BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> برخورد قاطع و سریع با اغتشاشگران در دانشگاه‌ مازندران و نوشیروانی بابل | بلاغ نیوز
خانواده‌های دانشجویان از مسئولان درخواست کردند؛

برخورد قاطع و سریع با اغتشاشگران در دانشگاه‌ مازندران و نوشیروانی بابل

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۶۶۰۰۴
جمعی از خانواده های دانشجویان دانشگاه مازندران و نوشیروانی بابل در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان مازندران خواهان برخورد قاطع با اغتشاشگران در دانشگاه شدند.
۰
plusresetminus
برخورد قاطع و سریع با اغتشاشگران در دانشگاه‌ مازندران و نوشیروانی بابل
به گزارش بلاغ، جمعی از خانواده‌های بابلی و ساروی دانشجویان شاغل تحصیل در دانشگاه مازندران و دانشگاه نوشیروانی بابل، خواهان برخورد قاطع مسؤولان با اغتشاشگران درون دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت قانونی که در اختیار مسؤولان و روسای دانشگاه‌هاست شدند.

در این متن که خطاب به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استان مازندران بود، عنوان شده است؛ نگرانی اینجانبان از گلایه‌های گذشته در باره سوء استفاده برخی از اساتید دانشگاه مازندران و دانشگاه نوشیروانی از فرزندان دلبندمان برای اغتشاشات کاهش نیافت که بیشتر شده است، در روزهای اخیر اطلاعیه‌ای را با امضای جمعی از اساتید دانشگاه مازندران دریافت کردیم که بر نگرانی مان در خانواده افزود.

اطلاعیه مورد ذکر به خوبی نگرانی قبلی انتقال داده شده، که شورای صنف استادان دانشگاه به صورت علنی از فرزندان‌مان به عنوان سپر خواسته‌های خود استفاده می‌کنند در حالی که ما با هزار امید و آرزو به ثبت‌نام آنها در این دانشگاه‌ها اقدام کردیم و از هیچ مساعدتی به آنها برای پیشرفت تحصیلی‌شان و در نهایت برای توسعه میهن‌مان فرو گذار نکردیم اما با مشاهده اطلاعیه شورای صنف استادان احساس ناخوشایند ناامنی بر خانواده‌ها سایه انداخته است و حتی نگران سلامت و جان جگر گوشه‌های خود هستیم.

ما در منازل خود و تا برگشت‌مان از محل کار هر روز نگران فرزندان خود در دانشگاه هستیم توقع ما از مدیریت دانشگاه و استادان دانشگاه این بود که آنها را مثل فرزندان خودشان تلقی کنند اگر هم این فرزندان به امانت سپرده شده در موارد اندکی با احساسات و هیجان در باره مسائل کشور به اظهارنظر می‌کنند؛ معلمان و بزرگان کلاس و آموزش و تدریس این جوانان را برای پشتکاری در گذراندن واحدهای تحصیلی مورد راهنمایی قرار دهند و نگذارند جوانان علاقمند به پیشرفت علمی در دام برخی هم کلاسی‌های کم تعداد که تحت تاثیر مطالب رسانه‌های آن سوی آب‌ها به دور از شخصیت و نزاکت تحصیلی عمل می‌کنند قرار گیرند.

در پایان ضمن تشکر از خیرخواهی‌هایی که در باره برخی خانواده‌ها و پسران و دختران عزیز مازندران که در چند دانشگاه بزرگ استان مازندران انجام دادید از شما معاون محترم استاندار انتظار داریم که با تذکر به مدیران و استاد‌های دانشگاه‌های مازندران و نوشیروانی بابل که از دانشگاه‌های معتبر علمی دنیا است، در برخورد با سوء استفاده‌کنندگان از فرزندان دلبندمان که از آنها به عنوان سپر خود برای اغتشاش در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند دستور عاجل صادر فرمایید.

در این زمینه روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تدوین نامه‌ای در قالب تشکیلاتی به نام شورای صنفی اساتید دانشگاه مازندران با امضای تعدادی از اساتید این دانشگاه مبنی بر اینکه نباید به دانشجویان خیلی سخت گرفت و در بحث حضور و غیاب دانشگاه باید با آنان همراهی کند؛ اظهار کرد: سپر قراردادن دانشجو به نام تشکیلات صنفی برای مطامع صنفی، کار مذمومی است.

وی گفت: دانشگاه، کانون تولید علم است و این دانشگاه امروز از آرمان‌گرایی فاصله گرفت، دانشجویی که روزی ابرقدرت‌های ما را تهدید می‌کرد امروز بخواهد توسط عده معدودی از نقش و رسالت تاریخی دانشگاه که عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است دور شود، نسبتی با دانشجو و دانشگاه، حیای شرقی و اسلام و انقلاب ما ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: دانشجو باید نقش خود را به‌عنوان پیشتاز در مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و حق‌گویی، استکبارستیزی و اینکه دشمن بی‌دلیل امروز ملت ما را تحریم کرده، نشان دهد و  باید از حنجر دانشجویان شعار عدالت‌خواهانه و استکبارستیزی دربیاید.

وی خاطرنشان کرد: ده‌ها نفر از خانواده دانشجویان خطاب به بنده مبنی بر اینکه عده‌‌ای می‌خواهند به دلیل مطامع سیاسی فرزندان ما را سپر قرار دهند نوشتند و از بنده به‌عنوان مسؤول ارشد امنیتی و سیاسی استان خواستند، با آنها برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: همین‌جا تذکر می‌دهم و از رئیس دانشگاه مازندران می‌خواهم حتما با این مهم برخورد کند، خواسته ما از رئیس دانشگاه با این موارد و رفتارهای مذبذب که شأنیت ساحت علمی دانشگاه را به یک آوردگاه سیاسی مذموم تبدیل می‌کنند، این است که با آنها برخورد کند.

سلگی با هشدار اینکه دانشگاه کانون تولید علم است، یادآور شد: استادی که به نام دانشجو درصدد بنزین ریختن روی آتش است در حقیقت در زمین دشمن دارد بازی می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴