تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۲۴۰
۰
plusresetminus
روزنامه اصلاح‌طلب: دولت روحانی درآمد سرانه ایرانی‌ها را نابود کرد

به گزارش بلاغ؛ روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی به برگزاری نشست هيات نمايندگان اتاق ايران پرداخت و به نقل از رئيس اتاق ايران نوشت: «طبق محاسبات گوناگون در 10 سال اخير درآمد سرانه حقيقي هر ايراني بيش از 30 درصد كاهش‌ يافته است. حدود 10 ميليون ايراني زير خط فقر رفته‌اند؛ چند سال است كه حجم استهلاك از حجم سرمايه‌گذاري پيشي گرفته و فقر مطلق حدود دو برابر شده است.»

گفتنی است روحانی رئیس‌جمهور مورد حمایت طیف مدعی اصلاحات در شعارهای انتخاباتی خود گفته بود «دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کند که اصلا به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» اما در آخرین روزهای عمر دولت خود به مردم گفت: باید از اینکه در کشور قحطی نشده شکرگزاری کنند!
روحانی همچنین در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 92 و هم در سال 96 تاکید کرده بود که «اساس سیاست من بالا بردن ثروت ملی و رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب وکار و توزیع عادلانه ثروت است.» اما او و اعضای تیم اقتصادی‌اش، نه تنها ثروت ملی را بالا نبردند و به رونق اشتغال، تولید و بهبود فضای کسب و کار کمکی نکردند، بلکه 8 سال بعد علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با 800 تحریم جدید دیگر تحویل دادند و رفتند.

کارچاق‌کن‌های آمریکا، عملگی خود را پنهان می‌کنند
جماعت وطن فروش مدعی اصلاحات با تحریف واقعیت، عملگی خود برای دشمن را پنهان می‌کنند.
روزنامه زنجیره‌ای هم میهن دیروز نوشت: «۲۱ماه پیش می‌شد برجام را تمام کرد. ولی انجام نشد، اگر آن روز انجام می‌شد، حداقل ماهی پنج میلیارد دلار به سود ایران بود. این شاید برآورد بسیار محافظه‌کارانه‌ای باشد و حتما بیش از این رقم است. اگر توافق شده بود، امروز در چه جایگاهی بودیم؟»

ادعای امکان به نتیجه رسیدن برجام در دوره قبل در حالی است که آن زمان تکلیف لغو 1700 تحریم معلوم نشده بود، غرب راستی‌آزمایی مؤثر لغو تحریم را نمی‌پذیرفت و نسبت به عدم تکرار عهدشکنی تضمین نمی‌داد و البته مدعیان اصلاحات نیز به دنبال همین توافق سر‌هم‌بندی‌شده، نمایشی، قابل نقض و دور زدن و در راستای منافع دشمنان بودند که به آمریکا امکان دهد به برجام برگردد و به مکانیسم ماشه (امکان بازگرداندن خودکار تحریم‌ها بدون نیاز به شورای امنیت) دسترسی یابد. از این رو، مدعیان اصلاحات در نقش کارچاق‌کن‌های دولت بایدن عمل می‌کردند، اکنون هم بر طبل یک توافق فاقد ضمانت و بدون تعیین تکلیف تحریم و با واگذاری توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران می‌کوبند.

در جریان فتنه 88 نتانیاهو به‌صراحت گفته بود اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند. بایسته است، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی آنها را مورد پیگرد قرار دهند. یادآور می‌شود تریتا پارسی از عناصر فعال در لابی نایاک و نزدیک به اصلاح‌طلبان و غربگرایان اذعان کرد که دولت بایدن نه تنها حاضر نشده درباره عدم تکرار عهدشکنی در دولت بعد از خود تضمین بدهد، بلکه نپذیرفته بود که همین موضوع را لااقل در دوره خود تضمین کند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما