BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - قیمت مرغ به 11 هزار تومان زیر نرخ مصوب رسید - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر اساس بررسی‌های میدانی

قیمت مرغ به 11 هزار تومان زیر نرخ مصوب رسید

فارس , 3 آذر 1401 ساعت 5:22

قیمت مرغ در بازار تهران کیلویی 52 هزار تومان به فروش می‌رود که 11 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.


به گزارش بلاغ؛ این روزها قیمت مرغ در بازار به حدی کاهش یافته که از نرخ مصوب دولتی هم 11 هزار تومان پایین‌تر آمده است. قیمت مرغ پس از اصلاح ارز ترجیحی به 59 هزار و 500 تومان و پس از آن با انتقاد تولید‌کنندگان کیلویی 63 هزار تومان مصوب شد اما بررسی میدانی نشان داد که قیمت مرغ در منطقه 19 تهران کیلویی 52 هزار تومان است. آمارها نشان داد که سرانه مصرف مرغ کشور در یک‌سال اخیر دو برابر شده و اکنون حدود 30 کیلوگرم است. 

به گفته اسدالله‌نژاد؛ مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کاهش قیمت مرغ چند دلیل عمده دارد،؛ نخست اینکه عرضه مرغ منجمد زیاد در بازار است. دوم؛ جوجه‌ریزی یا همان تولید بیش از نیاز است و به تولید مازاد انجامیده است. سوم؛ برنامه صادرات و جمع‌آوری مرغ مازاد با سرعت بیشتری انجام نمی‌شود. چهارم؛ برنامه‌های جمع‌آوری مرغ عمدتا روی مرغ‌های آرین متمرکز است.
 او افزود: علاوه‌بر اینکه مرغ مازاد در بازار وجود دارد گوشت منجمد وارداتی مربوط به سال قبل نیز به بازار تزریق می‌شود که این هم عامل دیگری برای افت شدید قیمت شده است.

قیمت مرغ منجمد ۵۰ هزار تومان شد
همچنین به گزارش ایسنا، معاون امور دام و طیور وزارت جهادکشاورزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مجوز واردات هیچ مرغی از سال گذشته صادر نشده و به دلیل اینکه در سال گذشته شرایط عرضه مرغ بسیار نابسامان بود و به هر حال در جهت تنظیم بازار دولت موظف بود که مقادیر کمبود مرغ را با واردات تامین کند. این مجوز سال گذشته صادر شد و البته عدد آن هم اصلاح شد.
حسین دماوندی‌نژاد درخصوص مرغ‌های منجمد در بازار نیز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماه‌های پیش مقادیری مرغ دریافت کردند و در سردخانه‌ها موجود است و به صورت محدود عرضه می‌شود. همچنین قیمت مرغ منجمد را اصلاح کردیم و افزایش دادیم که تقاضا به مرغ گرم هدایت شود. بنابراین هم عرضه این مرغ  را محدود کردیم و هم قیمت آن را به ۵۰ هزار تومان افزایش دادیم. 
وی افزود: به تولیدکنندگان و زنجیره‌های بزرگ گوشت اجازه دادیم که گوشت مرغ تولیدی را ذخیره کنند زیرا از ما درخواست کرده بودند که اجازه ذخیره‌‌سازی را به آنها بدهیم تا پایان سال بتوانند آن را عرضه کنند.
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: ظرف یکی دو روز آینده تصمیمات جدیدی در ارتباط با جمع‌آوری سایر سویه‌ها مرغ تولیدی گرفته خواهد شد و پیگیر آن هستیم که محقق شود. دماوندی‌نژاد افزود: برای جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه‌دار، سویه آرین بدون هیچ منعی صادرات آزاد است. در ارتباط با سایر سویه‌ها هم منعی نداریم اما به علت قیمت تمام شده که در کشور ما بالاتر است امکان صادرات برای همه فراهم نیست. 


کد مطلب: 466303

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466303/قیمت-مرغ-11-هزار-تومان-زیر-نرخ-مصوب-رسید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com