مگر افراد دستگیرشده، خبرنگاران نیابتی و خبرنگار میدانی رسانه‌های دشمن از جمله اینترنشنال سعودی بوده‌اند که این رسانه ضدایرانی این‌چنین با عصبانیت نسبت به بازداشت آنان اعتراض می‌کند؟!
۰
plusresetminus
خبرنگاران شبکه اینترنشنال سعودی در ایران دستگیر شدند؟/ ذوق‌زدگی رسانه‌های دشمن از وارد کردن چاشنی اقتصادی به آشوب
به گزارش بلاغ، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.
*******
خبرنگاران شبکه اینترنشنال سعودی در ایران دستگیر شدند؟
در هفته‌های گذشته تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب به دلیل نقش داشتن در آشوب و التهاب و تهیه خوراک خبری مدنظر رسانه‌های معاند، بازداشت شدند.
بازداشت این افراد با اعتراض رسانه‌های «سعودی-انگلیسی-اسرائیلی» مواجه شده و آن‌ها چندین بار خواستار آزادی این افراد شدند.

 
اما در این میان شبکه «سعودی-انگلیسی-اسرائیلی» «ایران اینترنشنال» صراحتاً به اصل مسئله اعتراف کرد و گفت: «در شرایطی که شماری از خبرنگاران برای گزارش اعتراضات ایران بازداشت شدند و دسترسی رسانه‌های خارجی به داخل ایران تقریباً غیرممکن است و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هم هیچ دفتر و خبرنگاری در ایران ندارند، پوشش دقیق اخبار داخل ایران از همیشه سخت‌تر به نظر می‌رسد.»
 
 
 
یک سؤال؛ مگر افراد دستگیرشده، خبرنگاران نیابتی و خبرنگار میدانی رسانه‌های دشمن و ازجمله اینترنشنال سعودی بوده‌اند که این رسانه ضد ایرانی این‌چنین با عصبانیت نسبت به بازداشت آنان اعتراض می‌کند؟! چرا کار اینترنشنال سعودی سخت‌تر شده است؟!
این روزها و پس از دستگیری برخی خبرنگاران فعال در آشوب، ارجاع رسانه‌های معاند به رسانه‌های داخلی بسیار کم شده است و رسانه‌های معاند از این وضعیت کلافه شده‌اند. سؤال دیگر این است که چرا باید برخی افراد در پوشش خبرنگار داخلی، نقش خبرنگار میدانی و نیابتی رسانه‌های دشمن را ایفا کنند؟ مدیران رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب چرا این فضا را برای این افراد فراهم می‌کنند؟!
 
ذوق‌زدگی رسانه‌های دشمن از واردکردن چاشنی اقتصادی به آشوب
علیرغم تبلیغات گسترده و عملیات روانی پیچیده رسانه‌های به‌ظاهر فارسی‌زبان در خارج از کشور (بخوانید پادوهای رسانه‌ای سیا و موساد و ام آی سیکس) اما هوشمندی مردم ایران، این نقشه پیچیده و شوم را ناکام گذاشت.
اما اکنون و پس از پایان اغتشاش و التهاب، رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه 5 اقتصاددان سرشناس ایرانی: شاید هنوز دیر نشده باشد» تلاش کردند تا به‌زعم خود خون تازه‌ای در جریان آشوب و التهاب تزریق کنند.




 
این اقدام و انتشار این بیانیه با استقبال ویژه رسانه‌های دشمن و ازجمله با ذوق‌زدگی بی‌بی‌سی فارسی مواجه شد. چرا؟! به این دلیل که دشمن امیدوار است که ترکیب مسئله زنان با مسئله معیشت بتواند باز هم به جریان آشوب، برای آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی، مجال و فرصت بدهد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «در پی ضایعه تأسف‌باری که برای شادروان خانم مهسا امینی حین بازداشت به وقوع پیوست، موجی از اعتراض‌ها در جامعه به راه افتاد که هنوز هم ادامه دارد. قبل از آن هم در آبان ۹۸ حرکت گسترده دیگری به دنبال افزایش قیمت بنزین به وقوع پیوست و پیش از آن هم در دی ۱۳۹۶ اتفاقات مشابهی رخ داده بود. بدیهی است چنانچه جامعه در شرایطی قرار داشت که رضایت عمومی در آن برقرار می‌بود، عرصه بروز نارضایتی‌های موردی، محدود به موضوعاتی می‌شد که توسط نهادهای متعارف سیاسی و مدنی با شیوه‌های کم‌هزینه قابلیت حل‌وفصل داشت؛ بنابراین سؤال بسیار مهمی که در چنین مواقعی اهمیت بالا پیدا می‌کند آن است که چرا جامعه در چنین وضعیت ناپایدار و ملتهبی قرار گرفته و به انبار مواد محترقه‌ای تبدیل‌شده که با جرقه‌هایی مشتعل شده و آتش به‌سرعت در آن، گسترش پیدا می‌کند.»


 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «درخواست توام با تأکید از نظام تصمیم‌گیری، توجه به این نکته اساسی است که جامعه ایران، امروز با مجموعه بی‌سابقه‌ای از مشکلات روبه‌رو است و به‌هیچ‌وجه ظرفیتی برای اضافه‌شدن مشکل جدید به آن‌ها وجود ندارد. به بهانه کوچکی همه‌چیز می‌تواند به‌طور ناگهانی به هم بریزد. برای کنار زدن مشکلات عظیم اقتصادی و چالش بزرگ سیاست خارجی، چاره‌ای جز همراه کردن مردم با همه چندگونگی و تنوعی که دارند نیست و این همراه کردن تنها با پذیرش واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود جامعه ایران، به همین شکل موجود حاصل می‌شود. شاید هنوز هم دیر نشده باشد.»
در پایان این بیانیه تأکید شده است: «به‌راحتی می‌شد با پذیرش خطایی که صورت گرفته و ضایعه‌ای را نه فقط برای یک خانواده کوچک بلکه برای خانواده بزرگ و مهربان ایرانی به وجود آورده و عذرخواهی بابت آن، ابعاد غم‌بارِ موضوع، محدود به یک مسئله شود؛ اما با کمال تأسف، آن یک مسئله، امروز به ده‌ها و بلکه صدها ضایعه جبران‌ناپذیرِ انسانی و اجتماعی و سیاسی تبدیل‌شده است. در حال حاضر همچنان این فرصت وجود دارد که با آزادی همه آنانی که فرزندان این سرزمین هستند و باید در ساختن فردای آن نقش‌آفرینی کنند و فراهم آوردن شرایط طرح و بیان آزادانه انتقادها و ابراز اعتراض‌های رسمی و مسالمت‌آمیز، گام اول انسجام مجدد جامعه برای گذار از این پیچ خطرناک برداشته شود.»
نکته قابل تأمل اینجاست که در این بیانیه به کارنامه بسیار ضعیف و میراث اقتصادی دولت روحانی هیچ اشاره‌ای نشده است. نکته دیگر اینکه امثال آقای مسعود نیلی (از امضاءکنندگان این بیانیه) از تصمیم گیران اصلی در دولت‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب و ازجمله دولت روحانی بوده و به عبارتی از بانیان اصلی مشکلات اقتصادی موجود در کشور هستند.

پایان پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴