کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه آمل:

بسیج هوشمندانه و با بصیرت در میدان ایستاده است

4 آذر 1401 ساعت 14:08

امام جمعه آمل مهمترین ویژگی بسیج را بصیرت خواند و گفت: بصیرت یعنی درک درست نسبت به حوادث عالم و حوادث اجتماعی داشته باشیم


به گزارش بلاغ؛ حجت السلام یعقوبیان ددر خطبه های نمازجمعه این هفته آمل اظهار کرد: بسیج لشکر مخلص خداست، بسیجی خود را وقف خدا کرده است، بسیج شجره طیبه است و فواید سجره طیبه در قران امده و همچنین در ادبیات اخلاقی بیان شده است.
وی با تاکید اینکه بسیج در همه صحنه ها حضور داشته است، عنوان کرد: بسیج سیبل همه حوادث تلخ اجتماعی است، اما همیشه برای جامعه رحمت بوده، مدرسه عشق است و ان چیزی که موتور محرک بسیجیست عشق به امام زمان عج و رهبری است که بسیج را به میدان می کشاند. 

امام جمعه آمل مهمترین ویژگی بسیج را بصیرت خواند و اظهار کرد: بصیرت یعنی درک درست نسبت به حوادث عالم و حوادث اجتماعی داشته باشیم، مبدا و منتهی اتفاق چیست، این درک درست و شناخت صحیح است، این اغتشاشات از عوامل بی بصیرتی است، از درک درست پدیده ها باز بمانیم نمیتوانیم درست تحلیل کنیم.

وی با اشاره به کسانی که با اغتشاشات همراهی کردند، بیان کرد: ۵ مشکل دارند که نمی توانند با بصیرت فکر کنند، دنیا خواهی، نداشتن فکر، هوا و هوس، غفلت و آرزوها از شناخت درست حقیقت باز می مانند.

یعقوبیان ادامه داد: اگر بخواهیم اهل بصیرت باشیم موانع را باید دور کنیم، خدا خواه باشیم تا  درک درستی داشته باشیم، بخش فریب خورده درک درستی ندارند، اگر ما اهل بصیرت باشیم اقتضا دارد به موقع و زمان مناسب حاضر شویم.

وی با بیان اینکه ورزش و هنر مسائل امروز جامعه است که با سیاست، اقتصاد و فرهنگ گره خورده است، خاطرنشان کرد: این مسئله ای نیست به سادگی از ان بگذریم، امروز ورزش در تحکیم ارزش های انسانی ،در تقویت همبستگی، در افزایش مشارکت سیاسی عامل موثر در جامعه است.

امام جمعه آمل با تاکید اینکه در مبارزه با استعمار و عاملان استعمار ورزش و هنر نقش اساسی دارند، تصریح کرد:اینکه ورزشکاری سالها تلاش می کند و در مسابقه با حریف رژیم صهیونیست مبارزه نمی کند نشان می دهد من ارزش های انسانی از همه چیز بالاتر است، برای این فکر و عقیده باید تجلیل کرد.

وی به حضور در میادین ورزشی و هنری تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم اهل بصیرت باشیم، امروز حضور در میادین ورزشی و هنری بسیار مهم است باید متدینین احساس تکلیف کنند و امثال پوریایی ولی تربیت کنیم.

امام جمعه ادامه داد: در انتقال فرهنگ با نسل بعدی با مشکل مواجه هستیم، یک راه انتقال فرهنگ هنر و ورزش است، باید به تاثیر ورزش و هنر در انتقال فرهنگ جدی فکر کنیم، امیداورم در این حوزه برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام شود.

وی با بان اینکه ورزشکاران و هنرمندان در انتقال دین نقش پر رنگی دارند، خاطرنشان کرد: الگوی جوانان ورزشکاران و هنرمندان هستند، از ابزار صحیح و درست برای نشر دین باید استفاده کنیم. 

یعقوبیان به بازی های جام جهانی اشاره کرد و افزود: فوتبالبست های ما علارقم همه فشار روانی، همه این بار روانی را به جان خریدند ولی اجازه ندادند، فوتبال تعطیل شود، پای این نظام ایستادند و سرود جمهوری اسلامی در استادیوم دارد پخش شد، امروز بلند کردن و به احتراز درآوردن پرچم ایران مایه افتخار است، افرین به بازیکنان تیم ملی، در جمع این کشورها پرچممان در اوج است.

درخشش بسیج در ایجاد امنیت ملی و رفاه اجتماعی

فرمانده سپاه آمل نیز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته گفت: نقش نوجوانان و جوانان را در مسجد باید زیاد کنیم و تلاش کنیم تا حضورشان در برنامه های مساجد افزایش یابد.

داغمه‌چی با اشاره به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج خدمتگذار، امیدافرین،افتخار ملی شعار امسال بسیج است، تا زمانی که فرصت خدمت را داریم، باید خادم خوبی برای ملت باشیم.

وی با بیان فعالیت های بسیج در جامعه عنوان کرد: در این هفته بازسازیی ۵ گلزار شهید، توزیع ۱۰ هزار پرس بین نیازمندان، ابرسانی ۴ روستا، اشتغال زایی ۱۲ نفر،   ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته یک میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده سپاه آمل تصریح کرد: توزیع غذایی گرم در بین نیازمندان به ارزش۱۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از ابتدای امسال از طرف بسیج انجام شد.

وی از اقدامات بسیج چامعه پزشکی در جامعه خاطرنشان کرد:  به ۱۶۶ نفر  مجمع جامعه پزشکی خدمات ارائه می کند و همچنین تجهیزاتی چون کپسول اکسیژن، تشک مواج و.. به بیماران نیازمند اهدا می شود، حدود ۵۰ پزشک و پیرا پزشک برای موکب های  اربعین کربلا به نجف اعزام شدند و  ۴۰۰ میلیون دارو تامین شد.

داغمه‌چی تصریح کرد:  خدمات دندان پزشکی به  هزار و ۲۰۰ نفر ارائه شد و برای بیماران قند خون و فشار خون در محلات خدمات انجام می شود.

 فرمانده سپاه آمل با تاکید اینکه بسیج همیشه پرچمدار صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: هزار و دویست عنوان برنامه در هفته بسیج در بخشهای مختلف تربیتی و بصیرتی، بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، عملیات دفاعی، ورزشی، عمرانی، بهداشت، درمان و محرومیت زدایی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در افتتاح پروژه خانه محروم، ۲۰ خانه محروم آماده است که در این هفته ۱۴ خانه افتتاح می شود، که در مجموع ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

داغمه‌چی با تاکید اینکه باید به پر رنگ کردن نقش نوجوان و جوان را در مسجد تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: نقش نوجوانان و جوانان را در مسجد باید زیاد کنیم و تلاش کنیم تا حضورشان در برنامه های  مساجد  افزایش یابد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 466336

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466336/بسیج-هوشمندانه-بصیرت-میدان-ایستاده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com