کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور تاکید کرد:

لزوم رفع مشکلات تولیدکنندگان و کمک به ایجاد بازار‌های جدید داخلی و خارجی

7 مهر 1401 ساعت 12:55

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در حوزه‌های تخصصی تمام توان ما بر این است که افزایش بهره‌وری در تولید، رونق تولید، ایجاد بازار‌های جدید، بازار رسانی، بازار سازی برای تولیدات داشته باشیم و مشکلات تولیدکنندگان در بازار با استفاده از هم‌افزایی با بسیج اصناف به سایر بازار‌های داخلی و خارجی وصل می‌کنیم.


به گزارش بلاغ، حمیدرضا اله بداشتی در  آئین نهضت کمک‌های مومنانه ویژه کارگران استان مازندران که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس  با اشاره به اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در دو مأموریت حوزه تخصصی و عمومی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود دارد، گفت:در برنامه تخصصی ابتدا مشکلات موجود واحد‌های تولیدی و صنعتی را بررسی می‌کند و پس از احصاء مشکلات با استفاده از کارگروه‌های اندیشه‌ورز استان‌ها نسبت به رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها اقدام می شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه  استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی برای رفع موانع تولید در دستور کار است افزود:گروه‌های جهادی کارآمدان و  تولیدیاران، برنامه‌های علمی و دانش بنیانی خود را در دستور کار خود دارند و با استفاده از خرد جمعی و حوزه علمی دانش آموختگان دانشگاه‌های واحد‌های تولیدی برای رفع موانع تولید استفاده می‌کند.

الله بداشتی با بیان اینکه  علاوه بر ظرفیت گروه‌های تخصصی تعالی‌بخش، استفاده از سایر همکاران برای رفع موانع تولید در حلسات فرمانداری‌ها و ستاد تسهیل فرمانداری و استانداری دنبال می‌شود ادامه داد: در حوزه‌های تخصصی تمام توان ما بر این است که افزایش بهره‌وری در تولید، رونق تولید، ایجاد بازار‌های جدید، بازار رسانی، بازار سازی برای تولیدات داشته باشیم و مشکلات تولیدکنندگان در بازار با استفاده از هم‌افزایی با بسیج اصناف به سایر بازار‌های داخلی و خارجی وصل می‌کنیم.

الله بداشتی با تصریح بر اینکه  امروزه مأموریت‌ها بسیج متعدد و متنوع شده است ، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج علمی و نخبگان علمی برای رفع موانع  در دستور کار ما قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشوربا بیان اینکه استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید هم برای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و اساتید برجسته حوزه صنعت هم در دستور کار است، گفت: این هم‌افزایی بسیج باعث شده تا بتوانیم بر مشکلات خودمان فائق بیاییم و به تولید و رونق تولید کمک کنیم تا بتوانیم تولید ملی خوبی داشته باشیم.

الله بداشتی در ادامه با اشاره به اینکه  تولید موفق در گرو اشتغال پایدار است و اشتغال پایدار یکی از ضروری‌ترین مباحث سازمان بسیج کارخانه داران و کارخانجات است، اضافه کرد: نگاه ما به کار نگاه تحولی و فرامین رهبر معظم انقلاب در شعار راهبرد سال است و هر سه آیتم حوزه راهبرد سال هم حوزه تولید، هم حوزه دانش پایگی و ایجاد اشتغال در دستور این سازمان قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور با بیان اینکه بسیج کارخانجات با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و هم‌افزایی با سایر بسیج تمام تلاشش این است که اشتغال آفرین باشد، افزود: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی در استان‌ها در دستور کار قرار دارد و با هم افزایی بسیج با سایر دستگاه‌های اجرایی اشتغال پایدار را برای جوانان به ارمغان آوردند.

به گفته الله بداشتی سازمان بسیج کارگری علاوه بر ایجاد اشتغال، به دنبال فرهنگ تولید و فرهنگ کار هم  است و کارگران را در حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی کمک و پشتیبانی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  پنجمین مرحله نهضت کمک مومنانه خاطرنشان کرد: بسته‌های کمک مومنانه، بسته سلامت و دارویی و بسته لوازم التحریر در دستور کار قرار دارد که  در حوزه تهیه جهیزیه، آزادسازی زندانیان غیرعمد، شیفت ایثار، حضور در حوادث طبیعی سیل و زلزله و حضور گروه‌های جهادی مثال زدنی است.

الله بداشتی با بیان اینکه  سازمان بسیج کارگری در بحث تخصصی به رفع موانع تولید و رونق تولید اقدام کرده است ،گفت: این سازمان در حوزه عمومی به کمک مردم آمده و در کنار آن‌ها در سختی‌ها و مشکلات به عنوان سایبانی برای رفع مشکلات در کنار آن‌ها بوده است.

مسئول بسیج کارگری سپاه کربلا نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی  بین کارگران نیازمند در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:حدود شش هزار بسته معیشتی طی یکسال اخیر بین کارگران توزیع شد.

سید جواد حسینیان با بیان این مطلب که  در کنار توزیع بسته‌های معیشتی، سازمان بسیج کارگران اقداماتی نظیر توزیع و ارسال کمک‌ها برایی زلزله زدگان هرمزگان و خدمات ویژه برای خانواده‌های کارگران انجام داده است، افزود:.یکی از برنامه‌های ویژه در سال جاری توزیع کمک‌های مومنانه بین کارگران دچار آسیب است.

حسینیان در ادمه به اشاره به ااینکه یکی از اقدامات محوری گروه‌های جهادی این سازمان اعزام  گروه‌ها ماهانه بین واحد‌های تولیدی است، خاطرنشان کرد:  این گکروه های تخصصی با اقدامات فوری نسبت به مرمت تأسیسات و جلوگیری از خروج کارگران اقدام می‌کنند.

مسئول بسیج کارگری سپاه کربلا در پایان یادآور شد: همچنین در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 464898

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/464898/لزوم-رفع-مشکلات-تولیدکنندگان-کمک-ایجاد-بازار-های-جدید-داخلی-خارجی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com