تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۶۵۰۷۰
رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز باداب سورت شهرستان ساری در بیش از ۱۹ هزار هکتار پایان یافت.
۰
plusresetminus
پایان مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز باداب سورت ساری
به گزارش بلاغ، محمد عموزاد گفت: مطالعات تفصیلی اجرایی فنی آبخیزداری، حوزه باداب سورت شهرستان ساری به مساحت ۱۹۵۰۰ هکتار در سطح استان پایان یافت.

پتانسیل بالای اراضی منطقه به فرسایش، خشک شدن چشمه‌ها و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، فقر پوشش گیاهی، عدم اشتغال و رونق اقتصادی، مهاجرت حوزه نشینان به مناطق شهری را از جمله دلایل لازم فنی مطالعه برای زیرحوزه‏ باداب سورت بیا ن کرد.

وی با اشاره به اینکه چشمه‌های باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد و بعد از کوه دماوند، دومین میراث طبیعی ایران است افزود: این چشمه‌ها در جهان هم ارزش بالایی دارند و پس از پاموکاله ترکیه، دومین چشمه آب شور ثبت شده در جهان است.

رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با بیان اینکه متاسفانه این چشمه‌ها آسیب زیادی دیده اند و نیاز به ازمایش خاک ویژه منطقه دارد، گفت: چشمه باداب سورت این میراث طبیعی در اثر کم آبی و خشکسالی و همچنین مدیریت نادرست در حال نابودی است، لذا انجام مطالعه‌ای همه جانبه در سطح حوزه لازم و ضروری می‌باشد.

چشمه‌های باداب سورت در جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستا‌های اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴