تقدیم به مدعیان جدایی ورزش از سیاست؛

انگلیس به تکواندوکاران ایران ویزا نداد

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۴۵۰
انگلیس از صدور روادید برای تکواندوکاران ایران برای حضور در رقابت‌های گرندپری منچستر خودداری کرد.
۰
plusresetminus
انگلیس به تکواندوکاران ایران ویزا نداد

به گزارش بلاغ؛ سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۲ دیروز جمعه در حالی با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۶۱ کشور به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز شد که ملی‌پوشان ایران به دلیل صادر نشدن روادید از سوی سفارت انگلستان در آنکارا، حضور در این مسابقات را از دست دادند. 

هادی ساعی رئیس‌فدراسیون تکواندو در واکنش به این اقدام غیرورزشی انگلیس گفت: همیشه شعار می‌دهند که ورزش باید جدا از سیاست باشد، اما باز هم مسائل سیاسی را در ورزش دخالت دادند و متأسفانه این اتفاق و عدم حضور در این مسابقات کار ما را برای کسب سهمیه المپیک پاریس سخت خواهد کرد. 

وی در مورد واکنش فدراسیون تکواندو به این اتفاق تصریح کرد: حتماً واکنش نشان خواهیم داد. پیش‌بینی این اتفاق و مشکلاتی که وجود خواهد داشت را می‌کردم و وقتی در شهریور ماه در گرندپری پاریس حضور پیدا کردم با رئیس‌فدراسیون جهانی و رئیس‌فدراسیون تکواندو انگلیس صحبت و درخواست کردم که زودتر دعوت‌نامه ما را ارسال کنند. در آن مقطع گفتند که هنوز دعوت‌نامه برای هیچ کشوری ارسال نشده است که توضیح دادم ما برای دریافت ویزا باید به کشور ثالث برویم و برای همین زودتر دعوت‌نامه ما را ارسال کنید.

ساعی با اعلام اینکه این مشکل برای چند کشور دیگر نیز این اتفاق به وجود آمده است، گفت: علاوه‌بر ایران، چند کشور دیگر نیز را داشتند و حتماً ما به این موضوع اعتراض و واکنش و نامه اعتراضی به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندو انگلیس خواهیم زد. بشخصه در جامعه بین‌المللی تلاش خواهم کرد تا این اتفاق دوباره تکرار نشود و میزبانی به کشورهایی تعلق گیرد که حداقل شرایط صدور ویزای مسابقات به این مهمی را تسهیل کنند، مسابقاتی که نتیجه آن در آینده زندگی ورزشی ورزشکاران خیلی تأثیرگذار است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عبدالله
تقدیم به بلاغ ، از جمله مدعیان ورزش انقلابی
-هفته تربیت بدنی به عنوان نماد در استان ورزشی را بدون مدیر و بدون توجه مدیران حاکمیتی پشت سر قرار دادیم .
- بیش از یک ماه است اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران به عنوان متولی و ناظر جامعه ورزش و جوانان بدون حتی سرپرست است !
- در آستانه آبان ماه و در یک سالگی مدیریت استاندار انقلابی هیچ جلسه ای تحت عنوان شورای عالی ورزش تشکیل نشده و تمامی موضوعات ورزش و جوانان به صف اعتراضات لیدرها کشیده شده تا آستانه آبروریزی برای دولت هدایت شود تا جناب والی دولت مازندران تکانی بخورد و غضبی کند تا مثلا علفی برای میزبانی لیگ برتر سبز شود .

-
سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰