تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۶۵۸۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خواب آمریکایی ها برای برهم زدن آرایش سیاسی منطقه اگر بخواهد از ایران آغاز شود، هرگز محقق نخواهد شد.
۰
plusresetminus
خواب آمریکایی‌ها برای برهم زدن آرایش سیاسی منطقه هرگز محقق نمی‌شود
به گزارش بلاغ، محمدمهدی اسلامی در نشست با روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، سیدشمس الدین حسینی، نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرمانداران رامسر و عباس آباد و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی که در فرمانداری رامسر برگزار شد ضمن گرامیداشت ۱۳ابان و سالروز تبعید امام خمینی (ره)به ترکیه، اظهار کرد:حوادث سیزده آبان جزو شناسنامه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. در صدر این حوادث تبعید امام راحل عظیم الشان قرار دارد که ماهیت ضد استکباری و به طور ویژه ضد آمریکایی دارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: برخی این شبهه را مطرح می کردند که انقلاب اسلامی تا زمان پیروزی به دنبال آمریکا ستیزی نبود؛ حال آن که امام(ره) اساسا به خاطر مخالفت با مصونیت مستشاران آمریکایی از کشور تبعید شدند.

اسماعیلی افزود:سخنان امام به عنوان یک مرجع دینی در چهار آبان هزار و سیصد و چهل و سه بسیار قابل توجه است؛ آنجا که از عظمت ایران می گویند. این که عظمت و استقلال ایران را نابود کردند به دنبال تحقیر ما بودند. در آنجا امام راحل کاملا از موضع دفاع از منافع و هویت ملی سخن می گویند.

وی با اشاره به حادثه سیزده آبان سال پنجاه و هفت، روز دانش آموز گفت: در آن روز دانش آموزان ما مظلومانه در مقابل دانشگاه تهران توسط عمال مزدور پهلوی به شهادت رسیدند.

سیزده آبان سال پنجاه و هشت رخداد دیگری بود که اسماعیلی با اشاره به آن گفت: دانشجویان خط امام در آن روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ریشه و مرکز توطئه امریکا علیه ملت ایران را هدف قرار دادند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد:آمریکایی ها از دیروز تا امروز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشته اند. روزی که محمدرضا پهلوی بیست و پنج مرداد سال سی و دو از همین شهر رامسر مجبور به فرار از کشور شد، امیدی به بازگشت نداشت اما آمریکایی ها در بیست و هشت مرداد علیه دولت ملی کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی را برای یک استبداد خشن بیست و پنج ساله به کشور بازگرداندند.

وی افزود: تروریسم رسانه ای که امروز آمریکایی ها به راه انداخته اند، با تحریف، دروغ و جعل، اتحاد ملی ما را هدف گرفته و به دنبال انشقاق در صفوف مردم ایران است و می خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد.

وزیر فرهنگ دولت مردمی ادامه داد: آمریکایی ها در تلاش برای تحقق آمال طولانی مدت خود در شکل دادن به خاورمیانه جدید با تجزیه کامل منطقه و تولد دولت های جدید هستند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خواب آمریکایی ها برای برهم زدن آرایش سیاسی منطقه اگر بخواهد از ایران آغاز شود، هرگز محقق نخواهد شد. ایران با بهره مندی از رهبری حکیم و بیدار و امت حاضر در صحنه چهل و سه سال است نقشه آمریکایی ها را برملا و آن ها را مفتضح کرده است که ان شاالله به انزوا و سقوط ابدی آمریکا منجر خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال قراردادن روز مازندران در تقویم، در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیگیری و نهایی شد؛ چنان که حق مازندران بزرگ در ایجاد اولین دولت کامل پیروان مکتب اهل بیت(ع) در قرن سوم و تداوم آن بود.

وزیر ارشاد با اشاره به آغاز درخشش تمدن اسلامی از همین دوره، گفت: بسیاری از بزرگان ما در پناه آرامش و علم دوستی، عقلانیت و نگاه عدالت محور پیروان مکتب اهل بیت و رونقی که در شاخه های مختلف علم فراهم شد، از همین منطقه برخاستند. با آغاز دولت علویان و شکل گیری دولت هایی چون آل بویه، فاطمی و حمدانی ها در نقاط مختلف جهان اسلام، قرن سوم تا پنجم شاهد درخشش تمدن اسلامی شد.
 
وی با اشاره به شکل گیری دولت هایی همچون سادات مرعشی در منطقه مازندران گفت: از آن روز تا امروز که قرن پانزدهم است، فرزندان مازندران برگ های زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس و دفاع از حرم رقم زده اند که مایه مباهات اند و امیدواریم جوانان مازندرانی این مسیر را تداوم بخشند.

 اسماعیلی به ثبت روز ملی مازندران به همت شورای فرهنگ عمومی  در تقویم اشاره کرد و افزود:مازندران بزرگ در ایجاد اولین دولت پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام پیشتاز بوده و قرن سوم که این اتفاق رخ می دهد آغاز دوره درخشش تمدن اسلامی است و بسیاری از بزرگان ما از این منطقه  در پناه آرامش، علم دوستی ،عقلانیت و نگاه عدالتمندانه که پیروان مکتب اهل بیت دارتد ایجاد کردند رونق را در شاخه های مختلف   علم و دانش به وجود آمد و تمدن اسلامی درخشش پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه امروز فرزندان مازندران برگ های درخشان زرینی  در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلام رقم زدند در دفاع مقدس و دفاع از حرم خوش درخشیدند.طبیعتا حق این منطقه است از امکانات فرهنگی هنری برخوردار باشد.

 اسماعیلی با بیان اینکه رامسر به تنهایی یک حوزه فرهنگی هنری است ، ادامه داد: همه ما به فرهنگ ،تاریخ و طبیعت رامسر افتخار می کنیم تلاش داریم مشکل مجتمع فرهگی هنری رامسر با همراهی میراث مرتفع شود .تا پایان آبان وضعیت حقوقی این مجتمع را برطرف خواهیم کرد.

 وی به پروژه نیمه کاره تالار مرکزی ساری طی ۱۶سال که  ۸۰میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد اشاره کرد و یادآور شد: در دولت سیزدهم در هشت ماه ۹۰میلیارد تومان هزینه شد و تالار مرکزی ساری افتتاح شد .

اسماعیلی با تاکید براینکه رامسر منطقه راهبردی دولت است و با توجه به نگاه دولت به کشورهای آسیتی میانه.قفقاز وحوزه پیرامونی دریای خزر از این‌رو  تقویت زیرساخت فرهنگی رامسر با توجه به همسایه گی با کشورهای حاشیه خزر مهم است،  گفت: فعالیت های بین المللی و منطقه ای را تلاش داریم در این منطقه برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خواست فرماندار عباس آباد برای ايجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در عباس آباد، بیان کرد:  اگر در این شهر مجتمع فرهنگی شروع به کار نکرد اگر طرفیتی وجود دارد  پیشنهاد شود تا زیرساخت رسمی در حوزه فرهنگ و هنر آنجا ایجاد شود چرا که  زیبنده نیست شهرستان ۱۴سال ایجاد شده باشد اما زیرساخت های فرهنگی در آنجا موجود نباشد .

وی تاکید کرد: آغاز پروژه در این اوضاع اقتصادی کشور  دشوار است اما در بخش نرم افزاری دست ما برای حمایت باز است باید کار را به مردم بسپاریم و موسسات را با هدف رونق حوزه فرهنگ و هنر تقویت کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به‌ اوضاع اقتصادی دولت پروژه هایی که پیشرفت ۴۰تا۵۰درصدی دارد را تمایل به تکمیل داریم، گفت: از سال ۸۶به بعد با عدم جذب نیرو مواجه ایم، منابع انسانی و تجهیز ادارات در اولویت وزارتخانه قرار دارد .

وی خواستار ایجاد دفتر انجمن سینمای جوان در غرب مازندران شد و از اعلام آمادگی این وزارتخانه از جشنواره موسیقی کودکان خبر داد.

اسماعیلی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری برای ما بسیار مهم است، گفت: این کانون ها محل اصلی کار فرهنگی هنری محسوب می شوند .

 وی بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر را نمی خواهیم از آبش خور اصلی انقلاب جدا کنیم جلوه گاه انقلاب اسلامی، مساجد هستند.

 اسماعیلی با تاکید براینکه اعتلای فرهنگ و هنر باید در بستر مناسب خودش همانند مساجد محقق شود، گفت: چنانچه طرح های فاخر و ارزشمند در حوزه کانون های مساجد از مازندران ارائه شود قطعا حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه  مساجد می توانند محل آموزش فرهنگی هنری باشند، افزود: فعالیت های قرآنی بشدت درحال حمایت هستند.طرح بشری را در دست اجرا داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه سلمانشهر نیازمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت:  پیوست فرهنگی ساحل نیز آماده شده در شورای فرهنگ عمومی تصویب شد.

وی اضافه کرد: بسته پیوست فرهنگی نیز به زودی رونمایی می شود بودجه ویژه نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴