تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۶۵۸۴۷
رئیس حوزه هنری مازندران از رونمایی و ارائه نزدیک به ۵۰ اثر هنری در هفته مازندران خبر داد و گفت: موضوع زیست بوم محور برنامه ها و تولیدات حوزه هنری استان است.
۰
plusresetminus
رونمایی و ارائه ۵۰ اثر هنری در هفته مازندران/نمایشگاه عکس سامون به "بهارستان" می‌رود
به گزارش بلاغ، به مناسبت هفته مازندران با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه، تعدادی از تولیدات فرهنگی هنری زیست بوم حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

علی رجبی وند چالی مدیر کل امور اجتماعی و خانواده استانداری مازندران در این جلسه با قدردانی از فعالیت های حوزه هنری گفت: بازنمود فرهنگ مازندران از مسیر هنر (در ابعاد مختلف) کار ارزشمندی است که می تواند تاثیر خوب و قابل توجهی بر نسل جوان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هفته مازندران فرصت خوبی برای همگرایی و همکاری تمام افراد، مراکز و نهادهایی است که امکان کار در حوزه فرهنگ مازندران را دارند گفت: طی رایزنی های صورت گرفته از طرف حوزه هنری مازندران، یکشنبه ۱۵ آبان، مجموعه عکس های کتاب سامون ( از سری تولیدات این مرکز)، در محل نمایشگاه های مجلس  شورای اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود و این اتفاق ویژه ای خواهد بود.
 

رئیس حوزه هنری مازندران نیز موضوع زیست بوم را محور برنامه ها و تولیدات حوزه هنری مازندران عنوان کرد و گفت: سند تحول این مرکز بر اساس مزیت ها و ظرفیت های استان تنظیم شده و تلاش کردیم با زبان هنر به مسائل روز بپردازیم.

مهدی معصومی گرجی اشاره به رونمایی و ارائه نزدیک به ۵۰ اثر هنری در هفته مازندران گفت: در ویژه برنامه هنر بوم و بر تولیدات واحدهای مختلف هنری خود را که در یکسال اخیر صورت گرفته رسانه ای  می کنیم.
 

وی گفت: تولیدات حوزه هنری مازندران در یک سال اخیر (منطبق با سند تحول) بر اساس ظرفیت ها و مزیت های زیست بوم مازندران بوده و در رشته های مختلف فرهنگی هنری فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است.

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: کتاب عکس سامون( یکی از تولیدات حوزه هنری مازندران) مجموعه ای از عکسهای حدود ۵۰ عکاس است که با موضوع فرهنگ مازندران ( آداب و سنن، معماری، طبیعت و سبک زندگی) تهیه شده و به عنوان فرهنگ بخشی از مردم ایران در خانه ملت ( مجلس شورای اسلامی ) به نمایش گذاشته می شود.

وی درباره رونمایی از سند زیست بوم این مرکز در مجلس گفت: این سند مجموعه ای از مزیت ها و ظرفیتهای فرهنگی تاریخی اجتماعی و سیاسی مازندران بوده و نقشه راه خوبی برای فعالیت در زمینه های یاد شده بویژه امور فرهنگی می باشد.

معصومی گرجی گفت: پس از طرح ایده اولیه در حوزه هنری مازندران این موضوع توسط نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس پیگیری شده و نتیجه حاصله برگزاری نمایشگاهی در صبح روز یکشنبه ۱۵ آبان در محل نمایشگاههای مجلس شورای اسلامی رقم می خورد.
 

گفتنی است در این نشست که خبرنگاران درباره فعالیت های حوزه هنری مازندران و همچنین تولیدات ویژه هفته بزرگداشت مازندران با مسئولان این مرکز به گفتگو پرداختند دو کتاب پژوهشی «محرم در فرهنگ مردم مازندران» و «امام علی(ع) در فرهنگ مردم مازندران» نوشته «علی صادقی » و کتابهای  «قصه آقا» پرداختی به زندگی شهید «عبدالوهاب قاسمی» نوشته « آتنا فلاحتی» و « مستند هادی» نوشته « زمانه حسن نژاد» رونمایی شدند.

همچنین در  این رویداد فرهنگی هنری تابلو رنگ و روغن چهره آیت الله کوهستانی اثر « بانو خلیلی» و  مجموعه تصویر گری های مادران و همسران شهدا اثر «مریم فصل الله نژاد» رونمایی شد.

در ادامه با رونمایی از یک تابلو خوشنویسی از اشعار علامه حسن زاده آملی خبر از تولید و نمایشگاه مجموعه آثار اشعار و بیانات آن علامه فقید رسانه ای شده و همچنین با پخش تیزر هایی از فعالیت های واحد هنرهای نمایشی و هنرهای تصویری حوزه هنری مازندران در یکسال اخیر، حاضران در جریان تولیدات نمایشی، تصویری، کارگاه های تخصصی و آموزشی، و رویدادهای مهم این دو واحد قرار گرفتند.

در پایان نشست «هنر بوم و بر» به پاس تلاش صادقانه و توام با دغدغه خبرنگار انقلابی«جابر معافی»، ضمن یادکردی از  وی (با ذکر چند خاطره) و دیگر خبرنگاران در گذشته سالهای اخیر مازندران، از «مهرانگیز عباسی» سرپرست خبرگزاری فارس مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما