کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

رسیدگی به پرونده‌ عناصر اصلی اغتشاشات اخیر مازندران در شعب ویژه

7 مهر 1401 ساعت 21:51

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به مدارا دستگاه قضا با افرادی که پس از آگاهی راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند و یا جرم مهمی را مرتکب نشدند؛ گفت: دستگاه قضایی استان بر اساس عدل و داد به پرونده‌ عناصر اصلی اغتشاشات اخیر در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد.


به گزارش بلاغ؛ ،حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگستری بابل اظهار کرد: در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و برقراری زندگی عادی و روزمره مردم با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب، برخورد مناسب و بازدارنده طبق قانون درشعب ویژه صورت می‌گیرد.

وی افزود: دراغتشاشات اخیر مراتب سپاس خود را از مردم و همه نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی اعلام می‌کنم و ازاقدامات مجاهدانه و مدبرانه نیروهای نظم و امنیت اعم ازنیروهای انتظامی، سپاه و بسیج تشکر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان باتوجه به تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه، با کسانی که براثر تبلیغات به عنوان اعتراض وارد شدند و وقتی متوجه شدند از اعتراضات سوء استفاده شده، راه خود را جدا کردند؛ یا جرم مهمی انجام ندادند گذشت و مدارا می‌شود و حساب آن‌ها کاملا جداست.

عالی ترین مقام قضایی استان، تاکید کرد: اما گروهی که دست به سلاح بردند اعم از سلاح گرم یا سرد یا گروه‌هایی که به مقدسات توهین کردند، به نیروهای حافظ امنیت مردم حمله کردند یا سردسته اصلی بودند، همه این گروه‌ها شناسایی، دستگیر و درشعب ویژه با رعایت عدل و انصاف، مجازات بازدارنده در انتظارشان خواهد بود.

اکبری با ابراز تاسف از اقدامات دین ستیزانه در اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: متاسفانه درحوادث روزهای گذشته، مظاهر دینداری را مورد هدف قراردادند، اعتقاد والتزام به ولایت فقیه را نشانه گرفتند، به مقدسات توهین کردند و به مردم متدین و موکب‌ها حمله‌ور شدند؛ لذا دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه ذاتی خود، براساس عدل و داد به پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه از زحمات و خدمات باقریان رئیس پیشین دادگستری بابل تقدیر و حضرتی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 464911

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/464911/رسیدگی-پرونده-عناصر-اصلی-اغتشاشات-اخیر-مازندران-شعب-ویژه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com