها در ترویج ناامیدی پرداخته و تاکید کردند که در اوج عملیات دشمن در ترویج ناامیدی صادرات غیرنفتی ایران از صادرات نفتی پیشی گرفته و آمارهای اقتصادی کشور رو به بهبود است.
۰
plusresetminus
نمایندگان مجلس: در اوج عملیات دشمن در ترویج ناامیدی صادرات غیرنفتی ایران از صادرات نفتی پیشی گرفت
به گزارش بلاغ؛ «امید» یکی از واژگان پر بسامد در ادبیات و همچنین در گفتمان رهبرانقلاب است. این نشان دهنده آن است که در تفکر معظم‌له امید چه جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد ایران به قله‌ها دارد. از طرفی دیگر تلاش دشمنان ایران از طریق رسانه‌های فارسی‌زبان و سایت‌های تاسیس‌شده توسط آنها در پمپاژ ناامیدی در جامعه ایرانی خود گواه دیگری از اهمیت امید است.

رهبرانقلاب در 28 آبان 1401 در دیدار جمعی از مردم اصفهان، چالش اساسی امروز ایران را چالش پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» خواندند و افزودند: «استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران‌ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن‌بست به اذهان مردم به‌خصوص جوانان به‌کار گرفته و امروز مهم‌ترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.»
ایشان در ادامه سخنان خود فرمودند: «پیشرفت نیازمند ابزارهای متعددی است اما مهم‌ترین ابزار پیشرفت، امید است بنابراین دشمن با همه توان خود بر روی القای ناامیدی و بن‌بست متمرکز شده است.»

در مورد امید و نیز تلاش دشمنان برای القای ناامیدی در مردم ایران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

هدف دشمن؛ لاینحل نشان دادن مشکلات
«محمدرضا پورابراهیمی»، نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این مورد گفت: کلیت بحث این است که دشمن امروز تمام ظرفیتش را به کار گرفته است تا آنچه را که به‌عنوان توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران هست را ناچیز جلوه دهد و در زمینه‌هایی مثل اوضاع اقتصادی و معیشتی که در آن جامعه دچار مشکلاتی هست آنها را به‌عنوان مسایل لاینحل و بدون راهکار نشان دهند تا به این واسطه یأس و ناامیدی را در جامعه ایران پمپاژ کنند. برای این منظور تمام امکاناتشان را نیز پای کار آوردند تا بتوانند این هدف را به هر طریقی پیگیری بکنند.

وی افزود: خب دشمنی دشمن که امری قابل پیش‌بینی بود و نیز مسیر حرکت آنها پیش از این هم مشخص بود که آنها به خاطر نرسیدن به هدف شان با نهایت بغض و کینه وارد میدان شوند. در این میان آنچه ما باید مدنظر قرار دهیم شناسایی ترفندهای دشمن و نیز مسیرهای حرکت دشمن علیه ایران است. رهبرانقلاب در فرمایشات خود به جهاد تبیین اشاره کردند که به نوعی بخشی از همان جهاد تبیین در این مورد است که اقدامات انجام شده و اقداماتی که در دست اقدام است را برای مردم شرح داده شود تا دستاوردهای کلان نظام در حوزه‌های مختلف و به‌طور خاص در حوزه اقتصادی برای جامعه مشخص شود.
پورابراهیمی خاطرنشان ساخت: بنابراین آنچه برای ما مهم است این است که اکنون پس از گذشت یک‌سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم ما شاهد اتفاق‌های مثبت در موضوعات اقتصادی هستیم. رشد اقتصادی ایران که در 8 سال دولت قبل میانگین آن صفر بوده در دولت جدید روند رو به رشد خود را آغاز کرده به‌طوری که پیش‌بینی مراکز خارج از کشور مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی این است که ایران رشد اقتصادی حدود 3/4 درصد را خواهد داشت. ضمن آنکه طی این یک‌سال اخیر شاهد افزایش صادرات غیرنفتی بوده‌ایم به طوری که در 6 ماه اخیر 20درصد افزایش صادرات غیرنفتی را داشته ایم. نقدینگی که یکی از اصلی‌‌ترین عوامل رشد تورم است و به‌شدت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ رشد آن20 درصد کاهش یافته است.

آمارهایی که بوی بهبود می­‌دهند
رئیس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: وضعیت کشور در موضوع درآمدهای مالیاتی، بدون فشار آوردن به اصناف و احتساب افزایش پایه جدید مالیاتی فقط با جلوگیری از نشت مالیاتی با استفاده از سامانه‌های مالیاتی که در دولت قبل انجام نمی‌شد در این دولت به‌صورت ویژه در حال پیگیری است و خوشبختانه خروجی هم گرفتیم میزان وصول مالیات ارزش افزوده در سال گذشته هر ماه به‌طور متوسط هر ماه 4500 میلیارد تومان بوده امسال فقط با احتساب سامانه‌های پوزال و درگاه‌های پرداخت به‌طور متوسط در هر ماه به 7700 میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال به 9000 میلیارد تومان نیز برسد.

پورابراهیمی گفت: آمریکایی‌ها برای نخستین بار علیه یک کشور یک نظام تحریمی هوشمند را طراحی کردند و سپس آن را در دستورکار قرار دادند. یعنی آمریکایی‌ها آن طراحی را به اجرا درآوردند. اگر یک دهم این تحریم‌ها را علیه قدرتمند‌ترین کشورهای اقتصادی در جهان اعمال می‌کردند به‌طور قطع آن کشور 6 ماه دوام نمی‌آورد. از قضا سایت‌های تحلیلی و خبری و حتی اندیشکده‌های غربی و آمریکایی خودشان گفته‌اند که تحریم‌های هوشمند طراحی شده توسط آمریکا می‌تواند هر اقتصادی را به فروپاشی برساند و هم آنها از تاب‌آوری ایران برابر این تحریم‌ها اظهار تعجب می‌کنند. این نشان دهنده آن است که اقدامات گوناگون دشمن در عرصه‌های مختلف (از اقدام نظامی تا جنگ اقتصادی) جواب نداده و آنها را به هدف‌شان نرسانده لذا در اغتشاشات اخیر شاهد بوده‌ایم که تمام دشمنان ایران از آمریکا و انگلیس تا حکام عرب مرتجع در منطقه و حتی گروهک‌های تروریستی مانند منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب مانند کومله و... گردهم آمده‌اند تا بلکه بتوانند کاری از پیش ببرند اما به‌رغم این همه دشمنی جمهوری اسلامی ایران توانسته از جنگ اقتصادی نیز عبور کند و امروز شاهد طلیعه بهبودهای اقتصادی در کشور هستیم.

نماینده کرمان تصریح کرد: آقای «ریچارد نفیو» که طراح تحریم‌های هوشمند علیه ایران بوده و در سال 1390 گفت که 6 ماه بعد جمهوری اسلامی ایران کارش تمام خواهد شد اخیرا در گزارشی نوشته بود که تحلیل میدانی ما این است که ایران از کمند تحریم‌ها عبور کرده است. او در گزارشش تاکید کرده که این تحریم‌ها برای اقتصاد ایران هزینه‌ساز بوده اما آن را متوقف نکرده است. وقتی دشمن از جمیع اقداماتش در حوزه‌های مختلف از جنگ نظامی تا نبرد اقتصادی نتوانسته به هدفش برسد در نهایت در واپسین اقدام به جنگ ترکیبی روی آورده که یک عرصه آن جنگ شناختی تا به این واسطه عرصه‌های قدرت را ضعیف وانمود کند و آنچه می‌تواند ضعف باشد قدرت وانمود کند.
پورابراهیمی در پایان گفت: پیش‌بینی ما از اقتصاد کشور هم این است که ان شاءالله در سال‌های آینده شاهد روند رو به رشد اقتصاد کشور باشیم و به این واسطه بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه را خواهیم دید.

گریز ایران از کمند تحریم­‌های غرب
«علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مورد گفت: از نکات بسیار محوری که در فرمایشات مقام معظم رهبری که هم اخیرا و هم در سنوات گذشته به آن اشاره شده حفظ امید در میان اقشار جامعه و مخصوصا مسئولین بوده است. آنچه از فرمایشات ایشان به دست می‌آید این است که اگر کسی امید داشته باشد از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا به مقصد و مقصود خود دست یابد ولی زمانی که حس ناامیدی در کسی باشد آن شخص دیگر حتی از همان توانمندی‌های آشکار خود نیز استفاده نمی‌کند.
وی افزود: این که در طول 43 سال گذشته نیز همواره به تجربه عیان و آشکار شده که هر جا با امید وارد میدان شده‌ایم توانسته‌ایم حتی بر موانعی که بسیار سخت و بعید به نظر می‌آمده هم پیروز شویم. این قضیه در همه زمان‌ها موضوعیت دارد و در این شرایط بیشتر از همیشه. چرا که با توجه به این جنگ ترکیبی که دشمن علیه ایران آغاز کرده که در آن می‌خواهند واقعیات را قلب و دگرگون کنند و یا نقاط ضعف را برجسته‌‌سازی کنند و همین هم که رهبر انقلاب جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دادند و آن را یک جهاد فوری عنوان کردند به سبب اهمیت این موضوع است.
نظری خاطرنشان ساخت: به‌طور قطع اگر جامعه ایران بتواند واقعیت‌های کشور را در همه عرصه‌ها ببیند و توانمندی‌های به دست آمده را بشناسد آن وقت دیگر ناامیدی در کار نخواهد بود. به همین جهت امروز همه کسانی که توانایی نوشتن و یا گفتن دارند و یا به تریبون‌های رسمی و غیررسمی دسترسی دارند باید با تبیین درست حقایق و واقعیت‌ها روح امید به آینده را در جامعه تقویت کنند. به‌رغم برخی کاستی‌ها و مشکلاتی که داریم اما امروز در نقطه خوبی قرار داریم و به مرور آن نقاط ضعف و مشکلات را نیز حل خواهیم کرد.

نماینده مردم خمین گفت: این جمله‌ای که آقا فرمودند که امروز کشور در محاصره تبلیغاتی دشمن هست و باید این محاصره شکسته شود این اشاره به واقعیتی دارد که ما هر مقدار هم که موارد مثبت و خوب در کشور توسط مسئولین و به نفع مردم رقم بخورد اما از آنجایی که تریبون در دست دشمن است این موارد مثبت قلب و دگرگون جلوه داده می‌شود. این یعنی اینکه در این روند اینکه چه کاری انجام شده مهم نیست بلکه مهم آن است که مردم آن را چگونه درک می‌کنند.

وی تاکید کرد: این است که همه ما باید تلاش کنیم تا با امکانات رسانه‌ای که در اختیار داریم به شکل اغنایی نقش‌آفرینی کنیم تا بلکه با تلاش و کوشش بتوانیم این بلندگوی تخریبی را از دست دشمن بگیریم و نگذاریم او بیش از این واقعیات را در ذهن جامعه ایرانی دگرگون سازد و از این روش و از این مسیر به نفع خود و به ضرر جامعه ایرانی بهره‌برداری کند.

کسانی که نمک خورده و نمکدان می‌­شکنند
«ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز پیرامون این موضوع گفت: متاسفانه در فتنه اخیر ما شاهد این بودیم که بسیاری از وقایع تلخ بر پایه سیاه‌نمایی‌ها رقم خورد. از قضا خیلی از کسانی که از طریق این نظام و این کشور و یا به واسطه حضور در رسانه‌های این کشور از قبیل رسانه ملی به جایی رسیدند و صاحب اسم و رسمی شدند امروز ژست اپوزیسیون نظام را گرفته‌اند. این جماعت چه عامدانه و چه غیرعامدانه در امتداد خط دشمن قرار گرفتند و به تکرار حرف‌های دشمن پرداختند که نتیجه و هزینه حرف‌ها و سخنان آنها هم بسیار سنگین شده است.

وی افزود: نقطه کانونی سخن و حرف دشمن و کسانی که در داخل دنباله‌رو آنها هستند ایجاد ناامیدی در میان مردم است. این طبیعتا فرار مغزها را در پی خواهد داشت، میل به مهاجرت در میان جوانان ایجاد می‌کند، انگیزه را در میان طیف اثرگذار در جامعه از بین می‌برد و... به قولی اگر یک جامعه ناامید شود گفته می‌شود که آن جامعه دچار مرگ مدنی شده است.

نماینده مردم نجف آباد خاطرنشان ساخت: همچنان در جمهوری اسلامی ایران وضعیت مردم با وجود مشکلات اقتصادی از بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است. قیمت سوخت، دارو و مواد غذایی در کشورمان با خیلی از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. البته این مسایل که گفته شد به این معنی نیست که مشکلی در کشور نیست یا نیاز به بهتر شدن شرایط نداریم بلکه اینها به این خاطر گفته شد که مردم بدانند آنچه توسط رسانه‌های فارسی زبان معاند وانمودسازی می‌شوند درست نیست.

وی در ادامه یادآور شد: دولت قبل در دهه 90 متاسفانه کاری در اقتصاد کشور صورت نداد و حتی در برخی چیزها حتی باعث پس رفت شد. افرادی هم در دولت قبل حضور داشتند که به‌صورت عمدی کارها را به مسیری بردند تا مرگ تولید در کشور را رقم بزنند. در 8سالی که اصلاح‌طلبان در مسند قوه مجریه و دولت بودند کار به جایی رسید که بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط و کوچک تعطیل شد و بسیاری دیگر از آنها با نیمی از ظرفیت به تولید می‌پرداختند.

ابوترابی خاطرنشان ساخت: از طرفی دیگر سیل بنیان کن نقدینگی در کشورها به‌صورت بی‌سابقه‌ای در حال رشد و افزایش بود آن هم در حالی که خود دولت برخی از وظایفش را منکر شده و یا انجام نمی‌داد که مهم‌ترین آنها بحث ساختن خانه برای مردم بود که در 8 سال دولت قبل حتی یک خانه هم ساخته نشد و نتیجه آن امروز با افزایش شدید قیمت مسکن و اجاره بها خود را نشان می‌دهد. به‌رغم همه آنچه در دولت قبل رخ داده و با وجود تحریم‌های همه‌جانبه و بی‌سابقه‌ای که علیه ایران به‌کار گرفته شده اما باز ایران در وضعیتی است که خودشان می‌گویند ایران از کمند دشمنی‌های آمریکا و اروپا ‌گریخته است. طلیعه این بهبود آن است که در یک سال گذشته روند صادرات غیرنفتی از صادرات نفت پیشی گرفته است.
این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: باید به این توجه داشت که اگر ما در شرایط بد و ناامید‌کننده‌ای قرار داشتیم آمریکا و اروپا به هیچ عنوان حاظر نمی‌شدند با ما سر میز مذاکره بنشینند چرا که آنها این طور حساب می‌کردند که نظام ایران خودش در حال فروریزی است و دیگر نیاز به مذاکره با این کشور برای متوقف کردن روند رو به رشد آن نیست. پس باید این را بدانیم که خود غربی‌ها اگرچه در رسانه‌هایشان این را اعلام نکنند اما آنها امیدی به فروریزی نظام ایران ندارند. این به آن معناست که ما در داخل کشور باید به آینده کشور خود امید داشته باشیم و بدانیم که آینده به یاری خداوند از آن ایران و ایرانیان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما