مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تاکید کرد؛

لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسای سوسنگرد در جامعه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۶۶۱۳۳
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسای سوسنگرد در جامعه و بویژه نسل جوان تأکید کرد.
۰
plusresetminus
لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسای سوسنگرد در جامعه
به گزارش بلاغ، همزمان با ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» امروز با حضور آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش شهرداری قائمشهر برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به حصر سوسنگرد توسط رژیم بعثی عراق در 26 آبان 1359 اظهار داشت: حصر سوسنگرد با اتحاد ارتش، سپاه و بسیج، اهالی خوزستان، اهالی سوسنگرد و ستاد جنگهای نامنظم و با فرمان امام راحل که فرمودند «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» شکسته شد.

وی به نقش ویژه رهبر معظم انقلاب و شهید چمران در حماسه آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: مازندرانی‌ها در این حماسه و بازسازی سوسنگرد نقش ویژه‌ای داشتند و نقش مردم استان در قالب کتاب توسط سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران به چاپ رسیده است.

ملکی با تأکید بر لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسای سوسنگرد در جامعه و بویژه نسل جوان گفت: نامگذاری میادین و خیابانها یکی از راههای زنده نگه داشتن این حماسه و حماسه مردم شهرهای مقاومت ایران است و شهرداران و فرمانداران استان مازندران نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

این مسئول با گرامیداشت یاد سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» تصریح کرد: استان مازندران از 27 مهر 59 تا خرداد 60 طی هشت ماه در سوسنگرد 48 شهید تقدیم کرد و باید به یاد این شهدا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ضمن قدردانی از میزبانی شهرستان قائمشهر از این همایش گفت: این همایش را هر سال به میزبانی یکی از شهرهای استان برگزار می‌کنیم و سال آینده یکی از شهرهای غرب استان میزبان خواهد بود.

در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای سوسنگرد و رزمنگان این حماسه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما