فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر خبر داد:

تولید تجهیزات بومی دریایی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۶۶۳۹۱
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر گفت: این دانشگاه افتخار دارد که با نام معمار کبیر انقلاب فارغ التحصیلانی را تحویل جامعه دهد که با علم و تلاش خود نیازمندی های روی آب ،زیر آب و هوادریا را برطرف کنند و با همکاری دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات کاملا بومی را تولید کنند.
۰
plusresetminus
تولید تجهیزات بومی دریایی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش بلاغ، امیردریادار آریا شفت رودسری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز نیروی دریایی برگزار شد،با بیان اينکه دشمن توان رویارویی با کشور را ندارد بنابراین در حال صف آرایی در عرصه های مجازی نرم است،اظهار کرد: در این عرصه نرم و رسانه شما خبرنگاران برای دفاع موثرتر هستید.

وی با اشاره به اینکه شهدای امنیت این مدت اخیر حاصل تلاش برای امنیت پایدار در منطقه است،افزود: شما خبرنگاران باید در این برهه جهاد تبیین را برای امید آفرینی به نحو مطلوب و با شدت و قوت بیشتر انجام دهید.

این مسئول به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان و استکبار از این نگران هستند که اگر جمهوری اسلامی درعرصه های علمی، سیاسی و دفاعی همین مسیر را طی کند به یک کشور قدرتمند منطقه تبدیل خواهد شد و هزار سال هم کسی نخواهد توانست جلوی این قدرت را بگیرد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تاکید بر اینکه باید بر سعی و تلاشمان برای اجرای ماموریت ها و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی بیفزاییم ، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی وارد میدان شد تا حق مظلومان را بگیرد و در مقابل استکبار با هم دستی ۴۰ کشور سعی کرد این نهال نوپا را ریشه کن کند.

شفقت به رشادتهای نیروی دریایی بعد از ۶۷ روز از دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دلیرمردان نیروی دریایی در عملیات مروارید توانستند ضربات مهلکی را به رژیم بعث عراق در بخش نفت وارد کنند و با کمک نیروی هوایی ۷۰ درصد از نیروی دریایی عراق را منهدم کنند و دو پایانه مهم صادراتی را ازبین ببرند.

وی خاطر نشان کرد: امروز این دانشگاه افتخار دارد که با نام معمار کبیر انقلاب فارغ التحصیلانی را تحویل جامعه دهد که با علم و تلاش خود  نیازمندی های روی آب ،زیر آب و هوادریا را برطرف کنند و با همکاری دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات کاملا بومی را تولید کنند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر متذکر شد: ناوشکن سهند که به دست فارغ التحصیلان همین دانشگاه ساخته شد نه تنها ۹۵۰۰ مایل را در اقیانوس ها طی می کند بلکه ۱۳۳ روز بدون پهلوگیری و تنها در اقیانوس ها طی مسیر می کند.

شفقت در ادامه به ارتباط مناسب این دانشگاه با سایر دانشگاهها اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن،این دانشگاه تعامل خوبی با هند،پاکستان و عمان دارد و در رزمایش های مشترک حضور دارند.

وی به مهیا بودن شرایط برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود و اقدامات لازم جهت مقطع دکترا نیز درحال انجام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲