تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۶۴۹۵۴
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش پیش‌زمینه ایجاد وحدت در حوزه و دانشگاه است، ما با ضعف و جهل علمی و علم بدون دین مخالف هستیم.
۰
plusresetminus
وحدت حوزه و مدارس همراه با ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران که در سالن همایش اهل بیت علیهم السلام ساری برگزار شد، ضمن تحسین عملکرد آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برای تربیت دینی نسل نو ، اظهار کرد: همکاری این دو نهاد یک عملکرد خداپسندانه است.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خداوند متعال دانش آموزان و تربیت آنها را به عنوان یک امانت در اختیار انقلاب اسلامی قرار داده تا برای آینده نظام ساخته شوند، گفت: تربیت دانش آموزان با تعاون حوزه های علمیه و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

محمدی لائینی با بیان اینکه زمانی وحدت حوزه و دانشگاه موفق خواهد شد که وحدت حوزه و آموزش و پرورش شکل گیرد، افزود: برای ایجاد وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش باید وحدت بین حوزه و خانواده شکل گیرد تا گفته های حوزه در مدارس در خانواده تافته نشود.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر که دانش آموزان حضور داشته اند را نباید برجسته کرد چرا که وقتی می گوییم ملت همراهی نکرده و مهمترین عامل پایان اغتشاشات عدم همراهی ملت بوده نباید صف دانش آموزان را با آشوبگران یکی دانست،  گفت: آن دسته از دانش آموزان که در اغتشاشات حاضر شدند فریب خورده بودند.

محمدی لائینی بابیان اینکه باید با بی سوادی مقابله شود، اظهار کرد: اینکه سطح آموزش در مدارس دولتی با مدارس غیر انتفاعی متفاوت باشد خلاف عدالت است، باید مدارس دولتی عادی به گونه ای عمل کنند که رتبه های برتر کنکور و المپیادهای علمی از آن دانش آموزان این مدارس شود.

این مسئول با بیان اینکه با جهل و ضعف علمی مخالف هستیم، افزود: علم بدون دین نیز پسندیده نیست. علم عالم باید در راستای تزکیه باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه علم باید در راستای خداشناسی و دینداری باشد که مسلسل ساز و جنگ افروز نشود، گفت: علم باید با دیانت ناب همراه باشد.

وی با اشاره به نفوذ انجمن حجتیه در مدارس افزود: امروز دیانت منهای سیاست که مظهر تحریف انقلاب اسلامی است در حال ترویج است که خطر آفرین می باشد.

محمدی لائینی بابیان اینکه علم با دین انگلیسی پسندیده نیست بلکه دینداری با نگاه انقلابی و دینی باید در مدارس آموزش داده شود، گفت: قدردان طلاب طرح امین برای تربیت دینی دانش آموزان هستیم و باید سازو کاری برای تامین معاش این طلاب دیده شود.

وی با بیان اینکه ارزش های اسلامی همانند حجاب در مدارس رعایت نمی شود، افزود: گاها معلمان دروس دینی نگاه هماهنگ با درسی که می دهند ندارند.

محمدی لائینی بابیان اینکه دانش آموزان باید قرآنی باشند و لااقل قرآن را بدون غلط قرائت کنند، گفت: تعامل حوزه و آموزش وپرورش باید به تربیت دینی دانش آموزان ختم شود.

فعالیت ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز از فعالیت ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور خبر داد و گفت: تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد اظهار کرد: هم‌اکنون بخش آموزش و به‌روزرسانی آموزش روحانیون از مهمترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با پیگیری‌های مدیریت محترم حوزه‌های علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های به‌روز به روحانیون در دست اجرا است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح امین در مدارس را کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس برشمرد و گفت: وضعیت آموزش و پرورش اکنون در شان نظام نیست.

وی با بیان اینکه اگر می گوییم علم باید علم دینی باشد باید به تقویت همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش کمک کنیم،  افزود: اگر حوزه و روحانیت درون حجره ها بنشیند نمی توان انتظار تربیت دینی دانش آموزان را داشت.

نیکزاد با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای تحقق همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش،  ادامه داد: در عرصه های مختلف آموزشی، تربیتی،  تبلیغی و ... برنامه تدوین شده است و بزودی به استان ها ابلاغ می شود.

 وی به اثرگذاری طرح امین در مدارس کشور اشاره کرد و افزود: بالای ۷۰درصد رضایت از اجرای این طرح در کشور وجود دارد. تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

نیکزاد با بیان اینکه از حیث صیانتی طلاب طرح امین مصاحبه و بررسی می شوند، یادآورشد: ۲۰هزار روحانی در مدارس کشور مجری طرح امین هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ساعت آموزش مجازی، حضوری، خودخوان و کارگاهی برای مجریان طرح امین دیده شده است،  گفت: بزرگترین شبکه انسانی از حیث دانش آموز  و معلم را در دستگاه تعلیم و تربیت داریم و باید این ظرفیت را دریابیم. بحث همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید به صورت جدی دنبال شود.

نیکزاد با بیان اینکه ایجاد مدارس غیر دولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است،  افزود: آینده تشیع در دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است باید تربیت دینی این نسل مورد توجه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴