سرپرست معاونت راهداری مازندران خبر داد:

آماده‌باش زمستانی ۳۶ اکیپ راهداری در مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۶۶۲۶۲
سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از آماده باش زمستانی ۳۶ اکیپ راهداری با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در محورهای مواصلاتی و برف‌گیر استان خبر داد.
۰
plusresetminus
آماده‌باش زمستانی ۳۶ اکیپ راهداری در مازندران
به گزارش بلاغ؛  محسن محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات و اکیپ‌های راهداری، آمادگی کامل جهت عملیات راهداری را دارد.

وی افزود: برنامه ریزی‌های شبکه راهداری استان به‌ویژه برنامه‌ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از درجه بالایی از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، تشریح کرد: در طول 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران، 22 راهدارخانه فعالیت می‌کند که 300 نفر از راهداران سخت کوش در قالب 36 اکیپ راهداری زمستانی و با 200 دستگاه ماشین آلات راهداری ( بلدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک پاش، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری )  در 3 هزار و 700 کیلومتر از راه‌های برف‌گیر و کوهستانی استان و 13 گردنه به‌طول  700 کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول‌اند. 

محمدنژاد، تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات مورد نیاز و استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و افزود: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برف‌گیر استان، به همراه اقدامات ایمنی و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان امید می‌رود تا ما امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

وی متذکر شد: مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه  و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴