کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران:

دستگاه‌های متخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز معرفی شوند

29 آبان 1401 ساعت 10:13

استاندار مازندران با اشاره به این که دستگاه هایی که در ایجاد تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز نقش داشته باشند، شناسایی و معرفی می شوند، گفت: همه باید برای ایجاد فضای سالم زیست و حفظ و صیانت از منابع خدادادی و اراضی باغی و کشاورزی بدور از هرگونه آسیب همکاری کنند.


به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی پور در جلسه قرار گاه مقابله با جنگل خواری، زمین خواری و ساخت وسازهای غیرمجاز استان باعنوان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز بعنوان یک معضل، سال های سال در سطح ملی، استانی و شهرستانی موجب دغدغه مردم و مسئولین شده است، افزود: بایدیکبار برای همیشه با خواست و عزم همگانی و اهرم قانون این موضوع مهم را حل و فصل کنیم.

استاندار مازندران از تصویب کلیات طرح ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان یک اتفاق بسیار مهم خبر داد و با اشاره به این که این طرح در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: شیوه نامه اجرایی پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مرحله نهایی قرار دارد و هر ساخت و سازی که در حال حاضر بصورت غیرمجاز در حال اجرا باشد، قلع و قمع می شود.

وی با اشاره به این که دستگاه هایی که در ایجاد تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز نقش داشته باشند، شناسایی و معرفی می شوند، ادامه داد: همه باید برای ایجاد فضای سالم زیست و حفظ و صیانت از منابع خدادادی و اراضی باغی و کشاورزی بدور از هرگونه آسیب همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سیاست های اجرایی این طرح را باید تدوین و زمان و مجری اجرای پروژه و تعداد فاز های این پروژه بزرگ می بایست مشخص گردد، افزود: طرح ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز یک دستور از سوی رئیس جمهور است که باید اجرایی شود. در اجرای صحیح این طرح باید فازبندی های لازم همچون جریمه مالی، قطع آب و برق و نظایر آن اعمال گردد.

حسینی پور تصریح کرد: یکی از بهترین پروژه های مدیریتی بدون تردید تعیین تکلیف طرح ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز است و با منافع این طرح زیرساخت های استان مازندران متحول می شود و مجازات متخلفین سبب می شود، سایر افراد نتوانند به چنین تخلفاتی روی آورند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که اداره کل روستایی می بایست با فعال کردن تمامی دهیاران و با همکاری دستگاه های نظارتی و دولتی اقدام لازم را در این راستا صورت دهد، تاکید کرد: باید اقدامات این بخش بنحوی باشدتا ضمن صیانت از جنگل ها و اراضی ارزشمند مازندران، هرگونه تلاش اندک برای آسیب زدن و تجاوز به انفال در این استان با اقدام قانونی و قاطع روبرو شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 466200

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466200/دستگاه-های-متخلف-ساخت-وسازهای-غیرمجاز-معرفی-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com