کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف خبر داد:

صدور سند مالکیت برای ۷۰۰ هزار رقبه وقفی در کشور

12 مهر 1401 ساعت 16:05

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامور خیریه، با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ درصد معادل ۷۰۰ هزار رقبه وقفی کشور سند دار شده است، گفت: حدود ۲۰۰ هزار رقبه که درمجموع بیش از ۲۸ هزار پلاک می‌شود بدون سند مالکیت است


به گزارش بلاغ، مجتبی باقرزاده در همایش تجلیل از متولیان موقوفه‌های مازندران که در شهرستان آمل برگزارشد، اظهار کرد: برای این تعداد رقبه وقفی، هفت هزار و ۷۰ جلد سند مالکیت صادر شد که ۲ هزار و ۶۳۰ پلاک آن از اسناد دفترچه‌ای بوده که در راستای اجرای قانون حدنگارکاداس انجام شد.

وی، حفظ و حراست از اسناد وقفی کل کشور و املاک موقوفه، تثبیت و صیانت از املاک موقوفه و سند دار کردن اسناد موقوفه و بقاع متبرکه را از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های برنامه این سازمان برای جلوگیری از تعرض و موقوفه خواری با سنددارشدن موقوفات بیان کرد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامورخیریه با بیان اینکه تا پایان امسال نیز تعداد ۱۵ هزار جلد سند مالکیت پلاک‌های وقفی برای موقوفات بدون سند درکشور صادر خواهد شد، تصریح کرد: دراین راستا تفاهم نامه وهمکاری‌های مشترکی درقالب کارگروه‌های ویژه برای زمین‌ها وموقوفه‌هایی که دارای معارض و مشکلات قانونی بیشتری هست، تشکیل شده تا روند کار با سرعت بیشتری انجام شود.

باقرزاده ادامه داد، برای حفظ استاد وقفی برنامه‌ای تدوین شده و در همین راستا آرشیو مرکزی اسناد سازمان اوقاف ساماندهی و تجهیز شده است.

وی، با اشاره به اینکه به همین منظور جمع آوری اسناد وقفی سراسر کشور و ایجاد آرشیو مرکزی الکترونیکی و نظام‌مند کردن سیستم امانت اسناد در سازمان اوقاف را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این سازمان تعریف شده است، گفت: طرح اسکن اسناد وقفی موجود در بایگانی‌ها و بارگذاری در سامانه جامع موقوفات در حال اجرا است وپیش بینی می‌شود تا پایان امسال دست کم ۲۰ هزار پلاک موقوفه در بانک اطلاعات کاداس ثبت وجانمایی شود.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامور خیریه، با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ درصد معادل ۷۰۰ هزار رقبه وقفی کشور سند دار شده است، بیان‌کرد: حدود ۲۰۰ هزار رقبه که درمجموع بیش از ۲۸ هزار پلاک می‌شود بدون سند مالکیت است که پرونده‌های قانونی واداری آن‌ها در حال انجام و صدور سند در سال جاری وسال‌های آینده است.

باقرزاده، جمع آوری اسناد وقفی موجود در ادارات اوقاف را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد اسناد جمع آوری شده و مابقی در دست اقدام است، ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و نگهداری بهتر از اسناد وقفی انجام می‌شود.

باقرزاده با اشاره به جمع آوری اسناد موقفی از سایر نهادها، افزود: اسناد وقفی موجود در آرشیو سازمان نیز مرمت و میکروب زدایی خواهند شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 465026

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/465026/صدور-سند-مالکیت-۷۰۰-هزار-رقبه-وقفی-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com