مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف خبر داد:

صدور سند مالکیت برای ۷۰۰ هزار رقبه وقفی در کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۶۵۰۲۶
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامور خیریه، با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ درصد معادل ۷۰۰ هزار رقبه وقفی کشور سند دار شده است، گفت: حدود ۲۰۰ هزار رقبه که درمجموع بیش از ۲۸ هزار پلاک می‌شود بدون سند مالکیت است
۰
plusresetminus
صدور سند مالکیت برای ۷۰۰ هزار رقبه وقفی در کشور
به گزارش بلاغ، مجتبی باقرزاده در همایش تجلیل از متولیان موقوفه‌های مازندران که در شهرستان آمل برگزارشد، اظهار کرد: برای این تعداد رقبه وقفی، هفت هزار و ۷۰ جلد سند مالکیت صادر شد که ۲ هزار و ۶۳۰ پلاک آن از اسناد دفترچه‌ای بوده که در راستای اجرای قانون حدنگارکاداس انجام شد.

وی، حفظ و حراست از اسناد وقفی کل کشور و املاک موقوفه، تثبیت و صیانت از املاک موقوفه و سند دار کردن اسناد موقوفه و بقاع متبرکه را از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های برنامه این سازمان برای جلوگیری از تعرض و موقوفه خواری با سنددارشدن موقوفات بیان کرد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامورخیریه با بیان اینکه تا پایان امسال نیز تعداد ۱۵ هزار جلد سند مالکیت پلاک‌های وقفی برای موقوفات بدون سند درکشور صادر خواهد شد، تصریح کرد: دراین راستا تفاهم نامه وهمکاری‌های مشترکی درقالب کارگروه‌های ویژه برای زمین‌ها وموقوفه‌هایی که دارای معارض و مشکلات قانونی بیشتری هست، تشکیل شده تا روند کار با سرعت بیشتری انجام شود.

باقرزاده ادامه داد، برای حفظ استاد وقفی برنامه‌ای تدوین شده و در همین راستا آرشیو مرکزی اسناد سازمان اوقاف ساماندهی و تجهیز شده است.

وی، با اشاره به اینکه به همین منظور جمع آوری اسناد وقفی سراسر کشور و ایجاد آرشیو مرکزی الکترونیکی و نظام‌مند کردن سیستم امانت اسناد در سازمان اوقاف را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این سازمان تعریف شده است، گفت: طرح اسکن اسناد وقفی موجود در بایگانی‌ها و بارگذاری در سامانه جامع موقوفات در حال اجرا است وپیش بینی می‌شود تا پایان امسال دست کم ۲۰ هزار پلاک موقوفه در بانک اطلاعات کاداس ثبت وجانمایی شود.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف وامور خیریه، با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ درصد معادل ۷۰۰ هزار رقبه وقفی کشور سند دار شده است، بیان‌کرد: حدود ۲۰۰ هزار رقبه که درمجموع بیش از ۲۸ هزار پلاک می‌شود بدون سند مالکیت است که پرونده‌های قانونی واداری آن‌ها در حال انجام و صدور سند در سال جاری وسال‌های آینده است.

باقرزاده، جمع آوری اسناد وقفی موجود در ادارات اوقاف را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد اسناد جمع آوری شده و مابقی در دست اقدام است، ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و نگهداری بهتر از اسناد وقفی انجام می‌شود.

باقرزاده با اشاره به جمع آوری اسناد موقفی از سایر نهادها، افزود: اسناد وقفی موجود در آرشیو سازمان نیز مرمت و میکروب زدایی خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴