تاریخ انتشارجمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۳۲۷
مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به اجرای طرح "دارویار" و حذف ارز ترجیحی و تخصیص آن به شرکت های دارویی گفت: برای همین منظور این نهاد ماهانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار بیشتر تخصیص یافته است.
۰
plusresetminus
پرداخت ماهانه ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه دارویی برای بیماران سرپایی
به گزارش بلاغ، طرح دارویار روز ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد تا از این طریق کاهش پرداختی از جیب مردم و پرداخت هزینه‌های افزایش قیمت داروها توسط بیمه‌ها صورت بگیرد.

در راستای اجرای سیاست‌های ارزی طرح دارویار با هدف انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم برنامه‌ریزی و اجرا شده تا با این روش پرداختی از جیب بیمار تغییری نداشته باشد اگرچه بیماران خاص در این طرح به صورت ویژه دیده شدند و حتی برخی از داروهای موردنیاز آنها روند کاهشی داشته است.

در سال‌های گذشته برای تامین مواد اولیه، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌ها تخصیص پیدا می‌کرد که این موضوع در بازه‌های زمانی مختلف با انتقادهایی مواجه شده بود؛ زیرا تخلف‌ها و فاکتورسازی‌هایی در این زمینه رخ می‌داد و مسیری برای فساد در حوزه دارو شده بود.

محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: در حال حاضر بیمه سلامت مازندران ماهانه ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه دارویی سرپایی بیماران را پرداخت می کند که تا پیش از اجرای طرح دارویار این رقم حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: این افزایش پرداختی ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای بیش از یک هزار و ۴۰۰ قلم دارو است که به دلیل حذف ارز ترجیحی از آنها این داروها افزایش قیمت داشته اند که این داروها شامل داروی تمامی بیماری ها چه بیماران خاص و چه بیماران عادی است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آنجایی که نرخ ارز ترجیحی در سامانه بیمه ها اعمال می شود، قرار است تحت هیچ شرایطی تفاوت نرخ ارز ترجیحی شامل حال بیماران نشود؛ بلکه بیمه ها متحمل بار این هزینه ها شوند.

میرزایی افزود: دولت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح دارویار اختصاص داده است که با پرداخت این رقم بار گران شدن قیمت داروها بر دوش بیماران نیفتد.

وی همچنین تعدادبیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت مازندران را چهار هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰