کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار خودکشی نظامیان آمریکایی از تلفات ارتش این کشور در میدان‌های نبرد پیشی گرفت

29 آبان 1401 ساعت 0:00

وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود ضمن اعتراف به ۵۱۹ مورد خودکشی در میان نظامیان این کشور، گفته بیش از نود درصد قربانیان جوانان بین ۲۰ تا ۲۴ ساله بوده‌اند!


به گزارش بلاغ؛ پنتاگون اخیراً آمار کلی از نرخ خودکشی در میان نظامیان آمریکایی منتشر و اعتراف کرد که شمار نظامیان این کشور که در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ بر اثر خودکشی جان باخته‌اند بسیار بیشتر از کشته‌شدگان نظامی در میدان نبرد هستند. وزارت دفاع آمریکا حالا اما آمارهای جزئی از این معضل اجتماعی آن هم در میان نظامیان منتشر کرده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش از پنتاگون که آن را سی‌ان‌ان بازنشر داده، ۵۱۹ سرباز آمریکایی در سال ۲۰۲۱ اقدام به خودکشی کرده‌اند که در پی آن جانشان را از دست داده‌اند. این افراد اعضایی بودند که به طور فعال در ارتش این کشور خدمت می‌کرده‌اند. شمار خودکشی‌های نظامیان آمریکا در سال‌ قبل‌تر یعنی ۲۰۲۰، ۵۸۲ مورد ثبت شده است.

مقامات آمریکایی خود به دردناکی این معضل به خوبی واقف‌اند اما انگار راه چاره‌ای برای آن نمی‌یابند. سخنگوی پنتاگون می‌گوید: «هر مرگ بر اثر خودکشی یک تراژدی است که بر مردم، واحدهای نظامی و آمادگی ما تأثیر(منفی) می‌گذارد.» بر اساس این گزارش، با آنکه نرخ خودکشی نسبت به سال گذشته تنها ۶۳ نفر کمتر شده، نرخ کلی خودکشی به ازای هر صد هزار نیروی فعال، از سال 2011 تا 2021 یک شیب صعودی را طی کرده است‌. آمار و ارقام نشان می‌دهد که به طور میانگین ۹۳ درصد نظامیانی که در سال ۲۰۲۱ به علت خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، تنها بین ۲۰ تا ۲۴ سال داشتند.
همچنین مشخص شده که متداول‌ترین روش خودکشی در میان نظامیان، استفاده از اسلحه گرم بوده است.
خودکشی با استفاده از اسلحه گرم، 70 درصد مجموع خودکشی‌ها در میان نیروهای نظامی را تشکیل می‌دهد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از این طی گزارشی ضمن اعتراف به تعداد بالای نظامیان کشته‌شده بر اثر اقدام به خودکشی، ماجرا را این‌طور تشریح و تبیین می‌کند: «پنتاگون هم اکنون در حال مقابله با افزایش میزان خودکشی در رده‌های نظامی خود است، جنگ افغانستان یکی از پیامدهای بروز بحران سلامت روان درمیان نظامیان آمریکایی است». این خبرگزاری در ادامه به نمونه‌های بحران‌های روحی و روانی نظامیان آمریکایی هم می‌پردازد و می‌نویسد: «نظامیان آمریکایی مستقر در آلاسکا به علت شرایط انزوا و شرایط سخت آب وهوایی در معرض فشار روحی روانی و خطر خودکشی قرار دارند». پنتاگون بارها اعتراف کرده که نرخ خودکشی میان رده‌های مختلف فعال نظامی در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی با جهش ۴۰ درصدی رو‌به‌رو بوده است!

چهار ماه حبس در انتظار مشاور امنيت ملي ترامپ
استیو بنن مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از سوی دادگاه فدرال به جرم عدم همکاری با کمیته حقیقت‌یاب حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، به تحمل 4 ماه حبس محکوم شد.کمیته حقیقت‌یابِ حمله ششم ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، همچنان با سروصدای زیادی به دنبال کشف حقیقت است. تازه‌ترین خبرها از این کمیته حکایت از حکم بازداشت «استیو بنن» مشاور سابق دونالد ترامپ دارد.  چهره جنجالی عرصه سیاسی آمریکا در دوران ترامپ، به دلیل عدم همکاری با قانونگذاران آمریکایی در پرونده حمله به کنگره در ششم ژانویه 2021 به 4 ماه حبس محکوم شد.
رویترز می‌گوید که استیو بنن پیش از این‌ها و در ژوئیه (مرداد ماه) مجرم شناخته و حالا حکم او به صورت رسمی منتشر شده است. مشاور ترامپ با دو اتهام جدی مواجه است، اولی عدم ارائه اسناد مورد نیاز کمیته درخصوص تکمیل تحقیقات و همچنین طفره رفتن از شهادت در کمیته. قاضی‌های پرونده در ابتدا به دنبال اجرای حکم 6 ماه حبس برای بنن بودند در مقابل وکلای او تلاش می‌کردند تا آزادی مشروط را برای او اخذ کنند. دادگاه همچنین حکم داده که استیو بنن، 6500 دلار را به‌عنوان جریمه پرداخت کند.
بننِ 70 ساله به تعبیر دادگاه بررسی اتهاماتش، فردی است که خود را بالاتر از قانون می‌داند. اظهارات او در دوران مسئولیتش حسابی جنجال‌ساز بود، مثلا درباره پدیده مهاجرت قانونی نظرات بسیار منفی را ابراز می‌کرد. استیو بنن، مهاجرت را قلب مشکلات آمریکا خواند.
حکم دستیار ترامپ در ارتباط با پرونده حمله به کنگره در حالی به پربازدید اخبار رسانه‌های داخلی آمریکا تبدیل شده که همزمان ترامپ هم برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به کنگره در ارتباط با همین پرونده به کنگره احضار شده تا برخی از اسناد مورد نیاز را ارائه دهد. در متن این احضاریه قید شده که ترامپ با سخنرانی خود در محوطه بیرونی کاخ سفید در روز 6 ژانویه، طرفدارانش را با عباراتی نظیر «نگذارید رای‌تان را بدزدند» تشویق کرده تا به ساختمان کنگره حمله‌ور شوند.
بنا به گزارش آسوشیتدپرس، اعضای کمیته مذکور در این نامه از ترامپ خواسته‌اند تا روز ۱۴ نوامبر در کنگره حاضر شده و برخی اسناد، از جمله مکاتبات شخصی‌اش با اعضای کنگره و گروه‌های افراطی نظیر پسران مغرور را به جلسه بیاورد. در جریان حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره نشست تایید آراء ریاست‌جمهوری جو بایدن برای چند ساعت متوقف شد و تصاویر بی‌نظیری از خشونت طرفداران سرسخت ترامپ در قاب تلویزیون‌ها و کادر روزنامه‌ها به ثبت رسید. ترامپ و هوادارانش همچنان اصرار دارند که تقلب گسترده‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 رخ داده و اینکه هیچ دادگاه بی‌طرفی حاضر نیست تا به طور عادلانه این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد. ترامپ می‌گوید نظام فاسد رسانه‌ای در آمریکا هم حتی صحبت‌های او را سانسور می‌کنند و به او اجازه ارتباط مستقیم و موثر با مردم آمریکا را نمی‌دهند. 


کد مطلب: 466191

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/466191/آمار-خودکشی-نظامیان-آمریکایی-تلفات-ارتش-این-کشور-میدان-های-نبرد-پیشی-گرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com