تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۳۴۵
رئیس ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها ۴۵ درصد متقاضیان ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند گفت: طرح نخلستان برای رشته‌هایی که بازار کار ندارند اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
رئیس ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای: راه خروج جوانان از بن‌بست بیکاری کسب مهارت است
به گزارش بلاغ؛ غلامحسین حسینی‌نیا، کسب مهارت را راهگشای خوشبختی جوانان و خروج از بن‌بست بیکاری دانست و افزود: دانشگاه معجزه نمی‌کند و جوانان نباید سال‌های طلایی عمر خود را برای استخدام در دولت از دست بدهند.
وی با بیان اینکه افراد ماهر، سرمایه و رکن اصلی تولید می‌باشند، اظهار داشت: افراد به مدد مهارت به ابزار، جان بخشیده و تولید و بهره‌وری ایجاد می‌کنند و دریافت تسهیلات، بدون داشتن مهارت، اشتغال ایجاد نمی‌کند؛ بلکه یک بیکار بدهکار تولید می‌کند.
حسینی‌نیا با اشاره به اجرایی شدن سه طرح ملی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: یکی از این طرح‌ها با عنوان نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته‌هایی که بازارکار مطلوبی برایشان وجود ندارد و در قالب این طرح به آنها در مدت 6 ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات آموزش داده می‌شود. در کشور 500 هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود دارد.
رئیس‌ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با حضور معاونان این واحد دانشگاهی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با هدف توانمند‌سازی دانشجویان و دانش‌آموختگان در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی منعقد شد.
رئیس ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در برخی رشته‌های این سازمان تا 45درصد ورودی‌ها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که به دنبال مهارت‌آموزی برای کسب درآمد هستند.
حسینی‌نیا افزود: مهارت‌آموزی در محیط واقعی طرح دیگر این سازمان است که به تعداد یک نفر یا بیشتر، کارآموزی در محیط کار انجام می‌شود.
وی توسعه آموزشگاه‌های آزاد را از دیگر سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد و گفت: حتی کارگاه‌های دولتی را بدون دریافت هزینه دراختیار آموزشگاه‌های آزاد قرار می‌دهیم، زیرا نگاه سازمان برگسترش چتر آموزشی در سراسر نقاط کشور است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴