کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تا هفته نخست مهرماه ۱۴۰۱؛

۹۳ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت روحانی تسویه شد

13 مهر 1401 ساعت 20:33

تا هفته نخست مهرماه امسال، بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان از تعهدات مربوط به اوراق با تضمین دولت تسویه شد؛ این بدهی عمدتا مربوط به اوراق مالی است که دولت روحانی منتشر و خرج کرده بود و دولت رئیسی در حال تسویه آن است.


به گزارش بلاغ، بر اساس آماری که مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت در وزارت اقتصاد منتشر کرده،  از ابتدای سال جاری تا هفته نخست مهرماه مبلغ بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان از تعهدات مربوط به اوراق با تضمین دولت در سال ۱۴۰۱ تسویه شده است.

این ۹۳ هزار میلیارد تومان شامل مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت اصل اوراق فروخته‌شده و ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت سود آنها بوده است.

مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت در وزارت اقتصاد اعلام کرده که مبلغ موردنیاز برای تسویه تعهدات اوراق با تضمین دولت تا انتهای سال ۱۴۰۶ بیش از ۶۳۶ هزار میلیارد تومان بود که دولت سیزدهم در نیمه اول امسال ۹۳ هزار میلیارد تومان آن را تسویه کرد. بنابراین مبلغ باقی‌مانده تا پایان سال ۱۴۰۶،  ۵۴۳ هزار میلیارد تومان است که شامل ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت اصل اوراق و ۸۳ هزار میلیارد تومان بابت سود آنها است.

۹۳ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت روحانی تسویه شد
بدهی‌های به جامانده از دولت روحانی، یکی از مشکلات اصلی دولت رئیسی است. علاوه بر انتشار بی‌رویه اوراق مالی، دولت گذشته بدهی سنگینی به صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بانک‌ها و نهادهای عمومی همچون صندوق‌های بازنشستگی به جا گذاشته است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 465050

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/465050/۹۳-هزار-میلیارد-تومان-بدهی-دولت-روحانی-تسویه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com