تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۶۱۷۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انتظار داریم صداوسیما و رسانه‌های مختلف کشورمان توفیقات علمی را مقایسه، برجسته و معرفی کنند.
۰
plusresetminus
وزیر علوم: رتبه اول علمی در منطقه متعلق به ایران است
به گزارش بلاغ، محمد علی زلفی گل با بیان اینکه امروز کشور ایران در منطقه رتبه اول علمی را دارد و دانشگاه‌های ما در رتبه‌بندی دنیا جایگاه‌های بسیار ارزشمندی دارند، اظهارداشت: انتظار داریم صداوسیما و رسانه‌های مختلف کشورمان این توفیقات را مقایسه، برجسته و معرفی کنند.
زلفی گل افزود: هم اینک ۸۴۰ دانشمند از دانشگاه‌های مختلف کشورمان در فهرست یک درصد و همچنین حدود یک هزار و ۸۰۰ دانشمند نیز در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر بین‌المللی هستند.
وی یادآور شد: دنیا مرجعیت علمی ایران و دانشمندان ایران را به رسمیت می‌شناسد و دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان ما در المپیادهای بین‌المللی رتبه‌های اول را کسب می‌کنند.
وزیر علوم ادامه داد: طی این چهار دهه در عرصه‌های علمی، نانو، بایو و علوم نو پدید پیشرفت زیادی داشتیم که باید این مسائل برای نسل جوان تبیین شود.
زلفی گل بیان داشت: هم اینک پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات در کشور ساخته می‌شود این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی دوره‌های دکتری نداشتیم الان دوره‌های پسا دکتری و شرکت‌های دانش بنیان داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴