تاریخ انتشارجمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۴۹۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد آن هستیم که مردم با آشوبگران همراهی نکردند و بزرگترین عصبانت آنها از این قضیه است.
۰
plusresetminus
عدم همراهی مردم با آشوبگران دشمنان را عصبانی کرده است
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی، آن را بهترین رفیق راه دانست و سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت و افزود: حق گرایی سبب عزت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با گرامیداشت آغاز امامت و زعامت حضرت بقیه الله (عج) اظهار داشت: باید در عصر غیبت وظیفه خود را نسبت به حضرت بشناسیم و انجام دهیم و یکی از برجستگی‌های شیعه، عاشورا و قیام امام حسین (ع) و غدیر است و جامعه شیعی با تکیه بر آن به آزادی و سربلندی می‌رسد.

امام جمعه ساری ادامه داد: چشم انداز دلنواز از آینده روشن و مهدویت از دیگر برجستگی‌های شیعه است زیرا مهدویت قدرت نرم بوده و به ما امید وروحیه می‌دهد و امروز دشمنان قصد ناامیدی ما را دارند و دست به هر شیطنتی می‌زنند.

محمدی لائینی با اشاره به انگیزه‌های متفاوت آشوب‌ها گفت: هدف آشوب‌های خیابانی امیدهایی است که دشمنان می‌دهد ولی امیدی که ملت ما از مهدویت می‌گیرد، راستین و واقعی است و این نشان از اهمیت مسئله مهدویت است.

امام جمعه ساری خواستار شناسایی موقوفات و وقف به نام مبارک حضرت امام زمان (عج) شد و گفت: مردم باید بخشی از اموال را باید در راستای جریان مهدویت و ترویج فرهنگ مهدویت وقف کنند از این رو ترویج سنت حسنه وقف در راستای مهدویت از خواسته‌های اصلی است.

وی همچنین با گرامیداشت روز و هفته نیروی انتظامی، نقش ناجا را در حفظ امنیت مؤثر و برجسته دانست و گفت: نیروی انتظامی در خط مقابله با آشوب‌ها است و در این راه مجروحان و شهدای زیادی تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سالروز مهاجرت و هجرت حضرت امام راحل آن را زمینه‌ای برای تشکیل انقلاب و حکومت اسلامی دانست و گفت: همه نهادهای امنیتی از جمله نیروی انتظامی طی چهار دهه اخیر زحمات زیادی کشیدند و شبانه روز ایستادگی کردند اما مردم در حفظ وایجاد امنیت حرف اول را می‌زنند.

وی گفت: برخورد با عوامل ناامن رویکرد سلبی حفظ امنیت است ولی رضایت مردم رویکرد ایجادی و اثباتی مسئله امنیت به شمار می‌رود و اگر مردم همراهی نکنند نهادهای امنیتی ناکارآمد خواهند شد و در اغتشاشات اخیر شاهد آن هستیم که مردم با آشوبگران همراهی نکردند و بزرگترین عصبانت آنها از این قضیه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بخشی از ادارات و دستگاه‌ها در حال مردم‌سوزی هستند و آنان را ناراضی کرده‌اند.

وی با اشاره به برداشت شالی رکود بازار و پایین بودن قیمت را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: همچنین مرکبات که روانه بازار شده است، بازار چندانی ندارد درحالی که سه بندر مهم در استان وجود دارد و کشورهای همسایه مشتاق کالاهای تولید و کشاورزی استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان این که بزرگترین وقف کشور طی سال قبل در استان ثبت شده است، گفت: این وقف در شهرستان نور ثبت شده است.

 حجت الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به دهه وقف و اهمیت وقف در کلام الله مجید اظهار داشت: خداوند از واقفان به عنوان مجاهد یاد کرده است.

وی با بیان این که دستگاهی برای بیمارستان ساری از محل موقوفه تهیه شد، گفت: برای این بیمارستان دستگاه ام آر آی، ۹ دستگاه ویژه کودکان نارس از محل موقوفات تهیه شده است.

این مسئول با اظهار این که به هیچ وقف یک واقف نمی میرد، گفت: ۷۲۴ واقف استان مازندران را علما و روحانیون تشکیل می‌دهند و بزرگترین وقف کشور سال قبل در استان مازندران و نور ثبت شده است.

حیدری گفت: همچنین پدر یک شهید زمین شالیزاری خود را وقف ایتام و کودکان بی سرپرست کرده است و در استان مازندران ۱۵ هزار موقوفه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: در شیوع کرونا ۲۱۵ هزار سبد معیشتی توسط اوقاف بین مردم توزیع شد و هفت دستگاه تنفس در موج اول کرونا در اختیار بیمارستان روحانی بابل قرار داد.

وی با اظهار این که بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، گفت: ۹۸ درصد موقوفات استان مقید به مکان هستند و در حوزه سبد مهر تحصیلی از محل موقوفه ۶۰۰ سبد مهر تحصیلی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴